Bukefalos 28 år!

Nu haglar det hästar

Sv: Nu haglar det hästar

Min erfarenhet är de lite hårdare hästarna ofta tål träning, tävling och långa resor bättre än dom "normala"... ;)
 
Sv: Nu haglar det hästar

Och så är dom väldigt trevliga om dom kan vara på annan ort... :devil:

Skämt o sido..
Vi har haft några WSB.
Gemensamt för alla är att dom är hingstar.

Alla, utom den sista, har varit huggna ur granit.
Dom har helt enkelt en ganska arrogant attityd till övriga hästar och folk.

Fjolårets föl tog príset.
Efter en veckas slagsmål så sa jag till gubben att den där ger jag f-n i. Hade hela kroppen med blåmärken..jo en endagars unge kan sparka..

Jag tänker INTE maska eller hålla eller leda eller trä med någon grimma.
Det fick han göra.
Efter diverse turer (dom emellan) så blev han snäll som ett lamm.. mot gubben alltså. Vi övriga var fortfarande lågt stående varelser...

Honom hade vi fraam till i höst.
Då blev han så tokig i huvudet av alla hormoner så att han skrotade allt som fanns för att komma över till märrarna.
Han var riktigt otäck.

Så det var bara att ta hem honom och låsa in honom i en box tills tränaren hämtade honom.
Vi varnade dom att hästen var annorlunda.
Hahaha!! Han är ju en kopia av far sin..sa dom.

Det första dom gjorde när dom kom till anläggningen var att släppa honom i hage..och han promenerade igenom en bunt staket och var alldeles lyrisk över alla flickor där.

Det hela slutade med att han släpptes in på en lösdrift med tvååringar..
Och dagen efter så selade dom på.

Tvååringarna hade..hmm..host..harkel..jämnat till vägen för personalen..
Lillhingsten sin tur fick en gång för alla veta att han minsann inte var bäst..

Nu har vi en till fölunge efter WSB..
Naturligtvis hingst och samma moderstam.. :eek:

Hejochhå va kul det är med inackorderingar!!!!

Efter diverse grävande hemma har vi i runda tal haft 7-8 stycken..
Men vi har aldrig haft en märrunge.

AM
 
Sv: Nu haglar det hästar

Jag har nästan bara haft att göra med ston efter WSB, DET kanske är anledningen till den stora skillnaden i våra uppfattningar om hans avkommor :).

Håll tummarna för stoföl om ni ska få fler efter honom? ;)
 
Sv: Nu haglar det hästar

Huvvaligen, då vet man vad man inte ska betäcka den granithårda märren hemma med då.....
 
Sv: Nu haglar det hästar

Jag är mest förvånad över att någon har kunnat betäcka med WSB efter "uppvisningen" på avelsvärderingen.
 
Sv: Nu haglar det hästar

Såg och tog kort på honom när han skulle ledas in från hagen..
Munkorg, ledstänger, hjälmar, två ledare, m.m.

Undrar just, många säger ju att det är hanteringen som gör hästen..i alla fall om man kolla på NH-avdelningen..
Men..jag undrar..jag.

(Somatic har väl heller inte någon vidare storr stjärna i kanten..i alla fall inte enligt hingstkatalogen)
AM
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ajaj!! Det här lät ju inte alltför bra.. ;)

Den som kommer imorgon är ett stoföl efter WSB, så vi får väl se hur hon är. ;)
 
Sv: Nu haglar det hästar

indyhope skrev:
Står det på internet någonstans om Starchips vinnare i Danmark?? :banana: :bump: :banana: :bump:
??


På "travnet" står det:

Preben Kjaersgaard tog en tur till Billund igår och vann Grand Circuits treåringschampionat med Ian Rush.

Sonen till Starchip Entrprise tjänade 82.500 danska kronor. Vinnartiden blev 16,8/1900 auto. När favoriten Juvel Tröjborg galopperade direkt tog Preben hand om ledningen och sedan vann Ian Rush en säker seger före J P Bit.
:bow:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Ja.Inträffade en force major så jag missade henne med :crazy: .I söndags skulle jag till Menhammar och besikta ett ettårssto,då blev hon såld på lördagen :smirk: .
 
Sv: Nu haglar det hästar

Men då var det nog inte meningen att du skulle ha dessa...skulle inte förvåna mig om du kommer linkandes till Isz snart iallafall :rofl:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Tänk så här: Då var det inte meningen att du skulle ha de hästarna. De blir säkert inte bra då. Och din framtida häst kommer att dyka upp och då hade du kanske inte haft chansen att ta den om du haft någon av de andra.. :) :idea:

Och vem vet - en ny Victory Tilly kanske väntar på dig någonstans i Sverige. :) :banana: :bump:
 
Sv: Nu haglar det hästar

Våra Starchipare är inte till salu :p .......... däremot ett föl e. Foreign Office-Blanka Ara - Prakas........den du :d
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 559
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 512
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 883
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp