Bukefalos 28 år!

Ni som byggt egen bur..

Sv: Ni som byggt egen bur..

spånskivor tror jag suger upp mycket fukt..

kan du inte rita i paint hur du hade tänkt dig?
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Jag kan försöka, men har blivit tipsad om ply skivor,,
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

det stödjer bara JPEG filer..tydligen så är det inte det
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

18 i den blir lite väl trångt ja. Men det går in en hög iaf :D Tycker att 10 skulle vara rätt lagomt i den burstorleken. Just nu är det rätt lagomt med 5 råttor tycker jag, skulle inte vilja ha fler i den. men det beror mest på inredningen, med bättre inredning kan några till flytta in såsmåningom :)
Sen beror det ju på vad för råttor man har också. Har man lata gubbar som bara sover hela dagarna så visst, då kan nog 18 få plats ändå. Men jag har iaf inte tänkt ha 18 gubbar... :D
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

:rofl: Jag får se hur många gubbar det blir då :d Men i Zoo affärer finns det bara (som jag sett iaf), brun-vita råttor eller vita med röda ögon. Har du någon aning om vart jag kan hitta lite annorlunda färger? Gärna egenuppfödning (Du kan PMa).

Du har ingen bild på din bur? Behöver lite inspiration :p
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Är jätte sugen på en GP råtta, är det en sån du har?
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Den där vita plast beläggningen på skivan, hur fick du dit det? Eller köpte du den så?

Har nu kommit fram till att jag ska ha en 3kanting bur i hörnet, på så sätt kan jag även göra den ganska stor. Men har ingen aning vad jag ska ha i botten..
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Vad mysigt dom har det =)

Hittade uppfödare på zoonen.
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

jag köpte en stoooor skiva av det där materialet, så plastbeläggningen var på då.
den heter plyfa melbowa eller så... typ 2.5 m lång, 40 bred och 1.8 tjock. bara att torka av! :) kostade inte mycket alls, kanske 170 kr?
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Ok:idea:

Sökte på det namnet på google och inget kom upp :crazy:.
Men får se om jag hittar något sånt, antar att du har köpt det i någon bygge affär. Billigt var det ju iaf.
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

men det var för att jag skrev fel :p
plyta meblowa heter den, köpte på K-Rauta :)
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

haha, tack.

Hur vet jag om buren kommer bli stabil?! Kanske inte du vet.. Jag menar om en 2 kilos råtta ska hoppa o springa runt i buren så får den ju verkligen inte tippa :eek:
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

min bur var stabil som fan :) dock inte hyllplanen, men det är ju lätt åtgärdat om du vill ha en gp :)

om jag vore du skulle jag gå till närmaste bygghandel/brädgård och skaffa dig 4-kantiga "stolpar" på typ 4x4 cm, skruva ihop och ha det som stomme. välj ut var du vill ha hyllplanen och sätt samma virke och bygg som en ram innuti stommen (hänger du med? :p) på dom kan du sedan lägga hyllplanen!
vill du ha hela hyllplan så kan du ju såga ett hål med en sticksåg och sätta en ramp ner. för att skydda tapet bakom så kan du sätta upp tex ett duschdraperi bakom och en bit ifrån buren så att den inte blir bomaterial :)
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

neeej vad trög jag känner mig när jag läser det där :p.
Jag tror jag kanske hänger med imorgon när jag är piggare. (:

Har tänkt att storleken på hörnburen blir 1*1*1.40 (alla tre sidor), höjden har jag tänkt mig något runt 1.70. Eller blir det för litet?
Möjligt att ändra från 1 m till 1.30. har inte så jättestort rum..
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

Duschdraperiet var fiffigt, har inte haft en tanke på att ens skydda tapeten :eek:
 
Sv: Ni som byggt egen bur..

rita i paint, välj spara som och så ändrar du filformat till JPEG istället för BMP eller vad det nu är :p
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 998
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 484
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp