Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Följt tråden med stort intresse! det här ska jag hålla på mycket med sen när foderponnyn kommer!:devil::D
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Idag var Saaga & jag ute och red på en mysig väg. Vi red helt löst i skritt, trav & galopp. Det var så härligt!! Hon skötte sig jätte bra, man blir ju bara så glad:)

Vi övade saker som trav till halt, vända och mkt mer!

Har tyvärr inga bilder:(
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

*knapplån*

Här kommer en bild på när jag visade några kursdeltagare vad man kan göra med pållarna i repgrimma :D Tyvärr blev det bara bra bilder när vi höll på pallen :( Jag skickade honom även över presseningar och hinder, runt kloner m.m
18851007.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Här är en till med presenning :) La upp dem på gnägg men tycker de hör hemma här också. Första gången jag gör detta med honom, så han måste vara mycket tränad hos föregående ägare!

CIMG0542.jpg


Halt:
CIMG0540.jpg


Lös på promenaden sen:
CIMG0549.jpg


Tyckte han var jätteduktig! Bara 4 år gammal :)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Va söt och duktig liten pålle! :bow:

Jag och min kusin red lite i halsring igår kväll, och gjorde lite övningar från marken. Här har jag ställt upp Ella och ber henne komma till mig^^
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

*kl*

Återigen vill jag varna för "vanliga pallar" som inte är förstärkta. Min häst klev igenom en sådan och skadade sig.

Innan händelsen så tänkte jag också "äh, det händer inte mig, hästen har ju gått över pallar 100-tals gånger i flera år"...

För era hästars skull, förstärk pallarna innan ni skickar upp djuren på dom!
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Härliga bilder! Längtar tills jag kan styra så bra att jag kan rida helt löst sådär :love:
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

fina bilder!:) :love: jag har börjat rida löst sådar,fast änså länge i skritt!men är rätt stolt endå,de ärr en så härlig känsla!:love: kmr nog nya bilder från mig senare i dag!:)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Fick väldigt mycket inspiration av dina bilder så jag övade lite idag :D












Vi kan vända ganska bra nu, och stanna går galant helt utan att jag håller i halsringen. Det är synd bara att jag inte har nån ridbana att träna på^^
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

snälla en fråga bara:
hur ska man göra så att hästen lyssnar när man ska göra halt?
jag vill inte dra honom i munnen när jag ska göra halt :(
han lyssnar inte direkt när man vill stanna..snälla tips!
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Jag har lärt min häst kommandot "Wow" till att stanna från marken. Alltså varje gång jag bett henne att stanna genom mitt kroppspråk har jag samtidigt lagt till ett "wow" :)
 
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

jaa asså Manne kan "how" (som med islandshästar) men han lixom lyssnar ändå inte :confused: vill inte dra i honom, hur ska jag göra??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
361
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: Bee
·
Kultur Den gamla tråden har hamnat alldeles för långt bak, så tänkte att vi startar en ny fräsch en och hoppas att gamla och nya boknördar...
51 52 53
Svar
1 042
· Visningar
38 814
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
15 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp