Bukefalos 28 år!

Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jo om dom har gått i konkurs lär jag ju inte få nån..:(
Har ju redan väntat 2månader nu. jag har mejlat dom så ja får se om dom svarar annars blir det från österbo:D
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jag har fixat en löstagbar fårskinnssits till min Pfiff...

Ska se om jag hinner ta några bilder på den i veckan... :angel:
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jag har fixat en löstagbar fårskinnssits till min Pfiff...

Ska se om jag hinner ta några bilder på den i veckan... :angel:

:banana: Åååh, gulle dej som är så snäll! :banana:
Vintern kommer ju snart och drömmen är ju en riktigt långtur i skogen!
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Men nu ger jag snart upp på den här sadeln. Padden glider och sadeln trycker på manken! Vad ska jag göra?:crazy:
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Förmodligen är detta inte rätt bomlös modell till din häst. Finns det ingen annan modell du kan tänka dig?
// Linda
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Åh, jag orkar inte! :(
Får nog rida barbacka för resten av livet. Lite less nu.:crazy:
Jo, skulle vilja prova star-trekk men har inte råd.
Nu har jag alltså 3 sadlar hemma som inte passar hästen. *stor suck*
Förlåt, kan inte låta bli att gnälla lite.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Bara gnäll av dig. Jag vet precis hur det är. Du är inte ensam och först att ha sadelproblem.
Man får väl ganska bra betalt för beg pfiff? Tycker jag har sett det på Tradera. De andra två sadlarna kanske också kan säljas. Med lite avbetalning på det så har du snart en ST.
// Linda
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Hej!

Har nyss blivit ägare till en beg. bomlös sadel och undrar - hur får man sadeln och paden att ligga rakt över hästen på bästa sätt - så att den dessutom stannar där? Insåg igår när jag satt upp för andra gången i den nya sadeln, att paden inte låg alldeles på mitten av hästryggen, - så det blev till att sitta av och rätta till det hela. Jag menar, det måste väl vara väldigt viktigt att paden ligger exakt över hästen, med tanke på iläggen och kanalen för ryggen? :confused:

Mvh Tessan
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Åh, jag orkar inte! :(
Får nog rida barbacka för resten av livet. Lite less nu.:crazy:
Jo, skulle vilja prova star-trekk men har inte råd.
Nu har jag alltså 3 sadlar hemma som inte passar hästen. *stor suck*
Förlåt, kan inte låta bli att gnälla lite.

Pfiffen kan du sälja till mig så slipper jag vänta så länge på min sadel! :angel:
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Det problemet kan bero på flera olika orsaker.
Bl.a. på hur du sitter upp, enklast är om man använder pall eller något annat när man sitter upp.

Sen kan det vara så att vissa tyger som används på paddarna är extremt halkiga, och då behöver man någon typ av antihalk mellen pad och sadel. Billigast är Ikeas mattantihalk för ca 15:-.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Nån som är intresserad av att köpa Pfiff sadeln? jag har en hemma med western stigläder men denär för liten för min rumpa :( blev jätte besviken då de skulle vara samma storlek som western men min western sadel har jag 16" på å denna lilla fjutt ska de vara 18" på? hummm :(

Jag blev väldigt förvånad när jag satte mig i min sadel, jag ser mig själv som en ganska liten tjej och förväntade mig därför att glida runt lite i sadeln, men hade jag ökat en byxstorlek vet jag inte om jag hade fått plats ordentligt. Jag trodde den skulle vara mycket större. Fast för min del är det bara positivt då jag rider en c-ponny med väldigt kort rygg. :D
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Tack för att du ger mig lite nytt hopp :love:
Jag ska sälja pfiffen och dom andra två har jag redan ute på annons och sänkte priset på dem idag, så jag hoppas att jag snart kan köpa en startrekk. :)
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

ha fick veta att jag blev lite blåst på priset pma mig vad du gav! grrr

javisst finns de hopp min bomlösa jag vill ha är enwestern å går på 12800kr :o den dagen den sorgen :D

Nu vill jag bara ha ensadel jag kan rida i å som passar mig å min vän *sucka*
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Tack för att du ger mig lite nytt hopp :love:

Jag har mina bra stunder i mellanåt.
Själv är jag totalt positivt inställd på att Lars Sundin ska kunna bygga en sadel som passar min arab. Det kommer jag att vara enda tills jag inser att det inte heller fungerar. Men det blir då......;)
// Linda
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Hahaha, okej. :D
Men jag ska nog sikta in mig på startrekk nu och försöka spara ihop till den. Sen om den inte heller funkar så får jag börja se mig om efter nåt annat.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

hallå alla!

det här med padd.. g**d 4 y*u ( :angel: ) har en vojlock med fårskinn på undersidan och två kanaler där man kunde stoppa i fyllning. detta kanske vore toppen till bomlös eller va säger ni?

jag menar alltså att man kanske kan stoppa in skitoinlägg eller nåt :banana:
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

( kombinationsvojlock under problemlösande )
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

*KL*

Måste bara få fråga en sak, har typ ingen kunskap om bomlöst men börjat kika lite. Pfiffs bomlösa när man beställer den så är den alltså utan pad... eller är det om man vill ha nån snyggare som man köper dom ni pratar om. Ser ju ut som typ sånt här ludd under som man skulle ha mot hästen.

Om man köper den och måste köpa padd till oxå hamnar väl priset på minst 3000 endå eller?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 399
Senast: iNHALE
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
737
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 856
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp