OLW:s bråket...

Sv: OLW:s bråket...

Hur de har lagt kriterierna vet jag inte och ska inte uttala mej om. Men jag vet att både mor och dotter placerat sig högt på tävlingar på andra sidan Atlanten. Dottern/dättrarna tävlar båda framgångsrikt i Sverige eller har jag fel?

Sen är det väl upp till var och en om man kan/har råd att satsa!

Finns säkert flera som är duktigare än dessa vi pratar om här men som inte har materialet eller har materialet men ej kunskapen själv. Synd om dom. MEN vi kan inte skicka dom som inte har framgångar till större tävlingar. Vi vill ha resultat.

Det vore som att skicka det laget som kommer sist i elitserien till VM.

Men som jag sa förut det finns möten man kan gå på och diskutera och vad jag vet så är dessa möten ej specielt välbesökta.

Det är ju som med regeringen. Är vi inte nöjda med va de åstakommer får vi prova att avsätta dom. Tycker fler det så får det inte sitta kvar. Är vi nöjda så röstar vi på dom nästa gång också.

Vi får ju faktiskt inte glömma att de är valda av medlemmarna.
 
Sv: OLW:s bråket...

try me skrev:
Hur de har lagt kriterierna vet jag inte och ska inte uttala mej om. Men jag vet att både mor och dotter placerat sig högt på tävlingar på andra sidan Atlanten. Dottern/dättrarna tävlar båda framgångsrikt i Sverige eller har jag fel?

Sen är det väl upp till var och en om man kan/har råd att satsa!

Finns säkert flera som är duktigare än dessa vi pratar om här men som inte har materialet eller har materialet men ej kunskapen själv. Synd om dom. MEN vi kan inte skicka dom som inte har framgångar till större tävlingar. Vi vill ha resultat.

Det vore som att skicka det laget som kommer sist i elitserien till VM.

Men som jag sa förut det finns möten man kan gå på och diskutera och vad jag vet så är dessa möten ej specielt välbesökta.

Det är ju som med regeringen. Är vi inte nöjda med va de åstakommer får vi prova att avsätta dom. Tycker fler det så får det inte sitta kvar. Är vi nöjda så röstar vi på dom nästa gång också.

Vi får ju faktiskt inte glömma att de är valda av medlemmarna.


Jag vet hur kriterierna är satta, står på hemsidan och jag VET åxå att dessa är väl inte följda till punkt och prickar!!!
Vi har många som presterat mer än vissa delar av gänget i SPHA tävlingar....
Men jag önska dessa flickor lycka till och tror säkert de kan vissa the people over there att vi har duktiga ungdomar i Sverige!!!

Visst är de valda av medlemmarna och mötena är väl inte alltid så väl besökta.
Men jag tror att på nästa års möte kan detta kanske ändras. Det har ju tillkommit många nya medlemar och med bråken som varit den sista tiden tror jag att många fattar nu att närvara på mötena är en nödvändig sak för att få rätt och saklig info.
 
Sv: OLW:s bråket...

Pixi
-Nej den är inte sjuk men den kan föra anlaget vidare, man har ju inte förbjudit det för att man tycker att det är kul utan för att få bort problemet.
Se på Hypp hästarna man har i USA skjutit problemet framför sig tills man inte kunde längre och nu skall alla hypp hästar bort ur aveln.
-Att det just är dessa två som har hingstar som är ok enligt Svensk lag, kan det bero på att man tänkt till och försökt göra det som är rätt eller beror det på att dom vill dj-las med alla andra?
Är det enligt dig, svårare att välja en hingst som är fri från dessa anlag än en som har dom om man väljer hingst?

Den här hat debatten överallt i media och på nätet är inte bara sorglig utan direkt förödande inte bara för Painfolk utan allt westernfolk.

Monke

Hur kan man med sån okunskap ens jämföra HYPP och OLWS?????
En HYPP gen är DOMINANT kan således ge en sjuk häst i enkel upplaga.
OLWS anlaget är recessivt, en bärare är FRISK!!!!
Guuud så svårt det ska vara för folk:eek:
 
Sv: OLW:s bråket...

Och nu har vi ett Fullblod i Sverige som är overo! Kan ju undra om han är testad negativ, blir han bra på banan så skulle jag vilja följa det hela om han inte får stå till förfogande till stona. Jag menar galoppen är ju mycket stor och där finns det ju pengar kan undra hur deras förening skulle agera om man inte fick använda denna hingst??
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 694
Senast: __sofia__
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 029
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Takire
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp