Bukefalos 28 år!

Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Vad duktiga ni är, Douglas är ju så vacker :love: Jättekul att ha sett er "live"! ;)

Jag kan ju inte annat än att säga detsamma. Ni är superduktiga och vi har långt kvar tills vi kommer till er nivå av samarbete, men vi jobbar på det ;) Man får en så go känsla när man se er tillsammans, precis som när man kollar på MG, du vet. Keep it up och glad sommar!

/E
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack så mycket! Jag tycker iaf att ni har kommit otroligt långt :laugh::love:
Ja, att titta på henne ger en verkligen inspiration, om något!! :)
Glad sommar du också!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

KL

Jag har fått någon slags låsning i höften, så jag går på kryckor lite till och från. Igår tränade jag ändå med Conny, han är så otroligt snäll med mig även när jag hoppar runt på kryckor, hehe.
Här kommer några bilder från igår!






Att rida kändes helt OK i höften!





Och så en bonusbild bara för att han är så vacker!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Lika vackra som alltid:love: Conny verkar alltid vara så otroligt snäll och mysig!

Lite bilder från dagens pass. Jag tränade våran halvfodervärdshäst och en häst som vi tar hand om ibland.

Min lillasyster fick pröva Eki lite grand


jag och Eki; tränade att styra endast med Carrot sticken. Bara ett fåtal gånger fick jag ta tag i halsringen och visa vägen. (5 gången jag tränar att rida honom i halsring)



Åså har vi den undebara Ramses. (halvfodervärdshäst)





Honom red jag för första gången i halsring. hade carrotsticken som lite styrhjälp


Puss på duktig häst...
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack! Jo han är väldigt mysig. Ett horn i varje öra har han men när det verkligen gäller är han gudasnäll :love:

Va duktiga ni är!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Här kommer lite nya blider från mig.

409_copy1024.JPG


235_copy1024.JPG


284_copy1024.JPG


309_copy1024.JPG


313_copy1024.JPG
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se er två. :love:
Vad fina ni är tillsammans. :laugh:
Tack för att du delar med dig, så andra får se hur härligt det är när häst och människa förstår varandra :bow:

Jag är ett NH-blåbär som verkligen har fastnat för den underbara kontakt man får med sin häst, när man arbetar på det här sättet.
Jag och min tjej har en lång väg kvar innan vi är lika samspelta som er, men jag ser fram emot resan dit, vi gör framsteg varje gång. :bump:

Jag ska fixa en fotograf, så man får se hur det ser ut från början också. ;)
Kanske inte lika spännande, men jag är stolt över våra framsteg, kan inte låta bli att flina som en idiot när vi får saker att fungera, som idag när jag fick henne att förstå att jag ville att hon skulle skritta runt mig.
Hon gick så fint, böjd inåt, med inre örat spetsat mot mig, för att se om det var något mer jag ville. :love:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Tack så mycket, vad gullig du är :) (om det var till mig du skrev ;))

Ska bli spännande att se bilder från dig!
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Ja, det var till dig jag skrev. :) Jag ska muta min sambo att fota, det blir inte så svårt. hihi
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Hej alla glada! Jag blir inspirerad av att se era bilder men jag har aldrig provat NH själv eller sett någon göra övningar live. Finns det någon bok som ni skulle rekommendera för ett blåbär som vill pröva på? Jag bor i en lite ort där det inte finns särskilt många utövare eller instruktörer att få tag i....

Tack på förhand :bump:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Kan inte annat än rekommendera Klaus Ferdinand Hempflings "Dansa med Hästar" och "Hästens Själ".

Bortse från hans stora ego så är de jättebra! ;-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Hedwig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 291
· Visningar
49 839
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: hamilton1
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 901
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp