Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Millan_gulligast

Eftersom den andra tråden blev stängd så startar jag en ny!:bump:

Lägg in Frächa filmer och bilder när ni tränar NHn och leker!

:D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Hej hej här har ja en bild, inte så gammal. Rider med Halsring, räknas det? ;)

22.JPG


Skall försöka få någon hänga med och ta lite nya bilder snart! :d
Kramar Malin
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Här kommer bilder och filmen, som jag lovade :D




Länk till filmen: http://www.youtube.com/watch?v=CwVZ9sH8T68

Man lär sig verkligen jättemycket av att filma sig själv! Jag ser ju varför Ella misstolkar mina signaler ibland, då jag när jag vill något, ger signal för något annat. Mycket nyttigt med andra ord. Nu har vi en hel del att träna på :bump:

*kan väl tillägga att Ella var lite överpigg och hade lite svårt att koncentrera sig på mig iom att det blåste och Pysen (shettisen) gnäggade i hagen. Men hon va duktig iaf!*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Hej, jag vill inte vara vrång och ovänlig. - MEN! - Snälla starta inte om "för långa" bildtrådar om ni inte har egna bilder att lägga ut. Det blir oftast bara fel, då de som ALLTID lägger in bilder, då ofta (jag säger inte att det är så i DENNA tråd, så missförstå mig inte) lägger in bild och skriver... "Jag har inget nytt just nu, men den här har ni ju sett förut". Och ni som lägger in bilder, det är roligast om ni lägger in NYA bilder. De gamla har man ju oftast sett i flera andra trådar tidigare. Till sist kommer det bara finnas gamla NH-bildtrådar, låsta med exakt samma bilder i, när trådarna blir för långa och då kan man väl lika gärna bläddra i de gamla trådarna, eller?

Då är det bättre att ni startar en tråd, där ni frågar om något särskilt problem exempelvis lastning, där någon kanske har en väl förklarande bildserie och kan utveckla en bra diskussion, där bilderna kan användas som fördjupning.

I annat fall kan vi ju låsa den här och använda oss av *Lek* och kommentartråden, nedan. Den tråden tycker jag är VÄLDIGT pedagogisk och lättförståelig. Det var ett väldigt bra initiativ.

Är det ren gnäggtråd ni är ute efter, som "å vilken söt häst" och liknande hänvisar jag till forumet GNÄGG under ridning. Hästhanteringsforumet, är mer tänkt för hanteringsdiskussioner och då är ju bilder med övningar och liknande, perfekt som fördjupning.

Alternativet om ni absolut vill ha en tråd med nya bilder och filmer, är att ni låter bli att kommentera, "å vilken fin bild!", "var har du köpt det där?", "var bor du?" och "Jag skickar PM!" (att någon skickar PM, ser man ändå). Såna diskussioner er emellan kan ni föra via PM. En sån tråd, har vi akademiker på Klassisk Ridkonst. Där försöker jag rensa ur diskussionerna om "söt häst" osv, så gott det går. Men det är svårt, då vi i klassisk ridkonst inte har något gnäggigt forum.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Senast ändrad:
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

*puttar* denna trådne är ju jätte kul att titta i! Kan inte nån lägga in nått mer? :banana:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Alltid lika roligt att se bilder på dig och Ella :D

Lite bilder från mig och Tibbe :p

Backar
19642607.jpg

Följer löst
19642609.jpg

Inkallning
19642608.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

jätte fina bilder!:)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack :)
Ni är också superfina tillsammans :love: Och CoNo också såklart! :love:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Lägger in några bilder från igår när jag och mitt vbl Acce tränade PNH, väldigt nyttigt och roligt!!

Cirkling Game
19802622.jpg


Sideways Game
19802640.jpg


Backar mellan bildäck
19802646.jpg


Sideways över bom, vilket var klurigt
19802648.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jätte fina bilder allihopa!

Det senaste från mig kommer här.
Var nyligen till kliniken i Uppsala med hästen och fick möjlighet att träna lite extra på lastningen.
Vi stannade nämligen på Tönnebro på vägen hem och passade då på att lastade ur och rastade hästen.
Sedan gick han snällt på igen :love: detta är verkligen ett jätte stort steg för oss då lastningen har varit "mindre lätt".

DSC00985.JPG


DSC00987.JPG


Om det som Ella tog upp om att filma sig själv, kan jag bara instämma i.
Även bilder kan vara bra. Man gör så mycket omedvetet som ger hästen dubbla signaler.

Titta på denna bilden, också den från Tönnebro.
Ska flytta bakdelen på min häst, men vad gör min höger arm?
Jo, den säger ju åt honom att gå framåt. Inte så kraftigt med ändå tillräckligt för att vara förvirrande för hästen.
Snacka om att man behöver vara 100% kroppsmedveten för att inte ge dubblasignaler.

DSC00974.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
382
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 213
· Visningar
44 890
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 450
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp