Namn till syskon (Hane och hona)

Nomina

Trådstartare
Jag kommer inom kort få hem två kattungar från ett katthem, det är två syskon - en hane och en hona. De har inga namn, så nu behöver jag eran hjälp att komma på något bra! :D

Hanen är gråspräcklig (blågrå snarare än "vanlig" grå), och honan är grå (blågrå) med mycket vitt.

Jag vill gärna ha namn som "hör ihop" på något sätt, alltså typ Romeo och Julia eller så, fast just de namnen gillar jag inte :p Det går bra med namn som bara passar ihop också.

Gud vad luddigt det blev, men ja, ös på med alla idéer ni har! :D
 
Sv: Namn till syskon (Hane och hona)

Jag älskar namnet Seven.

De kan heta Six och Seven. (Six: honan, Seven: hanen)
 
Sv: Namn till syskon (Hane och hona)

Tack för alla tips! Men jag vet inte faktiskt :rofl: Jag får sån beslutsångest, får fundera på saken tills det är dags (det är 5-6 veckor kvar) och hoppas på att jag är säker på vad jag vill att de ska heta då.

Ni får jätte gärna fortsätta tipsa :D
 
Sv: Namn till syskon (Hane och hona)

Hade en av dem varit vit och den andra svart hade Yin och Yang varit självklart ;) Men tycker inte det passar på två gråingar.

Emil och Ida har jag själv tänkt på och det gillar jag :D
Gin & Tonic gillar jag med :)
 
Sv: Namn till syskon (Hane och hona)

jag brukar döpa katter efter hur dom är :p, min första katt hette tiger (gul med ränder), och min förra hette murre ^_^ (han murrade/ spann mycket), och den lilla gulingen som jag snart ska få hem heter pip, när han var liten liten bebis så pep han alltid när man lyfte honom, nu så är han super mysig och ligger och sover i knäet på en :love:(känner ägaren och har varit där en gång i veckan och gosat med kattungarna :D)
vänta tills dom är hemma hos er med att ge namn, så ser ni vad som passar.
 
Sv: Namn till syskon (Hane och hona)

Håller med om att ibland passar inte det tilltänkta namnet alls!
Min svarta hona jag köpte 07 skulle heta Roxy. Tills jag fick hem henne, då blev det Thea istället.
Poppy däremot... Där bestämde jag redan innan hennes mamma parades att om jag tog en röd hona/om det blev nån skulle hon heta Poppy.
 
Sv: Namn till syskon (Hane och hona)

Kanske är lite sent ute men jag gillar.
Zingo och Zelda
Texsas och Oklahoma
Nirvana och Pantera
Remy och Martin

Men du har väl namngivit dem redan eller så gillar du inte dessa.. ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har en 7årig honkatt, lugn och snäll, som jag har haft sedan hon var 1,5 år (kastrerad, utifall det spelar roll). Jag tog nyligen...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: cirkus
·
Övr. Katt I somras tog vi in sex stycken vilda katter. Fyra kattungar och två vuxna katter, bl.a. mamman. Jag har tagit med mig två att...
Svar
3
· Visningar
907
Övr. Katt Har tre kattungar som nu är 14 veckor och skall tilll nya hem. Det är trevliga bondkatter som är uppfödda i uppvärmd sadelkammaren med...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp