Bukefalos 28 år!

Nu haglar det hästar

Sv: Nu haglar det hästar

romancia skrev:
Okej, har nämligen en häst i stallet som är efter honom, och den kostade 250 000 kr som 1,5 åring, tyckte de lät lite dyrt... mamman var ju inge bra och det är 15% inavel i den

Starchip kostade från början 40.000 kronor och var fulltecknad de första åren han stod i aveln. Men sedan falnade intresset enormt, eftersom han gav stora, sena avkommor som inte var särskilt märkvärdiga. Men de var rätt dyra från början. Mycket pengar som blev slängda i sjön på en del hästar. Men så är det väl alltid..:cool:
 
Sv: Nu haglar det hästar

indyhope skrev:
Starchip kostade från början 40.000 kronor och var fulltecknad de första åren han stod i aveln. Men sedan falnade intresset enormt, eftersom han gav stora, sena avkommor som inte var särskilt märkvärdiga. Men de var rätt dyra från början. Mycket pengar som blev slängda i sjön på en del hästar. Men så är det väl alltid..:cool:

Vågar inte räkna på vad våra har kostat. Vi satsade våra slantar när Starchip kom hit till Sverige. Trodde stenhårt på honom och betäckte dyrt 3 år i rad :eek:
Snälla, lätthanterliga hästar fick vi (många andra har tydligen fått idioter ;) ) En liten och lätt, en medel och en stor och något klumpig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 433
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 312
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 813
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp