Bukefalos 28 år!

Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Den gick 3 årstestet i maj och sen har den gått på lösdrift sen dess...
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

*kl
Varit och tränat idag och höll sig betydligt mer på mattan med matte;).
Var jättefin men tränaren menar att borde komma upp mer i formen fast jag opponerade mig och hon höll iof med att i nuläget är det ju viktigare att hon jobbar på bra med bakbenen och får mer ryggverkan. Det är en väldig skillnad i jämnheten nu:love:!
Tidigare när man bytte om till vänster varv blev det grova taktmissar/alt att hon känndes som en symaskin. Tror tyvärr så här i efterhand att jag "omedvetet" red på ett sätt där jag försökte maskera istället för att rida på framåt till ett jämnt stöd:eek:.

Funderar på om jag ska rida min röda på KM/dressyr clear round..Suck..vet inte vad jag vill än:p. Alltid roligt att programrida för auktoriserad domare men måste ju hem och byta ekipage sen för dottern ska hoppa ponnyn på em och det blir ett himla körande och kanske snärjigt med tiden..
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL
Var också och tränade igår. Har så himla svårt för att inte sitta och dra i vänstertygel.:( Speciellt när jag ska rida skolor i höger varv. Känns som om hon trillar över till höger om jag inte drar i vänster tygel.
Rättar ett fel med ett annat. Nu har jag fått hemläxa.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Oj det såg inte lätt ut, jag håller med om det. Ska du ha henne kvar?

Men hon är ju söt, hästen!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Ja det känns ju som ett ovanligt problem!:D:p Vem gör inte så?? Så fort man fått koll på ett problem, typ vik inte ned handen, så nog åker en skänkel fram eller en axel eller ett hårstrå eller nåt annat jäkla i-landsproblem som gör att man får börja om från början! :banghead: Men det är ju det som lite är grejen med ridning, man blir aldrig fullärd och man får vara tacksam över att man kommer vidare lite mer år för år.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Eftersom jag är hästskötare åt alla fyra nu blir det att rationalisera för att hinna med. Har ridit med handhäst för att hinna ut i skogen med två innan mörkret kommer. Första gången red jag Rivica o hade irländaren på släp. Gick kanon Inga problem att trava på grusvägar.
Igår gjorde jag tvärt om. det var ingen hit. Rivica drog benen efter sig o singlade fram i skritten. I traven försökte hon tränga ut den andra stackaren ner i diket.
Får nog fortsätta att rida Rivica o ha den andra på släp. Skönt att få med båda.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Du är la för härlig:D..kan du inte dela med dig lite av din energi:p..
Känner mest för att dra täcket över huvudet..Har jobbat både igår kväll och kort dag idag men har så svårt att varva ner på kvällen och blir alldeles toktrött dagen efter. Här är det dessutom så dimmigt så man får skära sig fram med machete..
Barnen tar båda hästarna på en skogstur å jag hoppar programmridningen imorgon:( ..
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Kl
Jag har ridit ponnybus idag. Vi tog en rejäl skogstur med en hel del trav och frisk galopp. Jag tycker det är underbart!!
Vi hoppade över en liten stock också :), lille P tog i så jag flög högt över sadeln och fick hjälmen ner i ögonen, men jag satt kvar iaf... :D
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Visst är det superhärligt med en uppfriskande skogstur..Hade en så´n igår och då var vädret oootroligt underbart fast det var kanske inget normalt vinterväder direkt;)..

Imorgon blir det ridklubben och julklappshoppning med vår ponny:)
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL
Körde drygt 10 mil till tävling o då var snittförbrukning på Kugan 11,4 så det kanske inte är katastrof :meh:
Lånade Saras häst o hoppade:D Kom trea i 95 o rev ett i 100. :p
Så roligt det var. Nu ska jag lära mig att hoppa min egen.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Du är så duktig! Tycker du är stencool, finns liksom inga begränsningar. Till våren röstar jag för fälttävlan!! :bow::bow:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Nej vi säger ju det, Kuga är SUPERBILEN numero uno!;):D skämt åsido, du ska inte kolla på vad den där färddatorn säger utan mät upp ordentligt genom att tanka fullt, köra tills dieseln nästan är slut och tanka fullt igen o räkna sen ut förbrukningen. Färddatorer har en tendens att ljuga både hit o dit.

Grattis till rosetten! Jättekul att du är igång med hoppningen så!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vinkade åt dig idag happy när jag susade förbi med Malva nordsvensk i trailern! Nu var det dags för henne att åka hem för Eskil är 7 månader o har ju sina kompisar på lösdriften. Han sa knappt ett pip när vi tog Malva ur hagen o hon knallade iväg utan att bry sig nämnvärt så det var verkligen dags. Däremot ser han inte så nöjd ut på denna bilden men det är nog färgen på grimman som inte passar herrn, han hade ju beställt en manligt rosa!!:D

1476294_10152178030298313_201810843_n.jpg
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL

Flyttade Bianca till ett annat stall idag. Trivdes jättebra med människorna på det förra stället, men ska själv flytta till vårvintern och då är det närmare till nya stallet. Så nu bor Bianca i utebox, med fina ridvägar, travbana och stubbåkrar att rida på - och stort ridhus vägg i vägg med boxen! :banana: Lyxigt värre, har ju bara haft grusvägar och en hård grusplan som paddock de senaste åren.

1488903_494884467297379_1893461774_n.jpg
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Så härligt det låter med både fina ridvägar, travbana, och ridhus.:D
Ofta får man ju välja :( Vi kör i transport till skogen varje gång vi ska rida ut för att komma till bra ridvägar.
På vintern när det är riktigt kallt kan vi rida ut hemma, men annars är det alltid för blött.:mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Sassy
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 212
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Då är det en tjej som går omkring på stan och frågar folk, kiss or slap. Då får personen välja på kiss eller slap. Väljer man kiss så...
Svar
18
· Visningar
1 572
Senast: Sel
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 938
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp