Bukefalos 28 år!

Någon mer med ångest över att fylla 30?

Jag är tre år yngre, och jag har ändå panik för att jag inte hunnit med någonting i mitt liv. Har pluggat i flera år, sökt hundratals jobb utan att ens få komma på en intervju, har därför fått bo kvar hemma på grund av kass ekonomi och dessutom har ridningen stått på sparlåga på grund av unghästår med i mitt tycke alldeles för lite ridning. Har inte haft ekonomi till att träna och tävla i den utsträckning jag har velat heller när hästen väl blev lite äldre.

Nu har jag fått ett jobb, men inom en helt annan bransch. Min utbildning är med andra ord egentligen helt bortkastad på det här jobbet. Det kommer att ta tid innan jag kommer på fötter ekonomiskt, så flytta hemifrån är det inte tal om. Hästen vantrivs i stallet. Allt känns fortfarande bajs.

Mina jämngamla kompisar har hus och barn. Jag lever samma liv som när jag var elva, typ. Jag vill egentligen inte ens ha barn, och jag skulle aldrig ha tid för ett förhållande, vissa dagar hinner jag inte ens äta middag. Ändå känner jag mig totalt misslyckad. Men det handlar egentligen om att jag är missnöjd med vissa delar av mitt liv som för närvarande är omöjliga att ändra på. Skulle jag bli av med en hel del energitjuvar som finns i min närhet hade det lossnat, men det är svårt när det är människor man måste ha mycket kontakt med. Men jag förstår verkligen din känsla, för jag känner också att mitt liv liksom inte går framåt utan bara står och stampar.
 
Jag blir 30 nästa år och kan ibland panika lite.. Egentligen inte för att det skulle vara gammalt eller så, utan för att det på något sätt symboliserar att jag närmar mig åldern där det kanske kommer bli svårare att bli gravid. Min panik handlar då mest om att jag inte vill ha barn än, och att jag är rädd för att jag kommer vänta för länge och inse att jag inte längre kan få barn.
Vet ju att 30 inte är någon svår ålder, men när jag katastroftänker så är det väldigt nära 35-40 ;)
 
Känner mig jätte barnslig, men jag bokstavligt talat panik. Jag fyller 30 imorgon, ingen som helst skillnad mot idag, men 30?! Jag vill inte! Jag har inte lyckats med nånting, bor ensam med mina katter, inga barn, ingenting.. här sitter jag i min ensamhet och bölar för att jag känner mig misslyckad, 30 år och har ingenting.

Varför är det så illa att fylla 30? Det är ju inte gammalt!


Ålder är bara en siffra... Mamma o jag har bestämt oss för helt andra sifror...

Mamma fyller 28 varje år... (Hon är född 1945)

och jag fyller 21 varje år... (Född 1966)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 645
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 336
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp