NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Vilken gullig naken fis;-) är han helt frisk nu? Hade för mig han var halt?
Har du såld de andra två?
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag är inne på Renegade. Hur är det med hållbarheten? Tanken är att hästen ska vädras tre dagar i veckan nio månader om året, på en höft alltså.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Ja Odinn stod skadad mellan maj-november, men nu är han igång igen, och förhoppningsvis håller han sig frisk nu :)

Fafnir har jag sålt men inte Draken.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

De är jättebra och håller lääänge. Jag rider mina hästar i renegade och glove. Boots på alla 4 för att inte de ska bli för travtaktiga.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

kl

Rigel var så duktig idag. Vi tränade svängar böja/ställa och reaktion i paddocken och jag tycker han har fått en bra grund och framåtbjudning att jobba vidare med i vår :love:

2-3 pass till sen blir det viloperiod.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Duktiga lilla Rigel! Bilder tack ;)

Kl.
Idag har jag suttit på min bebis och precis som väntat så tog han det hela med stor ro! Han börjar känna sig lite hemma nu och har blivit lite mera pratglad, än så länge mest låga hummanden och han lyssnar duktigt när man säger åt honom att vara tyst.
Han är så otroligt okomplicerad! Går med överallt och bara accepterar läget!
Imorgon ska det ridas :love:
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Åh va roligt!! Längtar efter att börja med min bäbis, men det dröjer 2 år till det :p

*KL*

Laukur har börjat få ett bra tempo i tölten och bäst av allt är att den är ren!! Han har rollat mer än töltat det sista men nu har det lossnat efter att jag backat ett steg och då bara kom det :D Anmäld till kurs 1 februari och har kikat på 2 tävlingar i maj som vi troligen åker på om ingen annat händer :) Nu blir det träna träna så vi har något att visa upp :p

Ska be min man filma oss nån dag. Känns riktigt bra men vet inte hur det ser ut så det skulle vara kul och se :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Han låter väldigt okomplicerad -och snäll, din nya fina!
Grattis till uppsittningen, den känslan när det är ens egna man sitter på :love:

Vi har en 10a till i stallet som jag ska slängas upp på snart. Ska bli spännande och se skillnaderna mellan grabbarna.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Förstår längtan, tur du har en annan att rida under tiden iallafall :)

Roligt att höra att Laukur går från klarhet till klarhet. Det är ju faktiskt din förtjänst, bra jobbat! :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Slinker in en fråga.

Någon som har en avlastnings gjord till sin häst?
Är lite sugen på att köpa en men den tar ju lite plats under magen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?


Idag använder vi en vanlig lite bredare anatomisk dressyrgjord och lillkillen trivs med den och sadeln. Den sitter på sin plats.

Men tycker ändå att sadeln borde belastas jämnare över ryggen med en avlastnings gjord.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Min mamma har en.. Hennes hästar är mer avspända med den än med den vanliga..
Jag har bara en liiite bredare..
Du får designa en ;)
Jag behöver en sadelgjord 35-40cm, försök hitta det på marknaden :eek:
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Förstår längtan, tur du har en annan att rida under tiden iallafall :)

Roligt att höra att Laukur går från klarhet till klarhet. Det är ju faktiskt din förtjänst, bra jobbat! :)

Ja det är tur :) Vi hade tänkt köpa en vuxen inriden när min älskade Fengur gick bort, men det blev en 1 åring istället för att kunna koncentrera mig på bara en häst så här i början som småbarnsförälder och så tänkte jag att kanske vi skulle hinna få unge till innan Ljómi ska börjas med. Vi får väl se hur det blir :)

Insåg förut att Laukur blir 7 år i år! :eek: Köpte honom som 1 årig hingst, i juli har jag haft honom i 6 år och jag har gjort allt själv med honom från start! :) Ett stort plus att han är min drömhäst, kunde inte fått bättre faktiskt!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Michis, Kvistur hade 35 innan. Köpte en tölthestargjord, och det funkar galant. ´:)

Kl.
PÅ TORSDAG ÅKER JAG TILL ISLAND!!! :D :D Ska bo på Áudholtshjaleiga, där även Fánis pappa står :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag behöver en sadelgjord 35-40cm, försök hitta det på marknaden :eek:

…och på min nätta dam skulle en sadelgjord på 25 cm vara optimalt, men som tur är funkar det även med 30 cm - dessa är tillräckligt svåra att få tag i (som "vanliga" sadelgjordar.) Skulle GÄRNA testa en avlastningsgjord om det bara fanns någon som var tillräckligt kort!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Slinker in en fråga.

Någon som har en avlastnings gjord till sin häst?
Är lite sugen på att köpa en men den tar ju lite plats under magen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?


Idag använder vi en vanlig lite bredare anatomisk dressyrgjord och lillkillen trivs med den och sadeln. Den sitter på sin plats.

Men tycker ändå att sadeln borde belastas jämnare över ryggen med en avlastnings gjord.

Jag har en ELT, använder den jämt! Om jag skall ha en annan sadel så tar jag den gjorden ändå. För min del blev den ju ihop med en tillräckligt bred sadel räddningen för Kveikjas hopplösa sadelläge. Sen vi köpte den och sadeln så behöver jag nästan aldrig sitta av o lägga om sadeln. På Andi är det väldigt bra oxå för den hamnar inte i armhålan på honom... (han e ju lite rund så med smal gjord så hamnar den så långt fram).

På sikt kommer jag köpa en gjord till, så iaf en till häst kan ha elt om vi rider flera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 143
Avel Jag startar en ny tråd för oss som har dräktigt och behöver skriva av oss. Känns som att betäckningstråden blir fel ställe. Eftersom...
82 83 84
Svar
1 662
· Visningar
120 756
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 536
Senast: machafuko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 152
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp