Bukefalos 28 år!

Neeeeeeeeej!!!!!

@TinyWiny - min gissning är att de vet att sådant kan hända, och om så skulle vara så är de nog bästa tänkbara stöd, och det är bra att känna till :)

Tack, igen, alla! Stödet härifrån är ovärderligt! :love:
Buke är verkligen fantastiskt när något händer, jag hade Ninnururs tråd i bakhuvudet hela tiden :/
Kram på er!
(Om någon känner för att babbla bort en stund med mig senare ikväll när jag blir ensam så skicka gärna nr, om jag inte redan har det :) )
Var och laddade upp med pocketböcker och hörlurar med handsfree nyss så jag kan lyssna på musik (Mimikrys nya t.ex. :love:) och hålla tankar i schack lite.
 
Jag har följt tråden och nästan inte kunnat andas stundvis.
Det är en stor glädje att läsa dina sista uppdateringar - härligt att det gått åt rätt håll.
 
Citat Tiny Windy: Men snälla ge dig nu. Vad ska sjukhusprästen göra åt det menar du?

-Kroppens kamp stöds av läkarna och sjuksyrrorna men själens ångest dämpas om man möter en godhjärtad och trygg person som visar att hon förstår vad som sker. På det där sjukhuset så finns tydligen en fin präst och då skulle jag själv föredra att möta henne hellre än en kurator.
 
Citat Tiny Windy: Men snälla ge dig nu. Vad ska sjukhusprästen göra åt det menar du?

-Kroppens kamp stöds av läkarna och sjuksyrrorna men själens ångest dämpas om man möter en godhjärtad och trygg person som visar att hon förstår vad som sker. På det där sjukhuset så finns tydligen en fin präst och då skulle jag själv föredra att möta henne hellre än en kurator.
Precis så tänker jag också :)
Och det är väldigt skönt att få egen erfarenhet av att prata med en präst om man är i kris - då vet man hur det fungerar om det behövs framöver, oavsett situation (och även dela med sig av den erfarenheten till andra som behöver bra stöd :))

Mamma sköter blodtrycket finfint, har börjat visa obehag av slangen i halsen, rör på ögonlocken, tittar upp lite ibland och vrider på huvudet mot den som pratar med henne :love::love: i morse när jag kom in till henne och sa hej så rörde hon på läpparna, som för att svara :love:
Hon andas betydligt bättre (fortfarande med hjälp, men hon tar över mer och mer, så med lite tur så kanske hon slipper tuben snart, de har tagit bort sömnmedlet, men har henne på lugnande eftersom slangen stör henne så pass mycket och andningsfrekvensen ökar aå kraftigt ibland att hon nästan hyperventilerar.
Nu är det väl bara att hoppas på att hjärnan klarat sig, och att vi slipper bakslag...
Jag sov rätt ok i natt, kanske lite dock, men nu kom pappa och bröderna, så jag ska vila nu medan de är inne hos mamma :)
 
Jag har följt tråden i tystnad och har varit lite nervös varje gång jag klickat in - vill bara säga att jag tänker på er och att det är så skönt att läsa uppdateringarna! Jag hoppas verkligen att det fortsätter såhär.
 
Underbart att höra att din mamma är på bättringsvägen. Sedan kan det komma en slags efterreaktion för att hennes kropp trodde att den skulle dö och själen förberedde sig för att lämna kroppen. Då är det bra stöd från sjukhusprästen.

Tror du inte det är mer sannolikt med en reaktion på att man varit svårt sjuk, nära döden, än en efter reaktion på själen förbeedde sig på att lämna kroppen men fick bakläxa och stannade kvar?
 
Och där kom bakslaget! :(
Lunginflammation och sövd igen.
De försökte ta ut tuben och slangen ur halsen men det gick inte.
Dock ett annat narkosmedel nu...
Blodtrycket var fortfarande stabilt och okej i alla fall...
Tack för att ni finns! :love::love:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
856
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 719
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 331
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp