Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Maui Grattis till hästköp! Hoppas det blir en fin hopphäst. Du verkar ha haft en himla bra helg! Jag SKA hänga på en annan gång! Min dressyrtränare pratar om ett annat ställe, på Tjörn, som också har inackordering för dressyrare med god mat o träning hela helger, nåt du hört om?

@Tessalonica Är garanterat avsaknad av vissa magmuskler som brukar gå upp i rök under graviditeten som förorsakar större delen av ditt problem. När du är mer back in business blir du säkert också mer stabil. Kul iaf att lilla Julia är så snäll, en toppenhäst till dig! Och hon är nu högre än min 5-åring....:eek:

Här kommer lite film på Bo, hoppningen var så himla bra att jag nästan lipade...

Hoppning Gärds:
Terräng del 1, hinder 1-3:
Terräng del 2, hinder 7-9:
Terräng del 3, hinder 14-17:

Ranneberga pratar du nog om! ;) dom är super trevliga och har tränare där väldigt mycket.
 
Tur att min lilla hade inplanerad vila.
Jag har dragits med envis feber några dagar. Inte värre än att jag är någorlunda igång med Alvedon men är liksom inte i klippet...

Lilla pållan har iaf fått ett par promenader i skogen och sen planerar vi löshoppa imorgon.
Har också tandkoll och vaccination här i början på januari och kör nog igång ordentligt efter det.

Idag blir det besiktning av släpet...
 
Idag var det dags igen :D Lite mer inom ramarna den här gången dock...



15697275_1174395022679650_6938042327419911831_n.jpg


15698218_1174395029346316_4720135800848228275_n.jpg


15822900_1174395016012984_2895562636338038852_n.jpg


15781820_1174395056012980_5839265617910106309_n.jpg


15697434_1174395062679646_3342195944796750760_n.jpg


15697511_1174395066012979_6143169171476663817_n.jpg


15726928_1174395096012976_1681095926552045634_n.jpg


15781523_1174395102679642_8303278285679523318_n.jpg


15781757_1174395106012975_3847073592402907664_n.jpg
 
@Gaia

Det ser roligt ut! Men med min dåre och framför allt min egen form nu vore det där döden. ;)

Kl

Idag hann jag ta lille monster för hand ute en sväng. Ih! Han är så rolig att jobba med! Vi körde skolor, tramp och alla gångarter ute i skogen.

På kvällen vräkte det ner snö. Jag hittade en häst med tjockt vitt snötäcke på sig och med arga "jag vill faktiskt in nu"-ögonen på i hagen.

Hoppas snön håller sig. Då kanske jag vågar rida trots axeln. Risken finns ju att jag ramlar av. Och det får jag inte göra än. Men med mjuk snö kanske? Hoppas! Sååå ridsugen!
 
@tuaphua sist jag ramlade av i snö, var ca 35 år sedan, (!) så var min sista tanke innan jag landade: Ja hurra det är mjukt iaf! Ack vad jag bedrog mig. Snö är faan stenhårt att ramla på kan jag bara upplysa om....:mad:
 
God fortsättning allesammans! :) Hoppas det nya året börjat bra.
Vi fick ett fruktansvärt avslut på 2016. Elias (min man) föll ner från en 6m hög byggställning i ett betonggolv i vårt garage. Han fastnade med foten och föll "bara" 4m men hann inte ta för sig så han landade på bakhuvudet.
Jag och barnen var där, som tur var! Han flögs med helikopter till sjukan. Tror själv inte på övernaturliga saker å sån skit, men han har haft tur, riktig tur! Fick hjärnblödning och allvarlig hjärnskakning. Förlorat luktsinnet då smällen har slitit av nerverna men annars klarat sig hel.
Jag trodde han dog när han trillade ner, så himla jobbigt att springa fram till honom när jag visste att det ev kunde vara slut :cry:
Blödningen har minskat men han har fruktansvärd yrsel och huvudvärk.
Så nu är han hemma och det väntas en lång väg tillbaka. Jag är oerhört tacksam att han ändå lever och vid så gott skick :heart
Julia har därför fått en längre vila än jag tänkt Menmen, det blir inte alltid som man tänkt sig...
 
God fortsättning allesammans! :) Hoppas det nya året börjat bra.
Vi fick ett fruktansvärt avslut på 2016. Elias (min man) föll ner från en 6m hög byggställning i ett betonggolv i vårt garage. Han fastnade med foten och föll "bara" 4m men hann inte ta för sig så han landade på bakhuvudet.
Jag och barnen var där, som tur var! Han flögs med helikopter till sjukan. Tror själv inte på övernaturliga saker å sån skit, men han har haft tur, riktig tur! Fick hjärnblödning och allvarlig hjärnskakning. Förlorat luktsinnet då smällen har slitit av nerverna men annars klarat sig hel.
Jag trodde han dog när han trillade ner, så himla jobbigt att springa fram till honom när jag visste att det ev kunde vara slut :cry:
Blödningen har minskat men han har fruktansvärd yrsel och huvudvärk.
Så nu är han hemma och det väntas en lång väg tillbaka. Jag är oerhört tacksam att han ändå lever och vid så gott skick :heart
Julia har därför fått en längre vila än jag tänkt Menmen, det blir inte alltid som man tänkt sig...
Men så fruktansvärt @Tessalonica :cry: En olycka händer så lätt varesig det är med hästar eller nåt annat. Hoppas allt går bra med Elias och han blir helt återställd.
Inte konstigt om Julia får vila lite, vad spelar det för roll.
Följde med Sara till manegen ( hon kan rida igen :)). Hon skulle galoppera över fyra bommar nån övning hon hade hittat. Jag la på dressyrsadeln på Ratzia och tänkte att det kan väl inte vara så svårt :mad:. Gisses vad hon drog iväg med mig. Satt som en smörklick på het potatis. Dressyrsadel var inget bra val.
Nu har vi fått snö och den har nästan töat bort och då blir det kallt igen. Isgata som vanligt så det blir att köra till manege för att rida.
 
Fy vad otäck händelse @Tessalonica. Hoppas allt blir bra och att han verkligen tar det riktigt riktigt försiktigt. Med Julia är det ju ingen fara att hon inte går nu. Hon är så ung och väl framme. Ta hand om din familj ! Kram
 
Lyxigt att ha ridhus men satans vad pigg och inte särskilt ridbar Loppisproppis är för tillfället:crazy:. Jag misstänker att energirikt grovfoder i kombo med mindre utevistelse och kallt väder spelar in. I torsdags var hon heltokig när jag skulle ta in dom och höll på att springa över oss. Sen tvärvände hon och kutade till bortre ändan av hagen och så höll hon på:devil:..dottern fick ta in Bellona och sen tog det mig väl fem min innan hon sansade sig. Finns ju supermånga fördelar där vi står nu och det funkar riktigt bra med min stallgranne gubben. Förutom dom sena utsläppen men där kan jag inte göra så mycket..Bellona skrittar vi och upp emot en timma är lääänge att skritta.
 
Men herregud Emma.... @Tessalonica
Vilken fruktansvärd händelse.
Det verkar ändå som ni haft tur i oturen....
Jag rös i hela kroppen när jag läste ditt inlägg men förstår att du är tacksam för att det ändå gick såpass bra.
Var rädda om er och krama om familjen lite extra! :heart
Det finns gott om tid för Julia senare....
 
@Tessalonica jag känner att jag är i chock bara av att läsa ditt inlägg, mår faktiskt riktigt illa, är oerhört glad att höra att det inte blev värre än så, vad är en nervskada jämfört med vad som faktiskt kunde ha hänt? Nerver har dessutom förmågan att reparera sig även om det kan ta flera år.
Håller nu tummar och tår för att rehab går så fort o lätt som det kan gå för Elias.
 
Tack för omtanken allihop. Vi har varit inne igen då Elias fick kraftigt ont i nacken. Visade sig vara en blödning på ryggraden nära huvudet och den i sin tur trycker på ryggmärgen. Han fick domningar i armarna så man misstänkte någon form av förlamning.
Just nu känner han inte av smärtan så mycket tack vare medicinering men vi tror även att blödningen håller på att försvinna.
Mycket yrsel är kvar men vi är som sagt otroligt tacksamma att han är kvar här hos oss :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
228
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 089
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 502
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp