Bukefalos 28 år!

Obehagligt!

Sv: Obehagligt!

Jag hoppades på att jag inte skulle få lov att plocka upp den här tråden igen..Men tyvärr...

Igår var min man ute på vanliga kvällspomenaden med våran hund..och nästan hemma hände det (i trapphuset) Min man hörde röster i trapphuset och tänkte väl inte mer på det..och fortsatte gå..han ser ur lägenhets dörren mitt i mot står på glänt.. och tänker..bäst å snabba sig..MEN ut kommer Pittbullen i en väldans fart..Min man fick släpa våran hund till våran dörr.. med en vilt gläffsande pittbull i hasorna :crazy: Han får upp våran dörr och kommer in i sista minuten.. medans pittbullen står och klättrar på dörren från utsidan :cry:

vi ringde polisen.. MEN de kan inget göra för hunden skadade ingen :mad:
Har nu hela dagen försökt få ta på de som bostadförmedlingen utan resultat.. vi är inte längre trygga i vårat eget trapphus..
Ringde förut till dem för att få bort denna hund .. men utan resultat för det var förlite det jag hadde kommit med och eftersom min kompis inte anmälde när han blev biten när hunden bodde i huset brevid.. så fanns det inget att göra :mad:
Men nu ska fasen hund+ ägare bort här i från..Jag törs inte längre låta min son gå själv i trapphuset för att gå ut och leka i lekparken..Jag springer med soppåsarna.. och för att inte tala om hur rädd man är när man ska ut med hunden :crazy:

Jag önskar att det inte vore helg..Jag längtar till måndag..Och hoppas att bostadsförmdelningen tar mig på allvar denna gången.. för nu har det gått för långt.. :(

Polisen sa att jag skulle ta kontakt med komunen.. vilka är det jag ska kontakta där?? jag glömde fråga... :o
 
Sv: Obehagligt!

glee skrev:
Hjälper det då? Det finns ju många "respektingivande" raser som inte är "kamphundar", rottweiler och dobermann till exempel. Hur bestämmer de vilka raser som är kamphundar? Hur gör de med blandraser? (Nu låter det väl som att jag ifrågasätter dig, men jag undrar bara om du vet hur det har funkat :))
I vårt hus har vi två hundar som är totalt ouppfostrade. En är någon slags blandning med finsk spets. Inte aggressiv, men skällig och störande JÄMT! Den andra är någon slags schäferblandning (svart, stor) och ägaren blåhåller den i koppel på håll när man möter dem. Hunden ser egentligen mest osäker ut, men kommer säkerligen BLI farlig eftersom mattes beteende talar om "FARLIG människa" i varenda läge. Har en gång försökt prata med henne och närma mig hunden (jag tror den skulle funka om den bara FICK hälsa på folk i löst koppel på SINA villkor), men hon bara drog bort hunden och sa att han är "rädd för människor". *suck* :crazy:

Dessa ägs av en mor (stora, svarta hunden) och dotter (lilla spetsen). De har tydligen haft hund "hela livet" men kan uppenbarligen varken fostra eller läsa av hundar trots detta.....

Så; jag vill instämma med dig vad gäller just "kamphundar" - det handlar nog mest om ägarna och inte rasen på hunden.
 
Sv: Obehagligt!

Ja mijöförvaltingen. Men eftersom att det mer är en ordningssak än sanitär olägenhet, så finns risken att du blir hänvisa tillbaka till ordningsmakten igen :smirk:

Men innan dess så ska du kontakta hundägaren...
 
Sv: Obehagligt!

Måste jag det?? Jag vill (läs vågar inte) gå och knacka på den dörren...

Det har hänt andra saker här i mellan oxå..

Flickvännen brukar sitta på en bänk här i området och hetsa hunden mot folk/hundar och ge den beröm för det.. :crazy:

Varför måste jag själv kontakta hundägaren då jag själv nu är rädd?

Men det är även en sanitär olägenhet då han aldrig tar reda på efter sin hund..fasten detta har påtalats för honom..
 
Senast ändrad:
Sv: Obehagligt!

Tja du får ringa och se vad de säger. Men risken finns att du får det svaret och sen blir hänsvisad tillbaka till polisen. Så du kan ju vara beredd på det och ha nått smart i bakfickan helt enkelt, och hoppas på att du får ett annat bemötande.

Men om den pissar i trappuppgången eller de inte tar upp efter den så är det miljökontoret.
 
Sv: Obehagligt!

Oki !tack så mycket :)
Jag hoppas på att bostadsförmedlingen löser detta.. dom kommer förlora massa kunder annars...
 
Sv: Obehagligt!

Mm det kan ju hända att det är de som har ansvaret för det? Jag vet inte riktigt hur det fungerar. Han som svarar på sånt ligger och snarkar ljust nu så jag kan inte fråga :smirk:
 
Sv: Obehagligt!

Det är ju bostadsfömedlingen som har ett ansvar pga att det är deras hus denna hund bor i ..och är dom mån om sina kunder så borde dom göra nått..Detta sa även polisen till mig i går..Detta gangnar ju inte företaget precis..
Hunden sprider ju skräck i hela området..Jag bor bara oturligt nog i samma hus som den..Jag vill helst att han gör sig av med hunden..vilket jag tycker vore bäst.. eller så får han flytta ..så här går det ju inte att ha det..

När har den snarkande saken tänkt vakna då? :angel:
 
Sv: Obehagligt!

Vilka idioter det finns!
Att läsa detta gör mig bara mer säker på att jag ska sterilisera min tik så jag är oskyldig till att hundar av denna ras hamnar fel :mad:
 
Sv: Obehagligt!

Jag blir faktiskt upprörd då jag tänker på vilken handel som måste ske just med dessa raser..de stackars hundarna kan hamna så himmla fel :crazy:

Denne som kastade sig ut i trapphuset i går kväll är kanske lite över året... och det är faktiskt en otroligt vacker hund...Och jag kan inte låta bli och tänka hur trevlig den skulle varit i någon kunnigs händer..Och detta är en tik..Hoppas verkligen dom inte tänker avla på den :eek:
 
Sv: Obehagligt!

Ja DET vet man aldrig :p Jag har kört hårt med honom sen halv 9 i morse *he he*
 
Sv: Obehagligt!

kan tillägga att den ena kille som bodde i huset brevid.. blev vräkt pga sin hund...
Så han har inte synts till på ett bra tag.. och det var den hunden som attackerade min vänns hund två gånger och en människa..Men hunden är i livet än.. och utan munkorg..

Den som är kvar är "valpen" som bet en annan vän i handen när han var på väg hem..(som inte polisanäldes pga att han tyckte att oki det var en valp)och det är denna som hetsas mot folk och hundar och som jagade min man i trapphuset..
 
Sv: Obehagligt!

Huvva :crazy: Måste kännas jättehemskt för er :(

Men ni ska absolut inte behöva flytta. Icke.
Jag har två penisförlängare med tillhörande ung kille medelst flickvän i min trappuppgång, de hundarna är aldrig lösa men skulle någonting inträffa (mina katter går här ute bland annat och det är ca 8 "halv"utekatter till som bor bara i B och Cuppgången + ca 5 hundar av olika storlekar och raser) så är det många (jag bla) som inte skulle tveka att anmäla.
Jag anser som du att det är ett ägarproblem, man kan om man är tillräckligt puckad eller okunnig paja istort sett vilket ras som helst.

Det stora problemet här är faktiskt en schäfer som ägs av en pundare i 40-årsåldern, han vräktes redan i September förra året...han överklagade men vräkningen står fast men fanskapet FLYTTAR inte :mad:
Hans jäkla hund är söt som socker men går lös och rätt vad det är kan hon dyka upp och på ens katter (mina har blivit jagade X antal ggr) han själv står 50 meter bort och pissar mot en husvägg medans hundjäkeln lever rövare ... och tränger in dem mot en vägg exempelvis -själv har man ett jäkla schå att släppa in ena katten (måste få tag i den först för den har hoppat upp på spaljen och försöker komma upp på balkongen över i panik), få bort hundjäkeln som är på ens andra katt, få upp dörren så att den attackerade katten kan gå in, hindra hundfan från att följa efter...
Och jag har aldrig tordats säja till han heller utan när jag väl fått in katterna genom att ge hunden en spark i röven så går jag in och stänger dörren och ringer hyresvärden.
Han är blandmissbrukare, stinker sprit och snedtänder otroligt fort (åtalad för misshandel av snyggingen som bodde längst upp i trappen brevid min, han blev slagen med sopkvast).

Jag vägrar flytta, inte -det är han som ska göra det men han GÖR det ju aldrig :cry:
Hunden har även skrämt små barn i lekparken, säj mej den 3åring som inte blir livrädd om det kommer en stor svart hund kutandes och börjar hoppa och gläfsa runt barnet... stackars barn :(

Hade hunden gått kopplad och ägaren vart ... vem som helst normal hade det enbart vart trevligt.
Men inte nu, hunden har även vart inne hos mej i höstas och levt om... katterna kom in i en jäkla fart, jag hörde nån som skrek "kattjävlar" utanför och efter kom hundjäkeln... då vart det en sula i sidan OCH i röven på hunden från min sida.
(nä man ska inte slå djur, men det går till en viss gräns hos mej faktiskt....)

Nu kan inte mina katter se en hund utan att komma lubbandes in fort som 17 (hukandes)... jättetråkigt.

Den som är kvar är "valpen" som bet en annan vän i handen när han var på väg hem..(som inte polisanäldes pga att han tyckte att oki det var en valp)

Men kan inte han som inte anmälde göra det nu i efterhand?

Hoppas att det löser sej för er!
 
Sv: Obehagligt!

Själv avskyr jag min granne som har sina katter lösa i trappuppgången. Jätteroligt halv elva på kvällen typ. Då kommer inte jag in utan att hela huset vaknar eftersom att ena hunden skäller hysteriskt.

De flyttar heller inte på sig. Jag kan gå med hundarna (hysteriska) i ena handen och så fösa katten framför mig med foten. Så kutar den upp för trappan som vi ska upp för och så får jag skjuta den en hel våning till framför mig.

Jag har testat att binda hundarna utanför och så lyfta bort katten någon annanstans, men det funkar icke, den kutar tillbaka till dörren igen. Är det en regel att alla kattägarehar sina katter i trappuppgången? Det hade de i min förra trapp också.
 
Sv: Obehagligt!

Nope :D
Jag och min arbetskompis bor grannar längst ned på markplan så vi släpper ut våra sammanlagt 4 katter genom vår egna ytterdörr till gräset utanför.
De andra fyra katterna bor på samma ställe i en trea ovanför min granne, de går in och ut genom ballisen -hoppar ut ned på spaljen och klättar nedför den... samma väg in igen :D
 
Sv: Obehagligt!

Har exakt samma problem. Grannen längst ner har 2 katter som folk släpper in i porten. De blir ett jäkla ståhej när jag ska försöka få in mina hundar (de är iof tysta) förbi dessa fräsande och skitsura katter. Jag kan ju inte direkt fösa förbi dem framför mig heller, då jag bor högst upp. Oftast springer ju katterna i förväg upp, men då får jag ju mötet precis utanför min dörr. :crazy:

Blir sååå trött på dem! Kattägarna är egentligen inget problem, de förstår ju att det blir bökigt. Men de har sagt till folk att inte släppa in dem i porten, då katterna kan gå via balkongen och in. Men vi har en tant i porten brevid som tycker såå synd om dem och släpper in dem i porten så fort de står utanför.
 
Sv: Obehagligt!

Hur kan du vara så säker på att det är pitbulls. Det är nämligen såhär fördomarna växer sig starkare, att man säger pitbull bara för att det liknar en pitbull. Såvida du inte har frågat och fått se papper på att det är pitbulls så kan det lika gärna vara amstaff eller andra blandraser. Att man skulle ha ett förbud mot s.k. "kamphundsraser" innefattar ju också en hel del raser som är reggade i skk. Sen så ser jag bra fler okunniga människor med rottis än med pitbull så man ska nog ta itu med det riktiga problemet och införa licens för hundinskaffning oavsett ras.
 
Sv: Obehagligt!

Killen har en stor skylt på sin dörr där det står Pitbull..Och jag är inte helt tappad bakom en vagn vad gällande hundraser..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 819
Senast: mmbot
·
F
Övr. Hund Anonymt nick.... Känner att jag sitter i en riktig rävsax och orkar inte bli dömd just nu så var snälla i era kommentarer tack...
2
Svar
24
· Visningar
2 956
Senast: Frukten
·
P
Hundhälsa Har ett problem med min tik på 1,5 år. Hon har aldrig varit speciellt förtjust i okända hundar och vi trände mycket när hon var valp...
Svar
11
· Visningar
1 271
Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 792
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp