Bukefalos 28 år!

´Ny hund hanhund/hanhund?

Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Ja i det första kan det tyckas så.
Ja jag känner mig redo absolut..

öppet köp?

Du lär ju inte märka av "problemen " första månaden eller ens månaderna, det kanske tar 1½ år innan du märker dom och du ska dessutom fostra 2 st valpar samtidigt...DET ÄR besvärligt.....Sen såg jag nån annanstans att du bor nere i Skåne....visst kan man ha huskeys där nere men dom är ju trots allt polarhundar och jag har en känsla av att norrlänningar o "vanligt folk" har helt olika inställning till dessa hundar....dom ska arbeta och helst där det finns snö....dom gillar att ligga ute i snön o rulla ihop sig, dom ylar MINST 2 ggr om dagen ( spec om dom har sällskap) det är en instinkt dom har ( iallafall dom norrlandsägda jag vet om)

Du gör ju naturligtvis som du själv vill, men nåt säger mig att du kommer att få slita ditt hår...

Men det kanske Kicki kan ta med dig istället...
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

jag har en dvärgpinscher hanne på 5 år. tog en annan vuxen hanne på prov av samma ras. dom gick jättebra ihop! men båda är låga i rang och de fanns inga tikar att slåss om. den andra hannen bodde på kennel innan och var van med massa andra hundar. tyvärr så revirmärkte han hela tiden så de funkade inte tyvärr. rätt äckligt med nerpissad lägenhet=/ men de är ju småhundar, å dom är ju som dom är=)
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

rätt äckligt med nerpissad lägenhet=/ men de är ju småhundar, å dom är ju som dom är=)

Finns ingen sanningshalt i påståenden som det ovan; Att småhundar bara för att det är just småhundar pinkar inne. Det är en uppfostranssak!

Skulle bli tokig om mina 4 hanhundar sprang inne och revirpinkade :eek:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Ja öppet köp...
Uppfödaren har sagt som så att köper inte jag honom så behåller hon honom själv så är det sagt, jag får bestäma själv och känna efter.

En sibbe mår hur bra som helst här nere i skåne min hunds uppföddare har fött upp alla sina i skåne , om du inte visste så är Thailand ,spanien och Italien stora med att exportera Siberian huskys till sverige men det kanske du INTE VISTE....

Kanske var fel av mig att skriva med folk som har noll koll om rasen.
Sibbar är VÄLDIGT belägna av att ha eller vara med någonm i stort sätt hela tiden som HATAR att va själv , klart de finns undantag men dom jag vet och den jag har är så.

Jag skaffar inte ne till pg av att min bara ska ha sällskap absolut inte det finnss fler baktankar med ett nytt hundköp.:smirk:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Jag skaffar inte ne till pg av att min bara ska ha sällskap absolut inte det finnss fler baktankar med ett nytt hundköp.:smirk:

Vilka baktankar då? Egosim? Det enda du framfört är att du VILL ha hunden för att den är så SNYGG. Bra skäl.

Nä, sluta vara så ego och lägg din tid på den hund du har tills den är mogen att ta sig an en ny flockmedlem. Vet inte om jag tycker att du nånsin verkar det....
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Nä men nu kom den frågan upp om jag skulle ha en bara för att min hund skulle behövs något sällskap... Hmm...Egoism då skulle alla va egoistiska som köper hund då då..

Tycker att hela ditt inlägg va väldigt omoget.......Har du inget mer att tillägga så behöver du inte skriva mer här så tack och Adjö...
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Det jag har svårt för är folk som ber andra om råd men som redan bestämt sig och vet bäst själv. Om du nu vet så jävla mycket om hur lätt detta kommer bli, varför i hela friden frågar du?
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Tycker att hela ditt inlägg va väldigt omoget.......Har du inget mer att tillägga så behöver du inte skriva mer här så tack och Adjö...

Som man frågar får man svar vet du. Hela din fråga, inställning och hur du bemöter folk som anstränger sig för att ge dig råd är förbannat omoget.

Håller med Aliide, skit i och fråga om du inte vill ha svar. Eller skaffa fler nick så kan du ju skriva dom svar du bestämt dig för att du vill ha. Det verkar ju vara det du är ute efter.

Adjö på dig själv du....
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Vem har sagt att jag vet allt???
Nu skappar du sina egna bedömingar.
Jag vill klart ha råd men jag trodde de fanns fler som kunnde något om rasen som gunde ev ge mig goda råd osv...
klart om jag beslutar mig för att köpa honom så ska jag förtjutton försöka få allt att fungera.

Men jag är såå TRÖTT PÅ att få höra att man inte kan ha siberian huskys i skåne + att man får höra hela tiden att man är omogen.

Jga kanske skriver med konstiga ord är ordblind (därför min stavning) men för det är jag inte sämre för de.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

hej, jag tycker det låter som att man skaffar sig onödigt mycket jobb med två valpar/unghundar samtidigt.
Visst kan det gå, men du får mycket gratis om du väntar lite.
Det är ju mycket jobb att uppfostra en hund, jag gillar att få ägna mig åt en i taget.
Med två skulle jag vara rädd för att tiden inte skulle räcka till ordentligt.
Visst är det roligt med två ganska jämngamla hundar, de kan ofta ha väldigt roligt ihop, men det kan bli väldigt intensivt.
Sen skulle jag vilja att min första hund hann knyta an till mig ordentligt innan jag skaffade en annan, och få lite uppfostran, jag skulle inte hinna med två yrväder på en gång tror jag.
Jag är rädd att det är att ta sig vatten över huvudet.
Visst kan det funka, men vad trist om det inte gör det.

Dessutom vet jag hur jobbig en tonåring till hund kan vara, då räcker det gott med en.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Vem har sagt att jag vet allt???
Nu skappar du sina egna bedömingar.
Jag vill klart ha råd men jag trodde de fanns fler som kunnde något om rasen som gunde ev ge mig goda råd osv...
klart om jag beslutar mig för att köpa honom så ska jag förtjutton försöka få allt att fungera.

Men jag är såå TRÖTT PÅ att få höra att man inte kan ha siberian huskys i skåne + att man får höra hela tiden att man är omogen.

Jga kanske skriver med konstiga ord är ordblind (därför min stavning) men för det är jag inte sämre för de.

Du ger ett stort intryck av att alla som skriver; "Skaffa inte en valp till" har fel och att du själv vet bäst. Du kommer verkligen ta dig jobb långt upp över öronen. Varför inte bara vänta tills du fått ordning på din nuvarande? Man får faktiskt mycket gratis om ens första hund är väluppfostrad, så slipper man iallafall två hundar som är på rymmen eller hittar på hyss. Men visst, du har redan bestämt dig för två valpar. Lycka till....

/Jenny som tycker att EN valp är mycket jobb nog.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Köp en vuxen hund då, En som är van vid att vara ensam. Jag är väl medveten om att huskys är kända för att vara svåra att lämmna ensamma. RIsken är om du köpet en liten valp nu är däremot att du en dag står med TVÅ hundar som inte kan vara ensamma - som slåss om de är tillsammans till råga på köpet.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Varför kallar man dom Polarhundar då??

Om thai har så himla mycket polarhundar som exporteras??

Nja, jag tror att jag vet ung lika mycket som dig ang husky....eller jag kan ju ringa min väninna i Boden som haft dessa raser i 25 år....Som tränat hund och deltagit i 25 MILa tävlingar och kom som första kvinna in på 3:e plats....:bow:

Men hon är väl korkad hon också om du får säga ditt ......
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Ja varför heter det polarhund?
Klart som fanken för att det är en siberian husky och den kommer från sibirien.
Den har dragit slädar i alla år JA...
Men om du inte viste så finns det två sorters husky drag och show jag har show huskys,dom lämpar sig till drag men framför allt är dom fram valade för show UTSÄLLING MED ANDRA ORD...

Men om du ska snacka klar språk så kanske du ska hålla dig till ämnet.
Nu skrev att sibbar ej verka lämpade i skåne och då sa jag osm så att det är stort i Sverige/Danmark och Norge att im sibbar från Thailand,italien,spanien och även rumäninen..snackar du sen om var själva rasens ursprung så är det Sibirien hellt klart och tydligt..

Klart eller??
Jag ska ta om det 11 gånger till?

Vi kanske ska förbjuda sibeiran husk,alskan husky och Alaskan malamute här nere i skåne? Eller ska vi sätta upp varnings skyltar så vi kan ta in våra hundar och gömma dom då du verkar tycka det är värsta djurplågeri?
Jag ser mig inte som någon expert tvärt om men jag är noga att läsa på den ras jag har och är intresserad av..kanske du oxå skulle göra :smirk:
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Men herregud...

Du kan väl inte på allvar mena att det finns raser som är "väl lämpade för utställning". Menar du att hunden då är framavlad för att varannan månad springa ett par varv i en ring samt bli borstad ofta?

Utställningsvarianterna av de olika hundaraserna är enligt mitt tycke avarter där man endast avlat på utseende, inte mentalitet, arbetsförmåga eller funktionalitet. Sen är hunden inte "gjord" för utställning utan kräver lite mer....

Men ta du och köp den där hunden och sluta hetsa upp dig över vad andra tycker, du vill ju inte lyssna i alla fall.
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Oh nu en till som ska vända på allt.........

Rving huskyn används mer för drag kallas därför för DRAGHUSKY..
SHOW HUSKYN ÄR OXÅ LÄMPLIG FÖR DRAM EN DOM ÄR GRÖVRE MINDRE OCH MER BEPÄLSADE OCH det är dom man ser till 90 % i utsällnings samanhang..

Så ja de finns en som lämpar sig för olika saker...
Oh NEJ den är inte valad för att springa runt i en ring men tyvär verkar ud inte ha förstår dig på utställning heller..Det krävs LITE mer att ställa ut en hund än att springa runt oh ranta i ringen.

VARFÖR äns svara på en tråd som du har Noll koll på??
 
Sv: ´Ny hund hanhund/hanhund?

Oh nu en till som ska vända på allt.........

Rving huskyn används mer för drag kallas därför för DRAGHUSKY..
SHOW HUSKYN ÄR OXÅ LÄMPLIG FÖR DRAG EN DOM ÄR GRÖVRE MINDRE OCH MER BEPÄLSADE OCH det är dom man ser till 90 % i utsällnings samanhang..
sÅ DET ÄR EN SHOW(UTSÖLLNIGS HUND MER ELLER MinDRE)DET ÄR DÄRFÖR DEN HETER show

Så ja de finns en som lämpar sig för olika saker...
Oh NEJ den är inte valad för att springa runt i en ring men tyvär verkar ud inte ha förstår dig på utställning heller..Det krävs LITE mer att ställa ut en hund än att springa runt oh ranta i ringen.

VARFÖR äns svara på en tråd som du har Noll koll på??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 237
Senast: ako
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 852
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 859
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 341
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp