Ofrivilligt distansförhållande

@TeamLundVer

Vilken otroligt tråkig sits du sitter i, jag lider verkligen med dig! Du har fått många bra svar så jag vill inte upprepa allt men jag måste bara få fråga: Var det inte din sambo som backade och ångrade sig och inte ville skaffa barn just på grund av sin jobbsituation? Och du skrev om det på Förälder, hur han kände att han inte skulle kunna vara en bra förälder eftersom jobbet gör honom deprimerad och stressad?

Förut var han olycklig, nu är du det. Hans drömjobb tar ingen hänsyn till att han har barn på gång och en partner som inte på något vis är nöjd med arbetsupplägget (förutom att du såklart är nöjd med att han är lyckligare).

Ja han backade på barnfrågan innan just pga att han mådde så dåligt på "sin" arbetsplats och han ville inte att vårt barn skulle ha en förälder som mådde skit. Nu mår han ju dock mycket bättre och är all in vad det gäller barnfrågan. Jag tror dock som vissa skriver här i tråden att han inte riktigt har insett vad det innebär att vara borta från sitt barn så pass många dagar i veckan.
 
@TeamLundVer Hur mår du?
images

Bättre. Är mest allmänt förkyld nu så det värsta verkar ha lagt sig :) Idag kommer en kompis över för muffinsbak så psykiskt är det inte helt fel just nu heller :p
 
@TeamLundVer
Hur har det gått med hund, plank, förkylning, graviditet och allt.

Jodå, mannen har semester denna veckan så nu börjar det hända lite saker :) Till att börja med aktiverar han hunden nu så hon är ngt lugnare iaf.

Barnrummet blev klart förra veckan sånär som på altandörren som vi väntar på. Men vi kan åtminstone inte göra mer där (har satt en provisorisk dörr så länge).

Marken är äntligen tillräckligt stabil för att planket ska kunna byggas så stolpar inhandlades igår och uppsättning av dessa påbörjas idag :banana:

Medryttarna verkar fungera kanon. De tar hästen 5 dagar i veckan vilket gör under för min ork. Det finns ju ingenting som hindrar mig från att åka ut och pussa på honom iaf om jag får abstinens :p

Igår gjordes det en drive och en massa byggskräp åkte iväg till tippen. Det gör under för mitt humör :up:

En av dagarna denna veckan är avsatt till småpill alltså färdigställandet av sådant som nästan är klart. Ingenting som mannen stör sig på men jag får nippran av att ett rum kanske är klart sånär som på en listbit osv.

Det enda molnet på himlen just nu är att vår kyl/frys (har ej köpt nytt än då vi inte kunnat bestämma oss) har läckt och orsakat skada på golvet, ev. golvspånskivor och isolering, tapet och 2 trappsteg i vår platsbyggda trappa. Köket blev klart för ett år sedan så det känns extra surt :( Han som inspekterade menade dessutom på att den omöjligt kan ha läckt så mycket eftersom den fortfarande fungerar så han är högst osäker på om vi får ut ngt på försäkringen :meh: Men det ska vi nog allt bli 2 om :rage:
 
Just ja jag glömde en liten sak.. :o

Tanken var ju att mannen skulle börja jobba här nere igen efter sin semestervecka men givetvis så vill de behålla honom ett tag till uppe i Stockholm (alltid trevligt att folk vill ha en). Han insåg dock själv (hallelujah) att det här med 5dgr/ vecka inte funkar så vi hade en diskussion om hur vi skulle lägga upp det.

Kontentan blev att han fick igenom att han enbart kommer vara i Stockholm 3dgr/ vecka ev. 4 om det krisar ngn vecka men det är i undantagsfall. 3dgr provade vi för 2 veckor sedan och det fungerade riktigt bra. Det blir bara 2 kvällar han inte är hemma då. I övrigt kommer han att arbeta hemifrån eller från kontoret här nere beroende på hur det känns för honom. :)

Han begärde dessutom att han skulle få en ny titel med en mer passande lön. Detta måste ju dock stötas och blötas sjuttioelva gånger först men bara att han själv inser det orimliga i att han inte får ordentligt betalt är en vinst enligt mig. Mer pengar i kassan ger som ni också varit inne på mer möjligheter till att ta in hjälp utifrån till vissa moment i renoverandet :up:
 
Men är det inte så att han arbetar in tid de tre dagarna så han kan vara ledig 1-2 dagar/vecka? Så brukar det ju inte sällan bli när man jobbar på annan ort.
 
Men är det inte så att han arbetar in tid de tre dagarna så han kan vara ledig 1-2 dagar/vecka? Så brukar det ju inte sällan bli när man jobbar på annan ort.
Tyvärr inte. Han kommer säkerligen jobba över de dagarna men kommer inte ha möjlighet att ta ut det i tid då det han sitter med är kvalitetsprojekt med korta deadlines.
 
Tyvärr inte. Han kommer säkerligen jobba över de dagarna men kommer inte ha möjlighet att ta ut det i tid då det han sitter med är kvalitetsprojekt med korta deadlines.

Men om han inte får ta ut det i tid, tar han då ut det i pengar? Eller kan han ta ut det i tid mellan projekten?
 
Men om han inte får ta ut det i tid, tar han då ut det i pengar? Eller kan han ta ut det i tid mellan projekten?

Han tar ut det i pengar. Fast dum som han är (sorry men ibland måste man vara ärlig) så skriver han bara upp övertid om han är på kontoret. Sitter han på hotellet och jobbar på kvällen så tar han inte upp det :( och det är inte lönt att ta diskussionen med honom ens
 
Han tar ut det i pengar. Fast dum som han är (sorry men ibland måste man vara ärlig) så skriver han bara upp övertid om han är på kontoret. Sitter han på hotellet och jobbar på kvällen så tar han inte upp det :( och det är inte lönt att ta diskussionen med honom ens

Men så drygt! Det är ju jobb det också!
 
Jag veeeeeet, men försök påtala det till honom. Det blir bara bråk då :yuck:

Det verkar ju vara ett genomgående problem att han verkar värdera jobbet högre än i princip allt annat? Någon slags överlojalitet? Frågan är ju om det går att få honom att inse det, eller om han "bara" behöver börja prioritera dig och barnet högre än jobbet?

Förlåt om jag missat det om du redan skrivit det i tråden, jag har läst allt men inte jättenoga - men hur är planen med föräldraledighet? Kommer han att klara av att släppa jobbet för att vara hemma med barnet en del, eller är det dig det hamnar på helt?'

Känns det bra efter de senaste förändringarna, eller är det bara "tillräckligt bra"?
 
Det kanske är ett bråk som behövs?
Det verkar ju inte som att han förstår allvaret och hur trött du är på situationen?
Även om det blivit bättre nu, och han i varje fall sagt till om löneökning, så är det ju långt ifrån bra!

Du behöver verkligen få honom att inse att du, barnet och familjen kommer före jobb. Slicka chefen i röven kan han väl få fortsätta göra - men se till att han tar betalt för alla timmar! (och rätt betalt dvs han har titel och lön som motsvarar det han gör)
Förstår han inte detta själv, så faller det tyvärr på dig att se till att han förstår - för att DU ska kunna må bra.

Ett par steg inom jobbet jag skulle försökt få igenom:
* Han har begärt löneökning/ny titel. - Han vet själv vad han jobbar med = han vet sin titel. Då är det lätt att kolla upp vad normallönen är. Ta titel och löneförslag och tåga in till chefen och helt enkelt säg "såhär är det". Genom att detta lär han snabba på processen troligen. Och stressa på cheferna lite.
* När han ändå är hos chefen kan han lika gärna diskutera sin "drömtjänst" och hur den ska vara upplagd. När, var och hur många timmar. Detta får ni ju såklart ha diskuterar hemma innan.


Sen var det något mer, men det har jag lyckats glömma nu :p
 

Liknande trådar

Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 925
Senast: Halona
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 195
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 874
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp