Bukefalos 28 år!

Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Här kommer ett par nya bilder från mig.

057_copy1024.JPG


075_copy1024.JPG


080_copy1024.JPG


101_copy1024.JPG


122_copy1024.JPG


123_copy1024.JPG
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Så fina ni är! :) Blir alltid så inspirerad till att träna när jag ser dina bilder, hehe :D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack, eller vad man säger, haha :)

KL

Lite nytt och tråkigt från idag ;)

Conny försöker ta sig över tunnan utan att lätta från marken, hehe.


Och här tränar vi på att "trassla ut sig själv", han vill ju gärna vända sig mot mig när han fastnar men nu får han allt lära sig att lösa det på egen hand ;)


Sen länkar jag till vårt nyaste trick!
http://www.pixbox.se/pic_show_id27641450.html
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

åå va fina bilder allesammans! Super! Nh är det bästa som finns!
För en gångs skull så fick jag med mig mamma som fotade lite när jag höll på med min ponny, men nu så vet jag inte hur man laddar upp dem här!
Hur gör man? Skulle så gärna vilja ladda upp dem!
men men jag kommer väl på det förr eller senare...
Fortsätt med det bra jobb ni gör med hästarna!

kram kram:)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Vad duktiga ni är, han liknar precis en häst som jag tränar just nu.


Pixbox krånglar just nu, så jag kan inte ladda upp fler bilder av honom...
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Knappen

Åå jag har helt missat denna tråden! Håller också på med lite NH - har inte kommit så långt och har inga större mål utan gör det mest för att han ska få tänka till lite själv..

Har hunnit med att lära honom att gå med utan grimma/grimskaft i skritt och trav. Komma på inkallning, stanna kvar på vald punkt, påbörjan till bugning, lyfta hovar med bara en lätt touch av valt ben, löslongera runt mej i skritt, trav & galopp.

Läskiga saker som typ presenning och tunnor är inte scary längre, men vi har en massa annat kvar att öva på.

Foton som syrran tog på oss förra våren

"Staaaanna!" (jag backar men det syns kanske inte så väl..)
24413091.jpg


"Kom med mej"
24413090.jpg


Systerdottern försöker få honom att backa
24413093.jpg


Ska se om jag kan lura upp nån med mej nån dag och fota oss nu...
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Knappen

Åå jag har helt missat denna tråden! Håller också på med lite NH - har inte kommit så långt och har inga större mål utan gör det mest för att han ska få tänka till lite själv..

Har hunnit med att lära honom att gå med utan grimma/grimskaft i skritt och trav. Komma på inkallning, stanna kvar på vald punkt, påbörjan till bugning, lyfta hovar med bara en lätt touch av valt ben, löslongera runt mej i skritt, trav & galopp.

Läskiga saker som typ presenning och tunnor är inte scary längre, men vi har en massa annat kvar att öva på.

Foton som syrran tog på oss förra våren

"Staaaanna!" (jag backar men det syns kanske inte så väl..)
24413091.jpg


"Kom med mej"
24413090.jpg


Systerdottern försöker få honom att backa
24413093.jpg


Ska se om jag kan lura upp nån med mej nån dag och fota oss nu...

jag tycker det låter som att ni har kommit en bra bit:) Fortsätt bara så ska du se att ni kommer komma riktigt lång tillsammans!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Hur är det med ridningen? hur ligger ni till där? om ni inte har kommit så långt uppsuttet så kanske det är något ni skulle kunna börja öva mer på! Ridningen utan huvudlag är ju alltid roligt!
När det gäller på makren så finns det ju oootrligt mycket man kan göra! Har du gjort lite bomövningar? Alltså typ skickat in han i en labyrint eller en "kvadrat".
Över hinder, under hinder ja det finns massor!
:)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Beskriv gärna vad och hur ni gör för ett blåbär som mig :) Jag kan ingenting om NH och är mycket nyfiken. :idea:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Hur tränar ni hästen med att stegra, lägga sig och kunna gå lös osv ???? Vill gärna börja med det på min häst, kom med tips och förslag !! :D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Alla som tränar så klart :D

Hur sjutton får ni dom att lägga sig ner och göra konster, trick osv, ja skulle vilja lära min oxå en massa kul. :d
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tyvärr kunde jag inte se din film :crazy:
Den fanns inte där !!

Berätta gärna om hur ni tränar osv
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Nu ska filmen funka :)

Angående att lära dem trick kan du kolla i tricktråden! :)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Det är verkligen roligt och inspirerande att kika i denna tråd. Ni är många som är duktiga och verkligen kul att ni bemödar er med att posta era bilder och filmer. Jag tänkte bidra med en liten film med mej och Douglas. Skulle väl inte påstå att det är NH-träning på filmen, men det kommer kanske så småningom...

Håll till godo (Tryck in HD-knappen för bättre kvalitet)

http://www.youtube.com/watch?v=BKteiRcMxiU
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: jemeni
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 282
· Visningar
49 345
Senast: jemeni
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 839
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp