Bukefalos 28 år!

Om du skulle köpa hund NU?

Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
(Vi förutsätter att det finns pangkombinationer inom alla intressanta raser :up:)

Här skulle det bli en borderterrier, men frågar ni mig om en månad kanske jag har ändrat mig igen...:angel:

En jaktlabrador åt den RINGMÄRKTE. Jag har andra planer för mig själv.
 
Alltså, jag är så fascinerad av Kerry Blue och skulle så gärna vilja ha en. Men jag kommer nog aldrig vara en bra terrier-ägare så jag får väl bara fortsätta vara fascinerad.

Så förutom det, en lagom och vettig Golden :love: Det lär bli en tids nog och det har aldrig varit riktigt aktuellt med andra raser hur fina de än är.
 
Alltså, jag är så fascinerad av Kerry Blue och skulle så gärna vilja ha en. Men jag kommer nog aldrig vara en bra terrier-ägare så jag får väl bara fortsätta vara fascinerad.

Så förutom det, en lagom och vettig Golden :love: Det lär bli en tids nog och det har aldrig varit riktigt aktuellt med andra raser hur fina de än är.

Kerry Blue är jättevackra! Vi brukar träffa en farbror som har en tik av den rasen och hon går lös överallt! Jag är så impad av både ägaren och hunden för jag bor centralt i Västerås med ganska livlig trafik men tiken viker aldrig av från husses sida :love:
 
En lagotto. Trots alla gråa hår min egen gett mig och då jag vet hur de kan vara så kommer det alla gånger bli en lagotto igen i framtiden.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 888
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 809
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
690
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
691
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp