Bukefalos 28 år!

Och jag som trodde det var över...

Sv: Och jag som trodde det var över...

Men nu är det annat vi snackar om... Min sadelproblem är lösta för 3 veckor framåt.- Sen får vi se vad som dyker upp då.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Diabolical_Kitten skrev:
För rider man utan schabrak kan du se exakt var den inte liggar an och var den trycker mer. (om du rider hästen ganska svettig)

Det syns ändå, tro mig. Men jag vet det blir bättre utan, men vi får se om herrn går med på det.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Iofs ska vi bara ha ungefärlig anläggningsyta, så om han blir helt psycho så är det inte hela världen om du ruider med schabrak...
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Men de 18 hästen kan ha , kan tydligen inte du ha så det finns ju inget att göra.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Men hallå där, tjafsar du ännu om dina problem,
det är bara att erkänna att du har sådarna problem att akut läkarhjälp behövs, eller sälj hästen, skaffa en kanin att klappa i stället. Du kan allt teoretiskt om sadlar men saknar sunt förnuft.
Är du och din häst så unika?
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Du är inte direkt ödmjuk i din framtoning. Tror du att det är så lätt att hitta en sadel om man har häst som ser ut som en öltunna och dessutom inte är lång/smal själv? Jag förstår hennes problem helt och hållet...
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Men köp en sadel människa!!Om det finns en 18 som du OCH hästen kan ha.Förstår verkligen inte ditt problem.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Nej jag kan faktiskt inte förstå problemet, för det finns ju inget problem egentligen.Det är bara å köpa en sadel.Har inget behov av lexikon :smirk:
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Jag syftade också lite till det, därav elakheten.

Kittens ekvation är hart när omöjlig att få ihop, kort häst, stor rumpa. Nu visar det sig finnas en lösning på problemet, d v s en sadel som passar både häst och ryttare (och jag har för mig att Kitten också beställt denna sadel). Men argumenationen fortsätter...
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

OCH hon har ju inte provat sadeln än... Så den här såpan lär nog fortsätta ett tag till.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

"Ett litet inhopp i diskussionen. Visst har vinkeln genom kotor påverkan på hållbarhet. FÖr raka/korta kotor är dock egentligen lika 'illa' som för veka/långa kotor, fast utfallet slår på olika ställen. En häst med korta/raka kotor trivs oftast bättre på lite mjukare underlag på det på hårt underlag kan bli för stumt (iom att du inte har så mycket stötdämningsfjädring), medan en häst med långa kotor inte i längden mår så bra på för tungt underlag utan behöver mer fast. Sålänge man inte är åt extremvarianterna åt något hål brukar 'vanlig hobbyridning' fungera fint. Däremot så utsätts ju kotorna för större belastning vid hoppning än 'vanlig ridning'."

Ja, precis. Var väl ungefär det jag sa också även om jag var lite trött sådär sen fredagkväll...

Hur gick det Kitten - kollade du med din ET?

/Camilla
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Nu ska jag inte vara så snäll. men jag tycker inte att du ska hoppa din häst alls. Du är för stor för den båda vad det gäller lägnd och tyngd. Det är min åsikt.
Jag är själv kortare än du (170) och sitter helst inte på hästar under 165 eftersom jag känner mig stor då...
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Men herregud, det är en HAFLINGER hon har ingen liten ponny! :mad:
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Jag har BESTÄLLT en sadel som kommer OM 3 VECKOR och om inte den passar fast den är måttbeställd så har jag ett annat märke som jag kan specialbeställa från.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Saknar sunt förnuft? Och det säger du... :rofl:

Vad för läkarhjälp skulle jag behöva? Du är ju helt otrolig.
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Jag tänkte jag ska ringa och kolla med et och vet på onsdag (är ledig från skolan då) men jag kollade hans benställning igår (glömde kameran) och den är ju inte så rak som jag misstänker att den kan vara, men den ser ju annorlunda ut än min syrras häst som har hopp och dressyrblod i sig (hbl/fbl korsning).
 
Sv: Och jag som trodde det var över...

Om du inte gillar att rida hästar mindre än 165 är din åsikt, men jag känner mig inte för stor på min häst.
Och för tung är jag faktiskt inte, det är inte ett hbl vi talar om, det är en haflinger, och de är betydligt mer viktbärande än hbl och liknande raser.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: liiinnea
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 697
Senast: caballus
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Jeps
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp