NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Tack :D jag tycker också han är rätt snygg:d speciellt nu när han inte är så tjock längre ;) köpte honom i september och jag är helt förälskad i honom, han har sån härlig personlighet:p
Nu när det mesta av övervikten är borta, så kan vi börja bygga lite fina muskler hoppas jag :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

kl
Nån som använder barfotaboots? 01:an kommer gå på lågvarv ett tag. Funderar på att ha henne barfota men rida med boots de gånger hon kommer ut.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kommer ni ihåg min FINA Gáski !?

Han fick lämna jordelivet 30/12-13

hast_028_52c0f8b2ddf2b30a77f30eeb.jpg


25 år och 6 månader blev han..

Så på 8 månader har jag förlorat både Gáski och Örn..:cry:
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Ja jag kommer ihåg honom. Beklagar din fina vän, hoppas han fick ett lugnt och fint avslut.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag hade barfotaboots till godi en period och det funkade jättebra. Jag var först orolig för att de skulle bli klumpigt och att han skulle på skav. Det var ett väldigt begränsat urval till hans hovform, så det blev ett par cavallo och de passade jättebra. De satt stadigt och gav inget skav. Han var helt obekymrad av dem och de var lätta att ta på och av.

Sen flyttade vi till stan och red mycket på asfalt så de slets hårt. Då blev det skor istället.

Jag hade bara på framhovarna. Han hade bra hovar och hade gått barfota ett par år utan problem. Men han slet hovarna lite snett och när han reds mycket på asfalt blev det för mycket snedslitning.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Min donna är ömfotad och sliter snett bak, men hovkvalitén och tillväxten är bra. Dessvärre är det mycket asfalt och hårda grusvägar här. Vilken hovform har din?

Har inte bestämt mig och vet eg inte om det är ett vettigt val.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

O vad fin, fux med bläs och flax. Samma som min förra älskade pålle. Han togs bort i akut kolik denna dag för 2 år sedan.:(

Han är min ögonsten, lika fin på insidan som på utsidan! :love: Åh fy vad trist, kolik är aldrig roligt! Beklagar sorgen! :(

Michis: Åh, trist med en inte ridbar häst. Vi har en som vi ev ska kolla på, som jag verkligen hoppas ska kunna passa med min äldre herre.. Det är jättejobbigt sånt här! :(

Gaski: Jag beklagar verkligen sorgen! :(

*kl*
Mitt fina troll före jul:


Och efter jul:


Hon har energi så det räcker och blir över. Jag hoppas att min tränare kan rida henne någon dag åt mig.. :(
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Det var min förra häst som hade dem för ca 6 år sen. Minns inte riktigt, men tror att de var för ovala. De flesta passade ganska jämnrunda hovar. Alltså att de var lika långa som breda, medan hans var lite smalare. Det var så lite som skilde men det var viktigt att det inte glappade mer än nån millimeter för då satt de inte så stadigt. Vet inte hur de utvecklats sen dess, kanske är de mer anpassningsbara.

Men överlag tror jag man ska titta mer på passform än märke precis som med oss.
Jag har adidasfötter oavsett hur bra skoförsäljarna tycker att någon annan sko är så slutar det alltid med att den sitter bäst.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag kör renegade. Till isisen är de rätt nytt för har mest tänkt ha de när de är halt och är det ju inte än. Men vi har gått in dom och han bryr sig inte om dom. Man han blir väldigt travtaktig så jag behöver något bak oxå.. Kört renegade till min ponny sen förra året i perioder när han ömmat. Så länge de passar sitter de i alla gångarter! Jag provade även ett par cavallo sport men de är mycke klumpigare än renegade och passar inte lite ovalare fötter. Jag hade dock en storlek för stora då min låg mitt i mellan.

Gaski: Jag beklagar sorgen!

Michis: Grattis till nya fina pållen!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Såg Snurres kommentar, och det är mycket möjligt att det var tvärt om, att han hade för runda. Strunt samma egentligen, åt nåt håll blev det fel. Aktuella mått hittar man ju ändå
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

kl

Idag blev Odinn av med all päls.
Var inte tänkt att hela han skulle klippas men han har fått regnskållor......så fanns inget annat att göra.
Men han blir ju så söt å fin som klippt, haha :love:



I början.....lite smutsig och tuffsig! ;)


Nakenfis
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Det blir verkligen helt andra hästar när man klipper dom!!

Kl.
Min bebis går bara från klarhet till klarhet!
Idag åkte sadeln på, han ryckte till en gång - första steget med den på ryggen, sen var det som en självklarhet! :love:
Hade en kompis (tessinino) på plats som filmade så om jag får till det så kommer filmen upp strax ;)
Han är så himla lätt att ha med att göra!
Nu måste han bara lugna ner sig så han börjar äta ordentligt! Bebisen ..

 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Tack!
Nej inte ännu, ska ringa på måndag och boka en tid. Har en som kommer ut och röntgar, så slipper hon åka :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kommer börja med hasen, om dom plåtarna inte visar något kanske vi tar knä också.
Sen är planen, om hon är ren på röntgen, att hon får gå och vila till april. Sen får vi se hur hon känns och ta det därifrån!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 205
Avel Jag startar en ny tråd för oss som har dräktigt och behöver skriva av oss. Känns som att betäckningstråden blir fel ställe. Eftersom...
82 83 84
Svar
1 662
· Visningar
121 569
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 589
Senast: machafuko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 442
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp