Bukefalos 28 år!

Nya föräldraförsäkringsgörslaget

Om jag fattar förslaget rätt är de enda förändringarna av graviditetspenningen att det föreslås betalas ut till dagen före BF för de som beviljas. För alla andra är det som tidigare.

Utredningen tycker även att "det vore bra" om alla gravida gavs graviditetspenning 10 dagar innan BF men det har inte funnits tid eller utrymme i den här utredningen att titta vidare på det.

Låter ju vettigt att föreslå att införa resten då... :meh:
 
Jag tycker det där är lite jobbigt när folk pratar om det. Min sambo har en jätte fin relation till våran dotter. Han sköter det mesta med henne när han är hemma. Han byter, matar, leker och gullar. Hon sover gärna på honom men inte på mig. Behöver hon tröst, går hon till honom.

Han har tagit ut två månader hitills och jag tre dagar i veckan i ett år.
Jag tycker också det är jobbigt. Han blir anklagad för att inte bry sig och jag blir stämplad som arbetsskygg.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 749
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 659
Senast: Farao
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 215
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 462
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp