Nytt försök med ny meny

Jag har jobbat med en ny variant av meny då det kom många klagomål på den tidigare nya menyn.
Denna nya variant behöver lite mer putsning, men som jag skrev för några timmar sedan, borde jag sova för ett tag sedan.

Jag räknar alltid med reaktioner på ändringar, framförallt när det är väl invanda delar av Bukefalos, jag hoppas dock att alla försöker vänja sig vid att den gamla menyn som den såg ut inte kommer tillbaka.

Ge den nya en chans!
 
Senast ändrad:
Jag är ledsen, @Gunnar , men det här är faktiskt inte alls bra. Inte alls.
Från mobilen får jag (med Androiod) bara forumet över halva fönstret, vilket gör att jag måste börja med att zooma in innan jag kan börja leta rätt på forumen (dessutom inte schysst mot oss som "bara" hänger på "snack"-delen, att gömma undan oss så där :( )
Jag vet att du vill vårt bästa, men det här blev helt enkelt bara...dåligt.
Trodde det var ett misstag/fel på min telefon först men så verkar det ju inte vara :(
Snälla, söta, rara Gunnar - tänk om och ta tillbaka den smidiga layouten som var innan, eller gör något mer praktiskt än så här - om du ändå inte vill återgå till det gamla.
 
Hej @Gunnar
Kan förstå problemet med förra menyn, men kan det inte gå att lösa på något annat sätt än detta?

Kan meddela att för mig som synskadad, som använder talsyntes/skärmläsare på datorn så fungerar det nya systemet inte alls...:(:( Att hitta exakt rätt ställe så att fliken rullas fram är totalt omöjligt.
Fick googla varje forum för att komma till rätt ställe nu :crazy:
Synd.
 
Jag är inte en av dom som klagade på länkarna i förra forumet sas, men för mig var det rätt ofta svårt att klicka rätt. Även med zoomen ibland om buke "hackade till". Jag skulle gärna se en förändring mao för att spara klick. Sedan vet jag inte om det blivit mindre klickande nu, eller om det är lika mycket.

Fast jag gillar inte mobilversionen nu längre. Jag gillar att surfa "stående" och har älskat buke för att det typ varit enda forumet där jag kunnat det. Men det går ju inte att hitta någon forumdel alls? Mer än Om bukefalos, som nu är betydligt lättare att ta sig in på. Vill jag hitta de andra forumen måste jag surfa "liggandes". Då hittar jag till allt jag behöver förvisso. Men kan man inte göra det surfarvänligt från stående också?
 
Denna nya variant behöver lite mer putsning, men som jag skrev för några timmar sedan, borde jag sova för ett tag sedan.

Jag har precis vaknat efter ca 5 timmars sömn, behöver äta lite frukost, jag skall sedan försöka jobba med att förbättra det hela under dagen. Vissa saker som att man inte hittar nya inlägg är inte tänkt att vara som det ser ut nu. Ge mig lite tid så skall jag förhoppningsvis få till något som fungerar bättre.
 
Jag har precis vaknat efter ca 5 timmars sömn, behöver äta lite frukost, jag skall sedan försöka jobba med att förbättra det hela under dagen. Vissa saker som att man inte hittar nya inlägg är inte tänkt att vara som det ser ut nu. Ge mig lite tid så skall jag förhoppningsvis få till något som fungerar bättre.

Ett tips är att sätta någon slags notis om att sidan är på reparation och inte klar/att man får stå ut m att vissa funktioner inte fungerar tillfälligt :)
 
Som det är med alla förändringar är det ju lite läskigt. Men man skulle inte kunna få så att menyn "följer med" i överkant när man scrollar ner på sidan? Så att det oavsett vart du är alltid är överst? Så man slipper scrolla upp igen :)

Noooo, det är ju det värsta som finns! Blir skogstokig på sidor (oftast webbutiker) där en meny alltid hänger med. Brukar sluta med att jag inte kommer tillbaka till den sidan;)
 
Hittar inte alls, gillar inte uppdatteringer överhuvudtaget, var den nödvändig?

(vart finns "nya inlägg?")
 
Jag hoppas det kommer tillbaka något liknande som förut att alla kategorier samt underkategorier stod tydligt och inte i någon drop-down meny. Detta får man ju bara spader på och då brukar jag inte gnälla på hur folk vill ha sina sidor. Var ju betydligt enklare förut, nu känns det som om man gömt undan allt. Jag fick ju fråga en vän hur man ens hittade till forumskategorierna liksom meddela en annan vän om hur man hittade dit.
 
Som det är NU så är det ändå en avsevärd förbättring från första versionen i går kväll så med lite finputsning blir det nog bra till slut :up:
 
I datorn fungerar det ändå hyfsat, men jag diggar Blueberrys förslag om att ha favoriter som får vara i en meny, där man själv kan lägga till dem. För som det är nu är det osmidigt, framförallt från en mobilskärm där många övermenyer inte finns med, det innebär extra klick. Om man bara kan få lägga upp en egen meny är det inte lika jobbigt, då kommer jag ändå kunna komma åt allt, speciellt om Bevakade trådar och Nya inlägg får ligga där.

Dock kanske det blir lite rörigt för nya användare/ej inloggade användare, som då inte kommer att ha något smidigt sätt att röra sig runt på forat.

Sedan kommer väl "boxen" med forumen som man kommer till om man klickar på "Allt" att bytas ut framöver? Det passar inte in så bra layoutmässigt. :)
 
Mjaa... jag tycker att "rullgardinnslister " kan vara ganska bra... så jag kan säkert vänja mig med den här med lite finputs... däremot blev det lite "bukefalos för skräckslagna" idag... modereringsmejl, modererinsrapporter, notiser och allt möjligt. Men ve och fasa, jag kommer inte in på moderatorforumet. Men om Gunnar har fått sova ut, hela fem timmer... tror det blev något liknande här... somnade nog runt två och vaknade 6.28... - ledig dag. Yippie liksom... så får säkert Gunnar ordning här snart.

Han är ju ändå liksom helt bäst, det kan ni väl inte säga annat om?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försökt förnya färdtjänsten sen i januari, då man blir frisk vart tredje år som funktionsnedsatt och måste förnya färdtjänst med...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 976
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp