Bukefalos 28 år!

Nu haglar det hästar

Sv: Nu haglar det hästar

Lines skrev:
Har du samma erfarenheter av tvåvirvlarshästar som jag??Jag trodde det var min personliga teori.
Minns en travtränare som skröt så om en tvåårsmärr(förresten,så har jag bara sett det hos märrar!).Jag klappade henne,och såg virvlarna.Sa då att hon kommer aldrig palla trycket.Han blev jättesur,och sa att sånt hokuspokus var inget att tro på.Märr3en sprang aldrig upp till ens en tiodel av sin kapacitet.Men jag har aldrig vågat säga"Vad var det jag sa :angel: "

Man har ju hört uttrycket, och jag måste säga att det stämmer oftast, ...knepiga hästar.....dessutom märrar med "tjock o krullig" pannlugg...huua, dom ska man passa sig för att inhandla.... :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

.......men visst pratar vi om virvlar som sitter bredvid varandra då.......inte lodrätt :crazy:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Tur att Charm Patricia tillhör undantaget.. :angel:
Hon har pannlugg som en isis kunde va avig på..och bara permanenttrassel.. :D

AM
 
Sv: Nu haglar det hästar

lsz skrev:
.......men visst pratar vi om virvlar som sitter bredvid varandra då.......inte lodrätt :crazy:

Blir du lite nervös nu :rofl: :rofl:

Jag talar iallafall om dom som sitter bredvid varandra....
 
Sv: Nu haglar det hästar

Nafayette skrev:
Tur att Charm Patricia tillhör undantaget.. :angel:
Hon har pannlugg som en isis kunde va avig på..och bara permanenttrassel.. :D

AM

Fast dom kan väl vara trevliga fölmärrar, men i kondition och tävlingar kan dom vara minst sagt "aviga" :angel: :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Isz börjar bli knäckt,är det inte Starship,så är det virvlar :rofl: .
Jag har aldrig träffat på någon med lodrätta virvlar.Så vi säger att det inte gäller dom ;) .
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ja då är det bara at lägga ner då. Vår häst har två virvlar, men de sitter diagonalt. :rofl:
 
Sv: Nu haglar det hästar

:rofl: :rofl:

Det där kallar jag för ett sannolikt och diplomatiskt svar.. :D

Du som är gammal i gemet kanske vet hur hon var på banan??
Själva vet vi just ingenting om fölmärra vi nyss tagit över.. :o :eek: :love:

AM
 
Sv: Nu haglar det hästar

Knäckt !!??.........sällan :cool:

Mina virvlar är av den godartade sorten och
Starchip har just fått en vinnare i ett stort lopp i Danmark
(80.000:-) i första pris.......nu är de på gång :banana:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Nafayette skrev:
Tur att Charm Patricia tillhör undantaget.. :angel:
Hon har pannlugg som en isis kunde va avig på..och bara permanenttrassel.. :D

AM
Du känner ju till Think Tank.....lägg till ännu mer lugg och lite lockar så kan du tänka dig hur hans syster ser ut (min älskade avelsmärr och barnhäst).........snäll som få mot folk men en mördarmaskin i hagen om hon har föl vid sidan........virvelfölets mamma förresten :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

När vi fick besök och Think Tank gick i hagen så hade alla en liknande kommentar:

Oj,oj vilken stor nordsvensk!! Vad heter han? :eek:
eller
Är det ett fågelbad han bär på ryggen??? :rofl:

thank1.jpg


thank.jpg


Undrar hur han har det nu... :crazy:

AM
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ja!! Heja Starchip!!! :banana: :bump: :banana:

Min märr efter Extreme Dream har två lodräta virvlar. Men det är inget fel på henne än så länge.. :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Står det på internet någonstans om Starchips vinnare i Danmark?? :banana: :bump: :banana: :bump:

Hua.. imorgon kommer det hit en fölunge efter Wall Street Banker (som jag inte är speciellt positivt inställd till), men mamman har i alla fall lämnat två miljonärer. :)

Någon som har erfarenhet av Wall Street??
 
Sv: Nu haglar det hästar

martha skrev:
Fråga INTE Nafa :angel:

Det är helt omöjligt att skriva så här.. ;)
Jag blir ju jättenyfiken.. :bump:

Och jag är ju som sagt inte speciellt förtjust i Wall Street själv. Men det är inte säkert att jag ska behålla fölungen. Eventuellt ska jag förmedla den vidare. Men den ska vara väldigt fin enligt ryktena och det är många som har ryckt i den.. Har inte sett den själv dock.. *fniss* :D
 
Sv: Nu haglar det hästar

Jag har träffat några... Dom har inte varit mesiga precis men ingen av dem har varit några större problem att hantera. Har inte kört någon själv men de jag känner som har efter WSB tycker de sköter sig bra i vagnen. Jag har hellre en som är lite "hård" än en lömsk som slår när man kör...

Det finns ju några treåringar som går hyggligt men det väl lite för tidigt att säga fågel eller fisk än...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 632
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 573
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 997
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp