Nu har han kommit ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Tänkte bara berätta att våran grabb äntligen är född! Fredag morgon tio minuter i sex föddes han, 4870 gram, 56 lång och med hjälp av sugklocka...
Än så länge har inte fått något namn, men ammningen fungerar riktigt bra peppar peppar!
Kort kommer, de ska bara läggas in i datorn!
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Snurrfian skrev:
Tänkte bara berätta att våran grabb äntligen är född! Fredag morgon tio minuter i sex föddes han, 4870 gram, 56 lång och med hjälp av sugklocka...
Än så länge har inte fått något namn, men ammningen fungerar riktigt bra peppar peppar!
Kort kommer, de ska bara läggas in i datorn!
Stort grattis!! :bump: :bump: :bump:

Är han stor elelr är det bara jag som tycker det? :D Mina barn vägde strax över 3kg och var under 50 cm långa, kanske är det små barn? Fast jag är glad att de inte var större, de var stora nog att pressa ut ;) :D

Grattis igen!
 
Sv: Nu har han kommit ut!

En lång grabb :-)
Jag drömde här om natten att jag födde en 67 cm 6-kilos biff.... hahahahahaha
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Åh, jag får väl gratta en gång till!! Kul med en kille!
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Grattis! :banana:

Men vilken bjässe till bebis! :eek:
Det är när man läser sånna här trådar man själv inte vill ha barn...:D

Jag va 52 lång å vägde 3500g. Å det tyckte mamma va stort... ;)
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Åh! Grattis, grattis!! Vad har ni för namnplaner då? Hur gick förlossningen? *detaljer* ;) Bilder!!
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Äntligen! :banana:

Massor av grattis!!

Ta hand om er nu och hoppas ni båda mår bra :)
 
Sv: Nu har han kommit ut!

:banana: Grattis! :banana: Men huga, vilken bamsebebis! Inte sa konstigt att det blev sugklocka :bump: Vill ocksa se kort!!
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Grattis och lycka till med sonen.

Vad skönt att allt gick bra, fast 4870 gör att jag blir mäkta imponerad.

:bow:
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Tackar allihopa! Jag ska försöka få lite tid att få in korten i morgon när storasyster ska få åka till dagis och berätta! Hon är helt till sig...

Hm detaljer tror jag inte att jag ska skriva för det är väl en hel del som tänker skaffa barn rätt så snart... :angel:

Jag var som en del vet inne på överburenhets kontroll på onsdag morgon och blev lite grining när läkaren inte tyckte att det var något att göra något åt förrens tidigast fredag, det hade han liksom bestämt sig för innan han ens träffa mig...
På kvällen åkte karln och fiskade och jag gick här hemma och var less på att vara gravid, tyckte nog att ungen stökade på rätt så bra där i magen och det gick inte att sitta vid datorn så jag gick och la mig i tv soffan, men som sagt kändes det inte helt okej... Efter en stund gick det upp för mig att det nog var värkar jag kände men tog inte så hårt på det, karln kom hem strax efter tio och då hade värkarna börjat bli ganska så regelbundna så strax före tolv bestämde vi oss för att ta ut svärmor utifall att...

När karln äntligen hade hämtat henne så var värkarna rejäla och med en tre minuters mellanrum så vi bestämde oss för att åka in och tur var väl det för jag höll inte på att klara bilresa då...
Inne på förlossningen var de inte allt för imponerade, jag var öppen två cm och de ville helst att jag skulle åka hem igen, men jag vägrade pga bilresan så jag fick bada en stund och sedan fick jag ett rum, karln åkte hem och jag tog mig igenom restän av natten på lustgas...
På morgonkvisten på torsdagen insåg jag att det var skönare och stå och sen stod jag i princip hela dagen och andades mig igenom värkarna, framåt eftermiddagen började det bli klart värre, lustgasen blev jag osams med för det gick inte att andas ut som jag ville och jag skulle få ED... Men narkos läkaren var något upptagen så det dröjde två timmar innan han kom men vilket himmelrike det var med ED! ;)
Då var kl framåt 8 på kvällen och jag kunde äntligen få lite vila, karln åkte och åt och jag slumrade under två timmar, sen fick jag påfyllning men då hade det börjat trycka på rejält neråt men det var trögt med att öppna sig helt, så jag fick ytterligare påfyllning men den hjälpte knappt tyckte jag... Sen fick det var slut på smärtstillande ansåg de för nu skulle ungen ut... Vilket inte gick så bra så tillslut fick de hjälpa till med sugklockan vilket jag hade kunnat klappa ner läkaren för om jag inte hade varit så slut...

Men vad underbart det var när han kom ut, att få upp honom på magen och få den kontakten som jag saknade när jag fick elin. Sen fick de dock ta med honom ut en stund och suga lite slem men han var snart tillbaka. Då hade de börjat tråkla ihop underlivet men jag kunde ha honom på bröstet efter en stund och han började suga ganska så omedelbart.

Sen låg jag med ett ätande barn på bröstet och en sovande karl i fötöljen för han hade ju inte sovit på över ett dygn... Men sen fick vi våra mackor, the och mysstund även om vi kanske inte uppskattade just myset... Vi var vrålhungriga och sen ville vi därifrån upp till avdelningen så karln kunde få åka hem och sova... Men tydligen hade jag förlorat en hel del blod så jag fick inte röra mig på två timmar vilket var något jobbigt för jag var så himla kissnödig... :o
Men till slut fick jag duscha och sen åka rullstol upp till avdelningen för att sen kunna vila ut i sängen.

Men jag ger inte så mycket för varken sängar eller soffor på BB för de är stenhårda... :eek:

Så det är väldigt skönt att vara hemma igen och kunna göra lite mer som man vill trots att det är lite jobbigt med en något mammasjuk treåring... Men hon är så pass kär i sin lillebror att än så länge går det bra!

Några namn har vi inte än men det kommer får vi hoppas....
 
Sv: Nu har han kommit ut!

GRATTIS!!!

Jag hoppas att vi kan komma till Myrstacken och få se underverket.

/Adrian med familj
 
Sv: Nu har han kommit ut!

GRATTIS!
Jag som tyckte att det räckte med min klump på 4,3 och 55 cm lång :smirk: .
Skönt att allt gick bra i alla fall och att han kom ut tillslut!! :D
 
Sv: Nu har han kommit ut!

Snurrfian skrev:
Men jag ger inte så mycket för varken sängar eller soffor på BB för de är stenhårda... :eek:
QUOTE]

Det håller jag med dig om!!! Attans att jag inte visste att ni var där då hade jag ju kunnat kika in och snosa på lillkillen ju :D

Han är så söt att jag nästan blir bebissjuk :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
246
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 394
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 190
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp