Bukefalos 28 år!

"Någon" leker med färgerna!

Sv: "Någon" leker med färgerna!

KL

Jag ser knappt vad som står i de gula prefixrutorna, den blåa färgen är alldeles för klen i dom gulaktiga rutorna.

Och jag har glasögon :D
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Alldeles nyss fick Gunnar till det med mörkgröna prefixrutor med gul text,,,,,som han snabbt ändrade till vit text,,,,,,,som fick IG härifrån. Gyl text på mörkgrön botten ger god synbarhet men inte vit.


Förresten Gunnar, skippa prefixen för jag har iallafall aldrig sett meningen med dom iallafall, bara mer skit att knappa in när man ska starta en tråd.
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Haha, fisblå text på fisgrön botten blev ju oläsbart, ta vit text på vit botten istället. ;)
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Prefixknapparna kan ju vara kvar. Det finns säkert många som anser att de är värdefulla. Däremot är nog prefixknapparna lättare att upptäcka om de inte är markerade (precis som "Alla trådar" och "Utan prefix" är).
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Men varför lägga text öht. i prefixknapparna som iaf. inte syns? Jag ser inte minitexten utan glasögon. Färglägg skiten istället. :idea:
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Nu kopierade jag bara rakt av, så jag får väl försöka förklara :D

BukefalosBukefalos > Blandat > Bukefalos-hjälp > Kritik/Synpunkt "Någon" leker med färgerna!
Bukefalos-hjälp Här kan du lämna synpunkter, fråga, svara, tipsa och hjälpa andra användare med sådant som har med Bukefalos.com att göra. Huvudmoderator: Gunnar
Prefix, visa: Alla trådar Nytt Fråga Kritik/Synpunkt Utan prefix

Den text som jag mörkat, har en mörkare blå färg som är väldigt lättläst för oss blindstyren, går det inte även att få den mörkare blå färgen på övriga prefixen?
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Prefixknapparna tycker jag är mycket bättre nu än förr! Men alltså, ärligt talat Gunnar, gula länkar på grön bakgrund? Det påminner mig lite om min första hemsida.
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Förresten Gunnar, skippa prefixen för jag har iallafall aldrig sett meningen med dom iallafall, bara mer skit att knappa in när man ska starta en tråd.

Tala inte om detta för någon nu, men jag är faktiskt helt överens med dig. Det har aldrig hänt tidigare och troligtvis lär det inte hända igen heller. :)
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

knapp

Jag tycker det är lite synd att knapparna överst (kontrollpanel etc) inte matchar loggan lika fint längre. Ser lite "slarvigt" ut då all annan vit-hul text t.ex. svars-knappen är perfekt ton i ton med loggan.

(Ska även tillägga att jag inte märkte förändringarna förrän jag snubblade över den här tråden... så jag kanske inte ska klaga :p )
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Tala inte om detta för någon nu, men jag är faktiskt helt överens med dig. Det har aldrig hänt tidigare och troligtvis lär det inte hända igen heller. :)
Det är nästan så vi måste fira detta va? Om jag bakar sockerkaka så får du bjuda på kaffet nästa gång jag kommer åt ditt håll. Deal? ;)
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Är det gul färg där säger du ? ? ?

Jag ser bara svart text där det står datum och tid sen lite längre bort står det i svart svar på och ytterligare lite längre bort står det i svart av och allra sista är det detta tecken #....

Så det finns GUL text däremellan ? ? ?

Då vill jag GENAST HA EN ANNAN FÄRG där tack ! ! !

Och jaa, jag har också glasögon men kan ändå inte läsa texter i den färgen säkerligen p.g.a. den dåliga kontrasten..... eller nåt.... men det spelar egentligen ingen roll för jag kan ändå inte läsa det som står där.....

PLEASE GUNNAR PLEASE, en annan färg vore önskvärt.......
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Det finns precis gul text där! Och det är sjukt jobbigt att försöka se vad det står. Den gula texten funkar väldigt bra på det mörkgröna, men inte på det ljusare.
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Skönt att höra att det är fler som inte ser texten...

Undrar när det blir läslig färg på texten igen....

Snart kan man hoppas....
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Jag hade inga problem att se den gula texten, trots detta har jag nu gjort ett försök att byta bort den gula texten. Vilket du redan borde sett.
För mig är den vita texten som finns nu lättare att läsa än den svarta mot den gröna bakgrunden.
Alla kommer aldrig vara helt nöjda. Att ta bort det gula anser jag ha gjort sidan lite tråkigare och mindre varm.
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Jag tyckte den senaste versionen av det gula var tydligare (och trevligare) mot det mörkgröna men det är helt okej nu.
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Det finns en webbläsare, Chrometric, som ska simulera hur olika sorters färgblindhet påverkar webbsiters utseende. Kanske den vore något att använda i färgtestandet?
 
Sv: "Någon" leker med färgerna!

Jag håller med dig om att sidan blev lite kallare nu med vit text, men det blev mycket snyggare! Själv har jag dock lättare att läsa den svarta texten på det gröna än den vita texten, även om jag inte har några problem med den vita. Du har gjort mig nöjd ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om vi bortser helt ifrån hur passade rasen är för dig, mentalitet, hälsa… Bara utseende och absolut ingenting annat. Vilken ras/typ är...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
12 563
Senast: Sezziyanen
·
  • Artikel
Hästnyheter En lillasyster vill att storasyster ska leka i ”Vill du va min ponny?”, där leken blir en egen värld - eller om det är storasyster som...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
325
Senast: gullviva
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
593
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp