Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Själv är jag parelli natural horsemanship biten! Tycker hans program har hjälpt mig mer än Hempflings böcker, då Parelli har ett program som man följer. Mer förståligt för mig iaf, men det beror nog på hur man är som person. Tyvärr är hans filmer och "verktyg" inte jättebilliga, men jag tycker att de är superbra! :banana:

www.parelli.com
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

KL

Nu har jag äntligen lite bilder på Coolman i halsringen :)







Piruett
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Länge sedan jag hade några nya bilder nu, men en kompis var så gullig och fotade mig och Nokkis igår.
Så jag fortsätter på CoNo:s tema (jätte fina bilder föresten!).
Ridning i halsring:

YO_090705_197-2_copy1024.JPG


YO_090705_246-2_copy1024.JPG


YO_090705_193-2_copy1024.JPG


YO_090705_212-2_copy1024.JPG


YO_090705_214-2_copy1024.JPG


YO_090705_216-2_copy1024.JPG


YO_090705_310-2_copy1024.JPG
 
Senast ändrad:
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Fortsätter... :o

YO_090705_285-2_copy1024.JPG


YO_090705_286-2_copy1024.JPG


YO_090705_260-2_copy1024.JPG


YO_090705_326-2_copy1024.JPG


YO_090705_347-2_copy1024.JPG


Det var allt från oss just nu.
Nu hoppas jag att lite fler har bilder att fylla på med!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Så härliga bilder, kul att se lite uppsuttet på er :)

KL

Idag när jag var ute och körde med Conny välte vagnen :crazy: Skaklarna bröts och han skenade hem, men så fort jag kom till stallet blev han lugn och var inte alls oroad över alla remmar och så. Det hade kunnat gå så otroligt illa men han var så duktig. Världens bäst häst :love:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Zahlo + CoNo tack så mycket! :)

Ja det har inte varit så mycket ridbilder på slutet men det ska jag se till att ändra på ;)

CoNo: usch vad otäckt med vagnen. Vilken tur att det gick bra ändå, skönt att ha en häst som är van med lite konstiga saker runt om kring sig :love:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Ja det var riktigt skönt att han var så cool!

KL

Idag fick han springa av sig lite i padocken, har vilat sen olyckan men nu var han så rastlös så då busade jag lite med honom :)





"Spegelbild" dvs han följer mig från sida till sida


Sidepass

 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Lika fina som alltid :)

har själv haft en paus med allt NH. Zadira var helt ointresserad och brydde sig inte alls när jag gav signaler. Så på senaste tiden har det mest varit ridning. Men pausen verkar ha gett resultat. Förra veckan gick vi lösa in från hagen. Något som inte har funkat förrut. Och igår behövde jag bara ge tecken att hon skulle följa mig från gräset så gick vi till hagen löst och hoppade ett dike på vägen. :) *lite stolt* haha:o

Iaf. Syrran red Zadira lite i halsring efter träningspasset igår...



 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

fina bilder :)
äre någon som vet hur man lägger till bilder. inte så dom blir som länkar asså så dom syns direkt som CoNo's bilder ;) ?
välldigt tacksam för svar så jag kan lägga in bilder när jag tränar NH med min ponny :D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

KL

Här är lite från i förra veckan då jag och Conny var på Öland!

Flyttar bakdelen mot mig



Nån öppnavariant


Bergsbestigning ;P


Sidepass



 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

kl

Lite bilder från när jag var i väg på kurs med min ettåriga foderhäst. Halvblodshingst, 14 månader :love:
Ignorera mina mjukisbyxor tack, hade jag vetat att jag skulle bli fotad så hade jag tagit ett par andra :p







"Jag hopphäststam? Nej det har du nog fått om bakfoten matte!"




 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*



När man börjar bli trött i huvudet av att jobba då ska man börja tugga på snören, rep och dyl.










 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
382
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 873
Senast: Soffan74
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 447
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp