Om ni separerar/skiljer er

Jag skilde mig förra sommaren och bor kvar i huset med hjälp av mina föräldrar. De lånade mig/gav mig/investerade de pengar jag gav till min fd man. Jag hade fått lösa det med ett kompletterande lån på min bank plus ett litet lån med runt 4 % ränta på Bluestep annars. Nu har jag en boendekostnad på runt 6500, hade jag behövt låna mer hade den varit runt 8000. Hade jag lånat av Bluestep hade jag valt att amortera ett par tusen i månaden också.
 
Det låter som en ovanlig uppfattning... Vad skulle egentligen vara problemet med att se om sitt eget hus? Jag planerar absolut inte för ett uppbrott ( jag är helt övertygad om att detta är livslångt! :heart) men buffert och hyrespoäng finns självklart. Sambon och tillika pappan till våra barn har det ordnat för sig också. Jag tycker att det är både önskvärt samt en självklarhet att båda parter kan klara sig utan den andra.
När jag har diskuterat med vänner och arbetskamrater verkar det vara ungefär lika vanligt att det skulle kännas besvärande som att det skulle kännas helt rimligt, så alldeles ovanlig verkar uppfattningen inte vara. Men jag tror att en viktig bit är att jag skrev börja med sådana åtgärder. Att det är skillnad mellan att gå in i ett förhållande med ett befintligt sparkapital och köpoäng, och att i ett pågående förhållande påbörja sådana åtgärder.
 
Hur hade ni löst det vid en separation/skilsmässa?
Kan ni behålla era eventuella hästar om ni separerar/skiljer er? Absolut.
Kan ni behålla ert boende? Beroende på hur mycket vi vill bråka om det. Jag står på lägenheten men antar att det skulle bli försäljning och dela på det som blir över. Jag har lång kötid till hyresrätt men skulle antagligen försöka köpa något.
Hur skulle ni behöva ändra era levnadsvanor p.g.a. separation/skilsmässa? Jag skulle behöva laga mat oftare :D

Som det ser ut just nu skulle min ekonomi troligen bli bättre om jag vore ensam men jag vill kanske inte riktigt vara utan min relation.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 196
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 838
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 339
Senast: miumiu
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp