Operation av trubbnos (mops)

Jag funderade på om det vore en idé att köpa en adaptil doftavgivare (alltså lugnande feromoner)? Jag har ingen erfarenhet själv av produkten, men skulle kunna tänka mig att det kan ge hunden lite extra ro när hon kommer hem efter operationen? Kanske värt att testa utifall att? Jag vet att det finns att köpa på apotek..
 
Jag funderade på om det vore en idé att köpa en adaptil doftavgivare (alltså lugnande feromoner)? Jag har ingen erfarenhet själv av produkten, men skulle kunna tänka mig att det kan ge hunden lite extra ro när hon kommer hem efter operationen? Kanske värt att testa utifall att? Jag vet att det finns att köpa på apotek..

Menar du typ feliway? Har provat sånt till mina katter tycker inte de ger någon effekt. Hon är väldigt lugn i hemmet och sover alltid för de mesta. De enda jag har panik över att hon får anöd och svullnar så hon inte får luft. Men hoppas att kortisonet som hon ska få motbygger detta.
 
Menar du typ feliway? Har provat sånt till mina katter tycker inte de ger någon effekt. Hon är väldigt lugn i hemmet och sover alltid för de mesta. De enda jag har panik över att hon får anöd och svullnar så hon inte får luft. Men hoppas att kortisonet som hon ska få motbygger detta.

Ja, typ en sån fast för hundar. Men då är det nog meningslöst. Det var bara en tanke. Hoppas kortisonet har sin effekt. Det verkar som om du är så förberedd som det går att vara :)
 
Nu är Mollie mops inlämnad för operation! 7,7 kg stod vågen på! Phuu hon har gått ner ett halvt kilo! Sist vägde hon 8,2 hos vet.

Är så nervös! Hämtar henne vid 16 i eftermiddag.

Veterinären frågade även mig om jag ville hon skulle fylla i en sån SKK blankett då det vill göra statistik på vilja linjer där mopsar blir opererade. Min är ju från Tyskland men är registrerad i SKK och har svenska hundar i stamtavlan så sa ja till detta.

Sen blir det automatiskt avelsförbud på hunden, men jag har ju inte tänkt avla på henne endå!
 
Nu är Mollie mops inlämnad för operation! 7,7 kg stod vågen på! Phuu hon har gått ner ett halvt kilo! Sist vägde hon 8,2 hos vet.

Är så nervös! Hämtar henne vid 16 i eftermiddag.

Veterinären frågade även mig om jag ville hon skulle fylla i en sån SKK blankett då det vill göra statistik på vilja linjer där mopsar blir opererade. Min är ju från Tyskland men är registrerad i SKK och har svenska hundar i stamtavlan så sa ja till detta.

Sen blir det automatiskt avelsförbud på hunden, men jag har ju inte tänkt avla på henne endå!

Håller tummarna för att allt går fint. Snyggt jobbat med vikten där!
 
En nyvaken mollie mops. Operation gick bra veterinären sa de behövdes gommen var både tjock och lång och slemsäckar som blockerade. Hon kunde inte ens få in en tops i näsborrarna. 15.000 landade kalaset på men nu hoppas vi på en pigg mops med Annan livskvalité
 

Bifogade filer

  • 7092A545-9016-4129-A5A5-2BA3934AD4B2.jpeg
    7092A545-9016-4129-A5A5-2BA3934AD4B2.jpeg
    137,5 KB · Visningar: 189

Liknande trådar

Hundhälsa För ca ett halvår sen fick min mops en torrfoderbit i halsen. Hon hörkla sig ett tag sen valde mamma att åka in med henne till...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 074
Senast: Lona
·
Kropp & Själ Jag har ett överbett som gör att jag biter mig upp i gommen. Det gör att det ömmar och gör ont att äta mer eller mindre hela tiden, inte...
Svar
4
· Visningar
3 058
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp