Bukefalos 28 år!

Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vinkade åt dig idag happy när jag susade förbi

1476294_10152178030298313_201810843_n.jpg

Och jag vinkade tillbaks.... :up::banana:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL
Red lektion idag som gick skitdåligt :banghead: Hon var så spänd o slappnade aldrig av. Hade korta snabba steg och lyssnade dåligt. Till sist blev jag förbannad o sopade till henne :o Då blev hon ju inte mindre spänd.
Tråkigt när det inte blir bra. Nu är det dessutom uppehåll ett par veckor. Tror att hon ska få lite vila o bara skogspromenader.
Har skitväder, regn från alla håll o tråkiga hagar.:mad:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Låter som du haft en underbar dag o var på ett underbart humör!;):D Som vi sagt tidigare i tråden, ibland kan man lika gärna hoppa av o gå hem, ingen idé att fortsätta. Kan inte din tränare sitta upp när det blir så där? Det är det allra bästa med min, hon sitter upp när allt annat inte funkar.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

*kl
Träning igår! Tycker det flyter på ganska bra ändå. Skulle dock vilja ha lite mer flow och snabbare reaktioner i både övergångar och igångsättningar. Vet inte riktigt hur jag ska få till detta så hon sätter under sig ordentligt men att det ändå liksom sker mer "direkt"?
Red lite programlinjer i la3 men både jag å tränaren hade lite dålig koll så det blev lite hoppsan hejsan..

Häromdagen hade jag lite skönhetsvård och ryckte man. Hon är helt hopplös och hatar det så jag knackade till henne en gång med dressyrspöt på täcket och sen stod hon som ett ljus.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Men Nova..Han som är en fin kille..ser faktiskt jeteledsen ut här..Nä , åk å köp den där rosa istället;)!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Min tränare är super :D Har en plan med allt och försöker klura ut listiga sätt att få oss till bra ridning:). Är i botten ingen tränare utan dressyrdomare på hög nivå MEN hon rider inte längre.:crazy: Är "lite äldre" och har ryggproblem och trillade dessutom för nåt år sedan och slog sig och då la hon ner även promenadridningen. Lite synd för visst är det bra när de kan sitta upp och rida emellanåt.
Red för en tävlingsryttare tidigare som kunde sitta upp och i seglaskor och jeans "sitta till" hästen så man kände direkt när man satt upp efteråt att hästen hade höjt upp hela rygglinjen.:o Hur bar hon sig åt?
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL

Fick igår reda på att Hööks kommer att öppna i samma byggnad där jag jobbar! :bump:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det kan väl aldrig vara positivt :D Det bästa är ju att ha sådana affärer så långt bort från en som möjligt :sneaky:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Låter dyrt!;):D

kl

Nu har jag ställt till det för mig!:meh: Tipsade min duktiga tjej som rider mina hästar just nu om att det fanns ett bra hästjobb på Irland...hon fick jobbet och åker i början på januari. HUR TÄNKTE JAG NU???:banghead: Jag kan ju inte rida mina hästar än....:arghh:

Nåja, tösen är jätteduktig o förtjänar ett bra hästjobb så jag hoppas hon kommer att trivas. (eller så kanske hon kommer hem fortare än kvickt???:angel:)
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

*kl
Tänk om jag kunde få in i min hjärna att Loppisproppis inte dör av lite mindre och oregelbunden ridning nu när vädret, ljuset och allsköns måsten och julhandling är på tapeten:D..

Jag snittar normalt ca fem rid-dagar i veckan nu under den "jobbiga" årstiden och det är ju inte så illa egentligen väl?

Men jag blir liksom lite sådär stressad:grin: när jag tänker att "hann inte rida igår och står regnet som spön i backen, så har jag nog ingen större lust idag":wtf:..

Åsså är mitt julklappsträns från maken restat..:cry:( beställt ett ps-träns, för jag tycker dom är fina och förhoppningsvis bra;) )..
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

kl

För jaaaaag har riiiidit tralla lalla lalla la! och det gjorde inte ont!:bump::banana::bump: Äntligen har jag lyckats trava flera varv utan att det gjorde ont, fick genast upp hoppet om att saker o ting kan lösa sig till det bästa!
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Härligt :D
Då gör det ju inget att "stalltjejen" flyttar utomlands.:p

KL
Skitväder. Trotsade vädret o på med regnrocken från butiken ni nämnde. Finns ingen bättre. Skyddar både kropp, ben o sadel.
Sen blev det lite uppehåll så nästa tur blev utan regn. Rider på Rivica o har irländaren som handhäst. Funkar bra då hon är lite piggare. Kunde tom galoppera idag. :D
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Så gött!!! Hoppas det håller i sig så du kan komma igång med ridningen:)!

Maui..är dom bra dom där regnrockarna? Funderade då när det var snö på en overall men vet inte, det blir väl vinter:confused:
Svårt fall, doktorn grät..Regnrock vs overall;)
Var ute igår med dottern och ponnyn.. Ungrackarns pålle är nog snabbare än min, vi rejsa lite fast jag vågade inte trycka förbi Loppan:D..
Ska se idag om jag inte hänger på hästfinkan, här blåser ju som bara den också:mad:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Bianca fick träffa sin portugisiska pilot idag. :) Fasiken vad bra hon gick emellanåt, traven var näst intill passage :love:
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det är det bästa jag har köpt. Fungerar suveränt.:D Skyddar benen hela vägen och ligger över hela sadeln och täcker även lite rumpa på hästen.:)
Enda nackdelen är att den är lite lång att gå omkring i när man inte rider. Slutar mitt på vaden och det kan kännas lite otympligt. Har haft min sen förra året och den håller regnet ute. Tror inte jag har tvättat den än. Blir ju tvättad i regnet:p
Investerade dessutom i ett par varmfodrade långa gummistövlar. Har nog haft dem varje dag hittills. Ibland tom när jag rider ut.

KL
Red ut igår igen och trodde det fanns en grusväg runt hela sjön men det var fel. Försökte då hitta ny väg i skogen och det slutade med att Rivica trampade av sig en sko.:banghead: Vad ska jag in i skogen på små stigar att göra.:crazy:
Nu får jag vädja till hovslagaren att han fixar henne under helgdagarna.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL

God jul allihop :)
Här håller ovädret i sig. Regn o blåst. Ska ta mig i kragen o lasta in hästen o åka ridhus.
 
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Här blir det jul-vila för Loppis:)! Ska iväg till svärföräldrarna och sen jobbar jag ikväll:meh:..

Önskar en riktigt God Jul till alla med en glad sommarbild och min favvisbild från förra året på yngsta dottern och Loppis!

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Då är det en tjej som går omkring på stan och frågar folk, kiss or slap. Då får personen välja på kiss eller slap. Väljer man kiss så...
Svar
18
· Visningar
1 572
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: sorbifolia
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
89 90 91
Svar
1 808
· Visningar
58 500
Senast: Asko
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 552
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp