Bukefalos 28 år!

Ni som byggt egen bur..

Sv: Ni som byggt egen bur..

Det finns ju svetsat nät på t.ex. harald nyborg liknande detta: http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4082&n=10&KundeID= det är 0.9mm i diameter iofs, vet att min mormor hade liknande sånt nät till sina minkburar och jag har haft det i kaninbur, sen hur det klarar sig till t.ex. råttor vågar jag inte uttala mig om. Har sett större diameter än 0.9 med men då får man kanske gå till en järnaffär?
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

det var det där vi kallade för 4-kantsnät tidigare i tråden, det fancyfree behöver om hon ska ha en gambiansk jättepåsråtta är ett grövre nät som är svårare att bita av! :)
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Ja precis, det där nätet skulle vara för tunt.. Men det blir tamråttor nu, men i lika stor hörnbur som jag tidigare nämnt. Hellre tamråttor i lyx (i stor bur) än en Gp i en nog för liten bur.

Sara heter jag föresten :)
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

hehe ja det är nog bäst så :)
känns lite dumt att ha ett djur i en för liten bur, speciellt när det verkligen krävs stora ytor.. samma med såna här aror (papegojor), ska man ha såna bör man ha en enormt stor voljär typ GIGANTISK!

tamråttor är så söta... :love: saknar mina tjejer som fan... :(

matilda heter jag :)
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Verkligen.. Djur ska ha det stort oavsett sort. Tycker djurskyddslagen ska ändra minimåtten på burar.

Ja dom är underbara :love:
Har du dom gått bort? :(
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 993
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 475
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp