Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Lägger in några bilder på mig och min Roisin, som är ifrån förra helgen, då jag var med och filmade och fotade en NH-kurs.

vzSMYeefP.jpg


GbtHWayAR.jpg


aTyCvqDOY.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

KL

Lite nytt från oss.

Eldträning, Conny hoppar över tända marshaller.







Bus efter lite seriösare ridning.


Flyttar bakdelen mot mig på två meters håll (första gången)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack! :)

Man får börja närmare förstås :p Jag ställde honom längs med ett staket och placerade mig ungefär vid hans manke. Sen la jag en hand på hans mule och förde den lätt bort från mig (mot staketet) samtidigt som jag höjde handen där jag höll carrot sticken och knackade lätt på andra sidans höft (den mot staketet.) Eftersom jag bad honom att föra bort sin framdel men han inte kunde det - pga staketet - så blev den naturliga reaktionen istället att flytta bakdelen mot mig :)
Successivt förknippade han knackingarna på höften som ett tecken på att flytta bakdelen mot mig och eftersom jag varje gång innan jag började knacka på honom knackade "i luften" kunde han snart göra det utan nåt fysiskt tryck.

Nu har det blivit hans favoritövning, det är ju ascoolt att man får flytta sig mot mig ibland :D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Hej!

Här hade jag tänkt lägga ut lite nya och gamla bilder på mig och på mina vänner.

Jag har en arabvalack på 10 år. Sysslat med PNH lika länge med min kompis Erika.

46.jpg

Ridning i snön

48.jpg

Vattenlek

niga-1.jpg

Trick

55.jpg

Strandgalopp

58.jpg

Erika gasar på

34.jpg

Erika

39-3.jpg

Trick igen

23-2.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Inspirerande! jättehäriga bilder" ni är så fina, jag gillar den bilden med fuxen som nosar på vattnet:D så härlig!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack hörni!
Tycker mycket om bilden på fuxen, eller "Dick" som han heter.
Det är Eri*ka F*****erg som rider och hon har haft honom sen han var liten fölis. Kom med grimman nästan fastvuxen i huvudet och nu är han snart 20 bast. Hennes juvel och W är min!

Ny bild på jag och W.

Picture-001.jpg


Picture-002.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Ni är så duktiga! Allihopa är helt fantastiska! :love:

Jag vågar knappt visa oss, men om inte annat så stärker jag ju era självförtroenden. :D


Jag började jobba min 18 åriga tant lös denna veckan. Hon har haft svårt att slappna av i ridhuset och tycker hon har gjort enorma framsteg på de tre dagarna vi har jobbat :love:

Första dagen hamnade tyvärr inte på film
Andra dagen : http://www.youtube.com/watch?v=wnuiz3Ovhzw&feature=related

Och tredje dagen, först från marken:http://www.youtube.com/watch?v=P5ftx_nVIH0&feature=related

Och tredje dagen med "halsring" : http://www.youtube.com/watch?v=evrMV64Q9is&feature=related


Ehm.. Ja, kameran filmade visst inte hela ridhuset så ibland försvinner vi iväg under några sekunder. :angel:

Vi funkar ganska bra med tanke på att jag inte har någon kroppskontroll och Donna blir antingen vääääldigt sur eller mycket stressad/stirrig/ängslig om jag börjar kräva för mycket. Det brukar beror på vilkden tid på brunstcykeln vi är (heter det så? :o) :rofl:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Du har inget att "skämmas" över.
Jag tycker ni fått väldigt bra kontakt på bara tre dagar.
Framförallt när du red med halsring såg tösen ut att trivas och tycka det var kul.

Jobba vidare, det kan bli hur bra som helst.
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Eh.. Jag har haft henne i nio år :o
Jag kortar ner det lite; Lånades ut på foder, kom hem mer vild än tam. Skrämmer ihjäl sin matte. Och efter fem år så plockar jag äntligen bort fallskärmen. Flyttade till nytt stall för ca en månadsen och har innan dess bara vistats i ridhus en gång. Jag har använt utebanan framför ridhuset nu när vi flyttade men insåg att jag antagligen kommer att dela ridhuset med en eller flera andra personer+hästar i vinter och dom vill troligtvis att jag inte rider in i allt och alla då. :idea:

Men som sagt första veckan på många år då jag har lyckats jobba henne löst. Tredje gången jag rider med halsring , senast var det i maj och det var några hemska minuter :crazy:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

*kl*

tror jag kan höra mig liiite hemma här iaf. hoppas jag
Fast jag kallar det ofta för Frihetsdressyr istället för NH

Rider ibland ut i halsring, repgrimma el. liknande :)

Här är ifrån en träning i mars




för några dagar sen tömkörde vi lite, och avrunda det med löslongering


sen annars till trick och så är det vacker tass som gäller haha!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

knapp

Blev så inspirerad av att kika här så tänkte lägga ut lite hur det kan se ut när jag tränar.

Först lite film som är ungefär en månad gammla.

http://www.youtube.com/watch?v=FKPrFFEsiYo&feature=player_profilepage#
http://www.youtube.com/watch?v=3ICsbSck-DE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lzxE8fXhyNM&feature=related

Och så lite bilder:



url=http://www.pixbox.se/pic28433062]
28433062.jpg
[/url]







Vilja är 2 år och jag har ägt henne i snart 1 år. Det mesta vi gör går ut på att få en säker och samarbetsvillig häst.
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

alla: Jätte roligt att se bilder på er och era fantastiskt fina hästar! Tycker alla är jätte fina tillsammans!
Här kommer ett par bilder på mig och min lilla ponny zalmiak, tyvär så har jag ingen foto intresserad i familjen så jag har ytterst få bilder när vi tränar tyvär utan det här är ungefär dem tre ända jag har:/ men men bättre än inget!


blocket-annons-plus-zalle-045_44623.jpg


blocket-annons-plus-zalle-034_44623.jpg


blocket-annons-plus-zalle-062_44623.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

KL

Lite nytt från i helgen!



Ryggar


Lite bus



"Longerar" Coolman



Fortsättning..
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Löslongering/busgalopp på fältet


Lite trickträning




Bonus! :love:


Första gången jag jobbar med dem båda samtidigt, så jag är jättestolt över hur duktiga de var :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
388
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 213
· Visningar
44 953
Senast: Soffan74
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 454
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp