Någon som har koll på vikter?

lfolkung

Trådstartare
Jag börjar fundera så smått på hur det är med vikten i distans. När måste man börja tänka på det, dvs från vilken klass? I någon artikel läste jag att gränsen är 70kg i internationella tävlingar (och 75 vid mästerskap). Stämmer det och gäller det alltså om jag startar en 80 CEI* i Sverige? Eftersom jag själv väger 53 kilo innebär det ett "problem" för mig så det är ju bra att börja tänka på det i god tid innan. Så, min fråga till er, hur fungerar det? Hittar nämligen noll info på Ridsportförbundets hemsida.
 
Sv: Någon som har koll på vikter?

I 1* och 2* kan man använda viktgräns men har det oftast inte (kolla proppen).
I 3* kan man ha 70 eller 75kg.

RidsportsFB hemsida är ganska dålig när man letar efter regler. Men det finns en svensk översättning av FEIs regler som är rätt bra på distans - tävling o scrolla ner en bit.
// Linda
 

Liknande trådar

Islandshäst Mitt facebookflöde svämmar för tillfället över av en uppdatering från TS, nämligen detta: " VIKTiG INFO FRÅN TS ! För ett par år sedan...
2
Svar
31
· Visningar
5 586
Senast: Elina8
·
H
  • Låst
Dressyr Är dressyr ryttartesten viktiga? Måste de göras och vad innebär ett dressyr ryttartest. Hur vet man vilken nivå man ska tävla i...
Svar
12
· Visningar
2 169
Senast: ginnies
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 385
Senast: Habina
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 607
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp