Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min är också på tårna. Det är så uruselt underlag att det inte går att göra så mkt. Min är rätt skötsam förutom att han håller på att skita ner sig pga sin egen skugga typ. Han skulle behöva några dagars riktiga galoppjobb.
 
Fick till ett riktigt bra pass idag också..
Fokus ligger på lugn, avslappnad och så lösgjord som möjligt.
Idag hittade vi till hennes låga avslappnade form mycket snabbare.
Riktigt kul när det känns som det går lite framåt.
Lilla prinsessan :heart
 
Jag tog ett barbackapass i padocken på Loppan. Underlaget helt ok. Red Bellona innan med så båda motionerade idag. Innan stallet så en rejäl promenad med en kompis och våra hundar, stackars Bosse Labbe..inte så van vid koppel☺..På kvällen hämtade vi hösilage och det är ett knöande på logen för att baxa tillrätta dom så idag har nog hela kroppen fått jobba. Känner inget behov av mer fysisk aktivitet iallafall.
 
Har satt igång mitt fullblod. Jag kan ju inte rida längre men hon kan jobba i alla fall. Hon är som en ridskoleponny när man tagit på sakerna, hon står i sin box och vägrar gå ut. När hon väl kommer ut blir hon galopphästen... Jag har aldrig någonsin ridit/motionerat en sådan svår häst innan. Hon är så totalt hjärntvättad. Men när hon väl lugnar sig och slappnar av har hon riktigt trevliga gångarter, balanserat och taktmässiga. Hon har tagit sig bra också sen jag hamnade på efterkälken med näringsbehovet, hon är inte speciellt svårfödd men det hjälper ju inte när jag inte ser...
Snart ska vi på återbesök igen efter tandutdragning.
 
Idag är en sorglig dag :( vår egen lilla uppfödning har vandrat vidare till de eviga ängarna. Hon blev bara drygt 5 år. Fick nån nerv i kläm och fungerade inte som ridhäst.
Just nu känns det tungt trots att vi sålde henne som 3 åring.
Jag rider knappt :confused: har ju bara Saras hopphästar och nu i detta vädret är det inte så lockande. Får se om det vänder med vädret.
 
Idag är en sorglig dag :( vår egen lilla uppfödning har vandrat vidare till de eviga ängarna. Hon blev bara drygt 5 år. Fick nån nerv i kläm och fungerade inte som ridhäst.
Just nu känns det tungt trots att vi sålde henne som 3 åring.
Jag rider knappt :confused: har ju bara Saras hopphästar och nu i detta vädret är det inte så lockande. Får se om det vänder med vädret.
Men så otroligt ledsamt.. Det förstår jag känns:cry:. Ang. ridning har ni inte kvar fuxen? För den var väl fin i dressyr också?
 
Är ridsugen på riktigt. Alltså att få lägga energi och kontinuitet på träning mm. Tycker det är så roligt. Att bara skogsluffa för jämnan lockar inte. Men det är ju så jädrans svårt att få någon ordning på hästlivet..
Bellona ska jag sälja då jag inte klarar av henne och vill hon ska få ett bättre öde eller bara bli avelssto hos någon, vad vet jag..känner inte att det kommer fungera med oss oavsett. Fillifjonk Loppan vill jag nog ha kvar för alltid men vem vet..Tyvärr var hon konstig i bak häromdagen, kortare steg vä bak speciellt i galopp. Känns lite scary i och med att hon har pålagringar SI-led den sidan. Men kanske bara överansträngd eller något. Anmälde mig till hemmaklubbens dressyr kickoff som är i mars för någon bloggande tränare..hoppas hon är ok att rida för. Kände det kunde vara en liten motivationskick iallafall..
 
Men så otroligt ledsamt.. Det förstår jag känns:cry:. Ang. ridning har ni inte kvar fuxen? För den var väl fin i dressyr också?
Jo vi har kvar fuxen, men det är ju vår lånehäst. Vet inte hur länge hon blir kvar men ägaren verkar inte vilja ha tillbaka henne än.
Fuxen är käck men lite stor för mig.
 
Är ridsugen på riktigt. Alltså att få lägga energi och kontinuitet på träning mm. Tycker det är så roligt. Att bara skogsluffa för jämnan lockar inte. Men det är ju så jädrans svårt att få någon ordning på hästlivet..
Bellona ska jag sälja då jag inte klarar av henne och vill hon ska få ett bättre öde eller bara bli avelssto hos någon, vad vet jag..känner inte att det kommer fungera med oss oavsett. Fillifjonk Loppan vill jag nog ha kvar för alltid men vem vet..Tyvärr var hon konstig i bak häromdagen, kortare steg vä bak speciellt i galopp. Känns lite scary i och med att hon har pålagringar SI-led den sidan. Men kanske bara överansträngd eller något. Anmälde mig till hemmaklubbens dressyr kickoff som är i mars för någon bloggande tränare..hoppas hon är ok att rida för. Kände det kunde vara en liten motivationskick iallafall..
Tråkigt med Bellona. Funkar det inte så kan det ju vara ide att sälja. Jag sålde ju Rivica när vi hade kört fast. Ibland ångrar jag det jättemycket men oftast känns det bra.
Får kanske göra som @Tessalonica säter och hitta en egen häst på nytt. Får se hur det utvecklar sig med de vi har hemma.
Bloggande tränaren har jag ridit för på kickoff och hon är inte så dum. Hoppas det blir bra.
 
Igår var tränaren som kommer till gården där och höll lektion. Hade med båda för ett lugnt pass på Bellona med mest skritt. Loppan blir dessutom mer hanterbar när det är någon mer häst eller helst Bellona med i ridhuset.
Fungerade riktigt bra för dem Loppan och dotter tills det blev lite 10 diameters volter.
Hon är inte ren:cry: och frågan är om det är fram som spökar, jag tycker ju också jag upplevt i bak:(..
Kan ju vara hovböld i fram där hon trampade av skon men förstår inte varför jag.
Får göra en vetcheck på måndag. Ska vaccinera så får bolla med den veterinären även om jag tror det bästa är att åka till klinik.
 
Dåligt med update från vår sida . Men ocean(don romantic) och jag har sedan en tid tillbaka börjat träna för Martin ågevall ca en gång i månaden utöver de vanliga tränarna. Jag tycker det blivit en stor utveckling på både mig och honom . Vi jobbar just nu med mycket piruett jobb, jag slutar rida i själva piruetten . Jag måste våga rida mera där och riskera lite . Samt i bytena så drar jag gärna i ena tygeln . Såna där svåra olater man inte ens är medveten om men ack så svåra att jobba bort . Jag måste våga släppa efter och lita på honom annars blir bytena inte raka och vi kommer ju således inte kunna hinna med bytena i varje då jag inte kommer hinna få honom rak. Peew ja det är super mycket att jobba på men vi har lärt oss mycket också . Filmen är från senaste träningen nu i helgen .
 
Igår var tränaren som kommer till gården där och höll lektion. Hade med båda för ett lugnt pass på Bellona med mest skritt. Loppan blir dessutom mer hanterbar när det är någon mer häst eller helst Bellona med i ridhuset.
Fungerade riktigt bra för dem Loppan och dotter tills det blev lite 10 diameters volter.
Hon är inte ren:cry: och frågan är om det är fram som spökar, jag tycker ju också jag upplevt i bak:(..
Kan ju vara hovböld i fram där hon trampade av skon men förstår inte varför jag.
Får göra en vetcheck på måndag. Ska vaccinera så får bolla med den veterinären även om jag tror det bästa är att åka till klinik.
Men vilken otur ni har :( Får bara hoppad att det inte är nåt allvarligt.
Bellona är ju i allafall på väg tillbaka. Ska hon på fler återbesök?

Till helgen börjar hopptävlingarna igen. Då kanske lite motivation kommer tillbaka. Sen är ju vädret rätt ok så jag får ta mig i kragen o börjar rida dressyr igen.
 
Dåligt med update från vår sida . Men ocean(don romantic) och jag har sedan en tid tillbaka börjat träna för Martin ågevall ca en gång i månaden utöver de vanliga tränarna. Jag tycker det blivit en stor utveckling på både mig och honom . Vi jobbar just nu med mycket piruett jobb, jag slutar rida i själva piruetten . Jag måste våga rida mera där och riskera lite . Samt i bytena så drar jag gärna i ena tygeln . Såna där svåra olater man inte ens är medveten om men ack så svåra att jobba bort . Jag måste våga släppa efter och lita på honom annars blir bytena inte raka och vi kommer ju således inte kunna hinna med bytena i varje då jag inte kommer hinna få honom rak. Peew ja det är super mycket att jobba på men vi har lärt oss mycket också . Filmen är från senaste träningen nu i helgen .
Så fint det ser ut :-) Jättehärlig häst du har.
 
Och jag blev visst sjuk....
Har varit bortrest i helgen och red därför lite extra i slutet på förra veckan för att hon skulle vila lördag och söndag och sen ridas idag. Så får jag feber :down: såå typiskt..

Hoppas jag är bättre imorgon. Då får det bli ett lättare pass och förhoppningsvis ett på onsdag också.
 
Galenpannan har fått lekt av sig lite i helgen igen :o:D

16298563_10154668998709667_1295707441988607200_n.jpg


:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
202
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 035
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 832
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 166
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp