Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa hund NU?

Jag träffade en så himla söt och charmig och trevlig Shar Pei i förra helgen så nu funderar jag bäst på hur jag ska kunna låna hem honom. Eller på något sätt klona så jag också får en Shar Pei just nu :D
 
Jag hade gärna haft en mindre hund, vilken ras vet jag dock inte!
Dansksvensk kanske :)

Fick en Münsterländer "på köpet" med sambon och tja.. Vovven är väldigt trevlig, men ofta saknar jag de små hundarna vi hade i familjen förr! Passar mig egentligen bättre som person att inte behöva hålla på med träning, träning, träning och motion i oändlighet, osv.. Duracellkanin med turbo!
 
Just det, jag vill ha en hund med mindre öron/mindre öronbehåring - allt detta pyssel för att undvika inflammationer och bakterier gör mig lite småtokig i bland.
 
En grande (autokorrekt föreslår dock en granne):love::love::love:

Fast en viss hr Podengo portugese pequeno är nog mer än nog med hund för undertecknad :angel:
 
Skulle jag köpa hund nu så skulle jag vilja köpa Minn igen :love: Hon passar mig så bra. Visst kämpar vi med vissa bitar men vi gör framsteg hela tiden och hittar varandra mer och mer för varje dag.
 
Idag vill jag ha azawakh igen... :p tittade lite på Facebook och fick se att två uppfödare (som jag är vän med där :p ) har dräktiga tikar just nu. Funderar nästan på om jag kan få möjlighet att hälsa på den ena uppfödaren lite... Fast det är ju egentligen onödigt när jag inte ska ha någon till hund.
 
Idag vill jag ha azawakh igen... :p tittade lite på Facebook och fick se att två uppfödare (som jag är vän med där :p ) har dräktiga tikar just nu. Funderar nästan på om jag kan få möjlighet att hälsa på den ena uppfödaren lite... Fast det är ju egentligen onödigt när jag inte ska ha någon till hund.

Så där tänkte min sambo och jag också. Att det inte var någon idé att åka till någon uppfödare i och med att vi inte ska ha ens EN hund de närmsta åren. Wips så stod vi helt plötsligt i valpkö och väntar ivrigt på en liten valp nästa vår/sommar :nailbiting::o

Därför är jag en stor supporter av att åka och träffa uppfödarna "bara för att" :angel::angel:
 
Så där tänkte min sambo och jag också. Att det inte var någon idé att åka till någon uppfödare i och med att vi inte ska ha ens EN hund de närmsta åren. Wips så stod vi helt plötsligt i valpkö och väntar ivrigt på en liten valp nästa vår/sommar :nailbiting::o

Därför är jag en stor supporter av att åka och träffa uppfödarna "bara för att" :angel::angel:
Hahah, men nu spelar det faktiskt ingen roll hur fina hundar det blir, jag ska inte skaffa någon till på ett bra tag. Jag har två hundar som jag skulle kunna träna och tävla mer med än jag gör nu, unga dåren ska snart sättas igång för att ta tävlingslicens i lure coursing, jag avskyr mitt boende, har inte världens bästa jobb direkt och planerar därför att ändra boende + jobb så snart som möjligt. Inte direkt läge för en till hund nu med andra ord :p
 
Egentligen vill jag bara ha terrier men mitt elvaåriga barn är så intresserad av hundsport och behöver i så fall en mindre och mer samarbetsvillig ras. Jag har funderat på dansk-svensk gårdshund (smittad av alla godingar här) och mellanpudel.
I går träffade vi dock en oväntad kandidat - en helt underbar ettårig pumitik :love:
Jag har inte varit särskilt förtjust i utseendet och egentligen aldrig tänkt något särskilt på rasen men den här tjejen alltså...
Hon hade helt magiska svarta och alldeles blanka ögon, silkeslen päls och en helt fantastisk utstrålning och personlighet.
Nu kollar vi bilder, läser på och vässar argument (delar av familjen tycker att det räcker med en hund :idea:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 675
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
627
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp