Bukefalos 28 år!

Nagellackskonst! *Bildtråd*

@Lyan Snyggt glitter! vilket är det? :D
@Lyan - vilket drömglitter! Fantastiskt. Jag under hur det ser ut IRL om det är så makalöst på bild?!
Det är hur snyggt som helst! Helt sjukt mycket holo! Går inte att beskriva hur snyggt det är i verkligheten, speciellt i solsken.

Det har stått i hyllan i evigheter för de andra jag har från samma märke suger så det har inte blivit av att jag har använt det. Har försökt hitta så jag kan köpa nytt men det är slutsålt i princip överallt. Det är Maybelline color show Glitter it 293. Jag har hittat det på ett ställe på nätet (i Sverige, köper inte från utomlands så har inte kollat där) men på bilden ser det ut som vanligt silverglitter och inte holo och med frakten så blir det väldigt dyrt för ett silverglitter så har inte bestämt om jag ska beställa eller inte.

Nackdelen är att för att få det så tätt med glitter så måste man svampa på det och för alla naglarna så går det nog 3ml när man har så stora naglar som jag har (och det är mycket när flaskan bara är på 7ml)
 
Såhär såg mina bröllopsnaglar ut:
IMG_5600.jpg

Åh så fina!

Mina blev inte vad jag tänkte mig, haha.
Kapade ju ringfingernageln 2,5 vecka innan bröllopet med hjälp av en globalkniv. Haha.
Så istället för långa fina (skulle byggt då mina egna var korta och dana då) så blev det inte alls som jag tänkt mig, haha.
 
Jobbar på att få tillbaka mina fina gamla naglar. Kör på Trind och massa filande och de tar sig! :heart

Imorn ska jag festa till det med lite A England - Sleeping Palace :love:
 
@Sleepan Jag var såååå försiktig för att mina naglar inte skulle gå sönder precis innan (typiskt att det hände dig!) men efteråt fick jag klippa ner dem och börja om med Trind igen, de har hunnit bli sköra eftersom jag varit lite dålig på att använda Trind ett tag, men snart är de långa och tåliga igen :D
 
@Sleepan Jag var såååå försiktig för att mina naglar inte skulle gå sönder precis innan (typiskt att det hände dig!) men efteråt fick jag klippa ner dem och börja om med Trind igen, de har hunnit bli sköra eftersom jag varit lite dålig på att använda Trind ett tag, men snart är de långa och tåliga igen :D

Ja, det går ju rätt fort när man väl börjat ta hand om dem! :)
 
Något fel på min kamera så går inte att zooma men det syns lite hur mycket det glittrar :) Mest i slutet, innan dess ser det mest silver ut.

:eek: jag behöver också sånt nagellack! Vet du om det finns i fler färger? (jag försökte kolla själv, men jag fick upp allt från enfärgat till glitter.. Världssämst på Google :o)
 
:eek: jag behöver också sånt nagellack! Vet du om det finns i fler färger? (jag försökte kolla själv, men jag fick upp allt från enfärgat till glitter.. Världssämst på Google :o)
Jag har fyra från samma märke, 420 skyline blue och 421 purple dazzle suger (det beror ju på vad man är ute efter men jag tycker inte att de glittrar särskilt mycket och svåra att jobba med). 418 light it up kommer jag inte ihåg hur det är men det har klar bas till skillnad från de andra två som har tonad bas.
De två dåliga (även dålig applicering och dålig bild tyvärr)
11695824_931938373536072_7855574000978339087_n.jpg



Jag har beställt glitter it nu! På hemsidan ser det ut som silverglitter på bilden men jag hoppas att den bara luras och att det är samma som på filmen!
 
Är det inte trind det varit massa snack om att det ska vara jättedåligt för naglarna?

Mja, vissa regerar på det och får ont. Jag har aldrig haft problem dock.
Nu finns det dessutom en sort som är utan formaldehyd(vilket är vad som varit omdiskuterat) och den känns mycket mildare mot naglarna. Funkar dessutom utmärkt! :)
 
Nu finns det dessutom en sort som är utan formaldehyd
Åh, gör det! :D Jag slutade använda Trind när jag fick utslag på armarna, men den nya varianten kanske funkar bättre då! Heter den samma så att man får kolla innehållsförteckningen, eller heter den nåt "eget"?
 
Åh, gör det! :D Jag slutade använda Trind när jag fick utslag på armarna, men den nya varianten kanske funkar bättre då! Heter den samma så att man får kolla innehållsförteckningen, eller heter den nåt "eget"?

Hm, ska kolla. Köpte min i Ullared och där fanns båda sorter så det blev tydligt. Ska kika om det står något särskilt på flaskan.
 
Nu har jag kollat, och den Trind som är utan formaldehyd heter
"Trind Nail Revive Natural", medan den vanliga heter "Trind Nail Repair Natural".

:)
 
Jag använder fortfarande den gamla Trind med formaldehyd för har hittat ett ställe som säljer de små flaskorna för 19kr/st. Tycker de stora är jobbiga för de blir sega så fort och flaskan är svår att få ut allt ur så mycket går till spillo. Min heter bara Trind nail repair

(Hej, snåljåp här :o)
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 379
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
904
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp