Bukefalos 28 år!

Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ni med så många lack, hur håller ni liv i dem? Blir de inte sega?
Man kan köpa "kemikalierna" att tillföra när de blir sega. Jag använder Seche Restore men det finns fler märken. Nagellack blir segt när kemikalierna avdunstar, tillsätter du dom igen så funkar nagellacket igen. Jag har lack som är säkert 15 år gammalt som jag kan sparka liv i och använda.
 
Testade ett av de nya lacken idag. Det här är bara ett lager, sen överlack då. Men det täcker ju sjukt bra. Blir inte randigt eller så heller. Nöjd!

14117786_10154381049642456_3630935899351947777_n.jpg
 
Man kan köpa "kemikalierna" att tillföra när de blir sega. Jag använder Seche Restore men det finns fler märken. Nagellack blir segt när kemikalierna avdunstar, tillsätter du dom igen så funkar nagellacket igen. Jag har lack som är säkert 15 år gammalt som jag kan sparka liv i och använda.
Går det även att rädda lack som känns bortom räddning?
Det hade ju varit fantastiskt om jag slapp slänga x antal lack varje år för att de tjocknat. :)
 
Går det även att rädda lack som känns bortom räddning?
Det hade ju varit fantastiskt om jag slapp slänga x antal lack varje år för att de tjocknat. :)
Svårt att säga vad som är bortom räddning. Är det bara en tjock klump i botten kan det vara svårt förstås. Jag har haft nåt sånt, tror inte locket varit tätt. Där var verkligen bara en tjock massa i botten, då försökte jag inte ens. Men såna som är tjocka, men man ändå kan få upp med penseln har jag räddat. Jag fyller inte på med jämna mellanrum för att hålla liv i lack, enbart när jag ska använda dom. Droppar i lite kemikalier tills jag är nöjd med konsistensen och målar sen.
 
Idag blev det guld, det händer inte ofta här. Har en jäkla nagel som är halvt av och sugar crush-lacken hjälper till att dölja lagningen (som dock är på andra handen) men jag tror att jag snart får kapa den nageln då limmet eller acetonet jag använt för att lösa upp lagningen har förstört kanten på nageln längs med nagelbandet :(
14063850_1167344583328782_1606222134559674263_n.jpg
 
Vilken fin form du har på naglarna, @Lyan . Jag blir riktigt avundsjuk.
Tack :laugh:
Det enda jag har att klaga på är att min fria kant går låååångt upp på sidorna eftersom jag inte kan ge fan i att bita bort kanterna på nageln så när de är i den längden jag har nu så börjar de gå av för att det finns inget på sidorna som håller fast dem. Nageln som är av just nu är i princip alltid den som går av först för den är bredare och har flatare c-kurva än de andra.
Här syns det lite hur långt upp fria kanten går. Har börjat med stopp och väx för att se om det går att fixa om jag klarar att sluta bita på dem.
14055186_1167913969938510_486047404083168277_n.jpg

Trivs bäst med denna längden men då är det Alltid någon som går av
10626463_753578081372103_3974899266507632319_n.jpg

Hemska, sönderbitna nagelband :wtf:
12801103_1045496568846918_4000474523904638301_n.jpg

(och nej, Ping står inte och bajsar, det bara ser ut så :rofl:)
 
Har idag filat ner mina naglar, så nu är de såpass korta att de bara är ca 3 mm utanför fingertoppen om jag kikar på dem underifrån :nailbiting:
Inte för att jag biter på dem men med det jobb jag har så sliter det en del på tipparna som då blir tunna och lätta att skada, så nån gång per år blir de korta och sen börjar jag om, de växer ju rätt snabbt ut igen :)
 
Hörni, vilket topplack är ert allra bästa ur hållbarhetssynpunkt?

Jag gillar inte Seche Vite eller Essies snabbtorkande - de är ju super eftersom de härdar lacket så fort men det håller inte alls för mig. Lacket flikar sig lite och sen ryker stora delar eller t.o.m. hela nageln i ett svep.

Hittills använder jag mest Malava Colorfix vilket jag tycker är mycket bättre ur hållbarhetssynpunkt - men undrar ändå om det kanske finns andra, bättre alternativ. Det lacket torkar t.ex. väldigt långsamt, men om det är priset man får betala för att det ska hålla så är det kanske okej ändå :)
 
@Frokennordberg Tack! Ska kika på den. Eftersom det är ett snabbtorkande överlack så misstänker jag att den lär ha samma hållbarhetsproblem för mig som de andra snabbtorkande överlacken, men ska prova i alla fall och jämföra med Colorfix (som gör mina manikyrer helt otroligt hållbara!!) :)
 
@cherie - det är det som har funkat för mig (så länge jag inte har slarvat alldeles med förarbetet) men det är ju ingen garanti :D
Det stora pluset är nog att det inte blir sådär segt och obrukbart efter ett tag, jag hade en liten flaska i måååånga år och det var först när det bara var bottenskylan kvar som det inte funkade så bra.
 
:love: Jösses så snyggt!!!
Jag har visserligen klampat in från "Vuxen" men ni gör så snygga naglar!!

Behöver någon ett övningsobjekt så räcker jag upp handen :angel:
(jag älskar snygga naglar och jag hatar att måla dom själv... jag är usel på det!)
Tack :laugh:
Jag är också vuxen, har inte ens tänkt på att tråden ligger i ungdomsdelen :o
 
Jag tröttnade på guld så la ett rosa jelly över :) Kladdet utanför är stop och väx. Det börjat bli segt så det blir som en hinna över huden :down:
14202619_1170310443032196_2366467200690723988_n.jpg
 
Jag kör på superholo denna gången. Glittrar så det nästan gör ont i ögonen, men som vanligt är det omöjligt att få med glittret på foto
14183675_1175907235805850_3799202223576493299_n.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 394
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
909
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp