Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa hund NU?

Lona

Trådstartare
Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser :up:)

Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...:angel:
 
just precis nu... någon trevlig ras som inte har något intresse av jakt... *håller på att bli tokig på understimulerad jakthund som inte tycker att något är lika kul som jakt, men det brukar ge sig snart, hoppas jag... :cautious:* Men i september vill jag ha en wachtel! :angel:
 
Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser :up:)

Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...:angel:
Har ju kikat på Podengo och är väldigt sugen. Eller en mops om jag hittar en med tillräckligt med näsa.
Skulle ändå inte förvåna mig om det blir en till borderterrier i alla fall. En är nog inte nog...
 
Högt på listan ligger Hedehund och Karelare, den sist nämnde är dock ett stort NEJ för när det kommer till han som jag har hundar ihop med:cry:
 
Jag vill ha en till Aussie. Skulle gärna ta hem en till idag. Går ju bra med två unghundar, men tre? Jag har ett öga på en tik som ska paras nästa år dock. Då jäklar. :laugh:

Egentligen skulle jag vilja ha en större hund, men vet inte vad? Tycker vår Dalmatiner är lagom med 68 cm och 36-37 kg. Kan man få en Aussie i den storleken? :angel:

Sambon vill ha en terrier. En Schnauzer, West highland white terrier, Norfolk Terrier eller en sån där mini Husky som @vallhund visade för ett litet tag sedan. :nailbiting:
 
Ehm. Dum fråga! Saluki! :love:
fast det räcker gott med en valp. Två valpar hade jag aldrig någonsin orkat.... Men om vi leker att Ebrah är vuxen nu och beter sig vuxet...

Annars, om vi inte leker att Ebrah är vuxen och jag skulle ha något till, då skulle jag nog faktiskt ta hem en bichon havanais (hoppas att jag stavar rätt nu :o ).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 675
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 401
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
629
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp