Bukefalos 28 år!

Nu haglar det hästar

Sv: Nu haglar det hästar

Förresten så finns det nog en mening varför mynt är runda och sedlar är av papper....för att dom skall rulla o fladdra :bow:[/QUOTE]

Exakt vad våra har gjort nu........vi har just köpt en fin liten märr och plånboken är tom igen, men stallet är fullt :cool:
 
Sv: Nu haglar det hästar

martha skrev:
Oj, vaddå för nån?? Nyfiken :D


Jag har 3 märrar istallet som jag inte skulle tacka nej till

Syster till Scarlet
Twigs Mellow
och
Face For Ever :love:

Tänk å ha dom i avelsboxen.... :bow: :bow:
 
Sv: Nu haglar det hästar

WSB har vi ett 2-års sto efter på jobbet... man kan väl uttrycka det så att man får passa sig för att inte trycka ner bomullen för hårt, det finns nämligen inget som stoppar innanför öronen! :crazy: Helt blåst är hästkraken, men ganska vacker att se på. Ingen riktig kanon på banan heller. Kan ju säga så mycket som att hon är den enda hästen (någonsin!) som fått mig att tappa tålamodet riktigt och bara stått och skrikit och sen övergett hästen i hagen och hoppats på att slaktbilen kör förbi... :devil:
 
Sv: Nu haglar det hästar

hmm, min pålle har två virvlar exakt bredvid varandra... och han är ju som han är... Kapabel men lättstressad och förvirrad, kan väl lugnt säga att han inte pallade trycket hos proffstränare... Men han är världens bästa och sötaste ändå och jag är väldigt glad över att ingen tryckte in honom igen när han föddes! :love:
198278112IMTXpm_ph.jpg

:love: :love: :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Nu haglar det hästar

Elinas Pride - mamman är oaksfinalist och resten bakåt på moderslinjen är :d Elitston på löpande band, men bäst av allt är att "personkemin" stämde vid första träffen :love:

Vi har varit väldigt intresserade av den linjen länge och plötsligt dök hon upp :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Va kul :bump: :bump:

Är det en unghäst som ni ska tävla eller ska hon in i "förtjänsten" direkt :rofl:

...förmodligen hoppar jag in direkt nu på travsport o kollar :angel:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Vi får börja med att kolla upp henne ordentligt och om hon håller har jag planer på att träna henne något år innan vi sätter henne i avel. Det är främst avelsbiten vi köpt henne för. De riktiga godingarna börjar fom mormor My Joy och bakåt. Vi är jätteglada att vi hittade annonsen i Ronden :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Vad kul Isz!!! Grattis!! :banana: :bump: :banana: :bump:

För övrigt kan jag berätta att BÅDA de nya fölungarna (efter WSB och Starchip) är två mycket trevliga och ödmjuka ungar som är *väldigt* keliga. De verkar väldigt vettiga att ha att göra med. Inte det man hade förväntat sig kanske, efter denna tråd... ;) :D

Dessutom är Starchipparen liten och har ett väldigt ädelt huvud. :)

Så man kan nog inte dra alla WSB:are och Starchippare över en kam. :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ja, nu är det ju ett tag sedan den här tråden var aktuell, men ändå.. ;)

Tänkte bara berätta att jag har ju kvar mina ungar efter Starchip och WSB och de är nu två år och inkörda och tränas för premie. Inkörningen gick utan problem och båda var jättesnälla. Den sm var jobbigast var faktiskt vår tredje unge efter Royal Prestige... Starchipparen har dock humör, men visar det mest i hagen mot de andra hästarna.

Båda är som plåster när man hanterar dem. Har inte varit med om maken till keligare och goare hästar faktiskt. Går man ut i hagen kommer man inte därifrån för de ställer sig nästan på en och vill inte att man ska gå ut igen. ;)

De som träffar dem blir alltid lika förvånade över hur sociala de är.
Starchipparen är fortfarande väldigt liten (bara lite drygt 150 cm), men springa kan hon... :love: :d
 
Sv: Nu haglar det hästar

Vem hade förresten bilden på WSB där han leds av två personer med stänger och har munkorg?
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ja, den bilden kommer jag också ihåg..
Det såg inte bra ut...:crazy: :o

Var inte det ifrån avelsvärderingen eller nåt sånt..?

Försökte finna bilden på nätet nu men hittar den inte...

Därför går jag in o redigerar..(lovade innan att ta fram den..hehehe)
 
Senast ändrad:
Sv: Nu haglar det hästar

Han hade alltid munkorg hemma! Väldigt aggresiv...
 
Sv: Nu haglar det hästar

Min hovslagare sa att han inte lämnat nåt särskilt och varit en besvikelse i travet... Tyvärr.. men undantagen brukar bekräfta regeln..:)
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ngn som vet vad det kostar att betäcka med Starship Entrprise?
 
Sv: Nu haglar det hästar

hade en sån som passhäst, o det var den mest otäcka häst jag träfft, visst travade han som en gud men var livsfarlig att hantera :crazy:
Såg ut som en stor kraftig mara, inte ngn travartyp alls.
Men han kom aldrig till start, vet inte alls vart han tog vägen....
 
Sv: Nu haglar det hästar

Okej, har nämligen en häst i stallet som är efter honom, och den kostade 250 000 kr som 1,5 åring, tyckte de lät lite dyrt... mamman var ju inge bra och det är 15% inavel i den
 
Sv: Nu haglar det hästar

indyhope skrev:
Ja, nu är det ju ett tag sedan den här tråden var aktuell, men ändå.. ;)

Tänkte bara berätta att jag har ju kvar mina ungar efter Starchip och WSB och de är nu två år och inkörda och tränas för premie. Inkörningen gick utan problem och båda var jättesnälla. Den sm var jobbigast var faktiskt vår tredje unge efter Royal Prestige... Starchipparen har dock humör, men visar det mest i hagen mot de andra hästarna.

Båda är som plåster när man hanterar dem. Har inte varit med om maken till keligare och goare hästar faktiskt. Går man ut i hagen kommer man inte därifrån för de ställer sig nästan på en och vill inte att man ska gå ut igen. ;)

De som träffar dem blir alltid lika förvånade över hur sociala de är.
Starchipparen är fortfarande väldigt liten (bara lite drygt 150 cm), men springa kan hon... :love: :d




Men dom blir ju som man behandlar dom också ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 433
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 315
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 813
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp