Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hos PV i helgen så jag har internet några dagar igen :D

Sv: Nya Connemaratråden!

Nu är Gittan ohalt vad det verkar, så idag fick hon gå ut i vanliga hagen. Vilket återseende, full karutta i flera minuter med kompisen efter. Så mycket har hon inte rört sig på rätt länge, vi har ju bara skrittat när vi varit ute, så jag hoppas alla skor sitter kvar och att hoven håller :)

Roligt när hästarna uppskattar att få komma ut igen :)

Sv: Nya Connemaratråden!

Kl
I morgon blir det ringa veterinär igen... Zackes ena öga har svullnat upp och ser inte alls roligt ut :( är det inte det ena så är det de andra.

Hur har det gått med Zackes öga?

Glad påsk alla connemaravänner!

Glad påsk på er med (även om jag är en dag sen :p)
 
Vi försöker komma igång med mattes motivation, men det har visat sig att dressyrgjorden ger skav så jag måste köpa en ny och hoppsadeln inte ligger bra så jag måste köpa en ny. Irriterande när ingen av sadlarna känns helt bra att rida i. Kollar runt lite och hoppas kunna kolla sadlar nästa helg.
 
Vi försöker komma igång med mattes motivation, men det har visat sig att dressyrgjorden ger skav så jag måste köpa en ny och hoppsadeln inte ligger bra så jag måste köpa en ny. Irriterande när ingen av sadlarna känns helt bra att rida i. Kollar runt lite och hoppas kunna kolla sadlar nästa helg.

Irriterande när det är strul med sadel och gjord - jag vet känslan och jag är inte avundsjuk...

*kl*

Jag och Tingeling har haft en fantastisk påskhelg som inleddes med träning för tränaren - så nu har vi fått nya läxor att jobba med till nästa helg när nästa träning blir...

Maken var med ut en av dagarna i helgen och fotade oss...Det gäller att passa på när han kan och jag kan övertala honom...;):D

2014-04-22-1355_535658a7ddf2b339808ca1a7.jpg

2014-04-22-1355_53565894ddf2b338c52bc6dd.jpg

2014-04-22-1355_535658a2e087c33b30dad662.jpg
 
Irriterande när det är
Irriterande när det är strul med sadel och gjord - jag vet känslan och jag är inte avundsjuk...

*kl*

Jag och Tingeling har haft en fantastisk påskhelg som inleddes med träning för tränaren - så nu har vi fått nya läxor att jobba med till nästa helg när nästa träning blir...

Maken var med ut en av dagarna i helgen och fotade oss...Det gäller att passa på när han kan och jag kan övertala honom...;):D

2014-04-22-1355_535658a7ddf2b339808ca1a7.jpg

2014-04-22-1355_53565894ddf2b338c52bc6dd.jpg

2014-04-22-1355_535658a2e087c33b30dad662.jpg

Fina bilder. Välmatchade som vanligt med lindor och schabrak! Saknar att fixa med sånt men ingen öht ser när jag rider förutom nån enstaka hare och dels så fäller det som attan från benen just nu ^^
 
Fina bilder. Välmatchade som vanligt med lindor och schabrak! Saknar att fixa med sånt men ingen öht ser när jag rider förutom nån enstaka hare och dels så fäller det som attan från benen just nu ^^

Tack!
Mmm, jag är ju en matchningsnörd ut i fingerspetsarna så jag kan avslöja att jag är matchad även när det bara är jag själv som ser oss...dvs ingen från marken...haha!

Igår invigde vi vårt röda set, då hade Tingeling rött schabrak och röda lindor och jag hade bruna ridbyxor, en röd t-shirt och en brun väst över...
Jag vet...jag är knäpp...:D

2014-04-23-2116_53581198ddf2b36336108713.jpg
 
Vq
Tack!
Mmm, jag är ju en matchningsnörd ut i fingerspetsarna så jag kan avslöja att jag är matchad även när det bara är jag själv som ser oss...dvs ingen från marken...haha!

Igår invigde vi vårt röda set, då hade Tingeling rött schabrak och röda lindor och jag hade bruna ridbyxor, en röd t-shirt och en brun väst över...
Jag vet...jag är knäpp...:D

2014-04-23-2116_53581198ddf2b36336108713.jpg

Fin hon är i rött! Jag har fått för mig att Gedion skulle se ut som jultomtens ponny i rött men det är fint på Tingeling.

Jag är lite tråkigare med mina egna kläder, jag har typ bara svart, grått, brunt och mörkgrönt på mig. Schabrak och lindor har jag roligare saker av ^^
 
Jag trodde också att Tingeling skulle se ut som tomten...
Jag har också bara ridkläder i brunt, svart och grått i stort sett...och ett par ridbyxor i jeanstyg....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 728
Senast: Nixehen
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 649
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp