Bukefalos 28 år!

Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
I en typ dagstidning häromdagen var det någon form av frågelåda där en människa skrev "för några dagar sedan hittade jag en annons på renrasiga valpar för 10,000kr/st. jag bestämde mig direkt och köpte en av valparna. Nu visar det sig att kenneln inte är registrerad oss skk och hunden har därför ingen stamtavla men uppfödaren säger att den är renrasig.
Jag känner mig lurad, Vad kan göra?"
 
Ute på promenaden gick jag förbi ett hus där det sprang runt två små hundar alla typ pekingnes (inte den blekaste hur man stavar det) som hoppade och skällde och hade sig, min brydde sig inte, men då ser jag att där springer runt 5valpar :eek: då öppnar kvinnan dörren och skäller på hundarna, valparna springer upp för trappan för att komma in då drar hon igen dörren och då hör jag hur det klickar till i låset:eek::eek::confused::confused:

Då har alltså slängt ut hund plus valpar och låser dörren:rage: så gör man väl för fan inte!!:wtf::wtf:
 
Jag hade en granne som gick ut och släppte ut sina två hundar varje morgon sen gick han och la sig igen. Han hade alltså ingen inhägnad trädgård han släppte vind för våg.

Skitkul när jag kom hem med min då 3åriga dotter och hans galna dalmatiner vaktar min yttertrappa.

När han löst ut dem från djurpensionatet, där polisen lämnade dem, tröttnade han och flyttade.

Men hur kan man komma på nåt så dumt?
 
Senast ändrad:
En person pa jobbet (inte min kollega tack och lov!) kom upp haromdagen och berattade att hans granne ska flytta och ta sin hund med sig. Personens dotter ar saaa kar i hunden och nu vill de skaffa henne en egen. Tjejen ar 13 och "tycker om att lara hunden hoppa over saker och sant". Mao den kommer inte fa gora nagonting, alls.
Jag forsokte vanligt men bestamt trycka pa att flickan ar i en alder dar intressen avloser varandra ratt kvickt och "ar du beredd att lasa dig till en hund i forhoppningsvis 15 ar?
Var iaf tvungen att saga nagot och rekommenderade att de tittar pa en vuxen omplacering. Garna i medels aldern och en nagot mindre sallskapsras (japp, konkreta alternativ kom det ocksa).

Idag kom han springandes nar jag var ute och korde (mao aktivt arbetande med en hast) och berattade glatt att de kopt en valp och nu ska den hamtas och vad ska de gora nu???
En Cane Corso / New Foundland korsning. Pa Kijiji (motsvarande blocket).

Efter nagra fruktlosa forsok att forkunna att det nog inte var den bra ide foreslog jag valpkurs. Sa fort som mojligt. Manga kurser.

Jag slar vad om att det kanske racker tre manader, och enbart sa lange eftersom sommarlovet ar pa intagande. Vad fan ar det for fel pa folk (bade kopare och "uppfodare")?
 
Jag hade en granne som gick ut och släppte ut sina två hundar varje morgon sen gick han och la sig igen. Han hade alltså ingen inhägnad trädgård han släppte vind för våg.

Skitkul när jag kom hem med min då 3åriga dotter och hans galna dalmatiner vaktar min yttertrappa.

När han löst ut dem från djurpensionatet, där polisen lämnade dem, tröttnade han och flyttade.

Men hur kan man komma på nåt så dumt?
Jag har ingen aning, men så hjärtlöst det kändes. Eg borde man ju plockat med sig hundarna hem, jag menar kan man släppa dem hur som helst så finns ju risken att dem tar sig under staketet och springer iväg. Jag vill inte tänka på vad som hade hänt med valparna om dem kommit ut på vägen framför huset :eek::(
 
Jag hade en granne som gick ut och släppte ut sina två hundar varje morgon sen gick han och la sig igen. Han hade alltså ingen inhägnad trädgård han släppte vind för våg.

Skitkul när jag kom hem med min då 3åriga dotter och hans galna dalmatiner vaktar min yttertrappa.

När han löst ut dem från djurpensionatet, där polisen lämnade dem, tröttnade han och flyttade.

Men hur kan man komma på nåt så dumt?
Så gjorde jag också med min förra hund. :o Fast en stor del av tomten är inhängnad av hästhagar och stall, så långt ut på landet och hunden höll sig på gården.

Men han var 14 år gammal och väckte mig fem varje morgon då, så då blev det till att öppna dörren och gå och lägga mig igen. Jag tyckte det var vansinnigt bekvämt, men känner väl viss osäkerhet kring om det är nåt som kommer gå att göra med nästa hund. Å andra sidan kanske den inte väcker mig vid fem på morgonen heller. :D
 
I en typ dagstidning häromdagen var det någon form av frågelåda där en människa skrev "för några dagar sedan hittade jag en annons på renrasiga valpar för 10,000kr/st. jag bestämde mig direkt och köpte en av valparna. Nu visar det sig att kenneln inte är registrerad oss skk och hunden har därför ingen stamtavla men uppfödaren säger att den är renrasig.
Jag känner mig lurad, Vad kan göra?"
Kolla upp sånt innan du handlar nästa gång..? :idea:
 
En hanhund som annonseras ut till avel, har redan fem renrasiga, reggade kullar efter sig. Efter den senaste kullen för ett år sedan ögonlystes han och det visades att han har geografisk retinal dysplasi. Men varför sluta avla, om hunden inte längre är intressant i renrasavel kan den ju användas för att producera blandraser! Den har redan valpar med minst tre hundar av annan ras, en av dem är ras predisponerad för RD...
 
I en typ dagstidning häromdagen var det någon form av frågelåda där en människa skrev "för några dagar sedan hittade jag en annons på renrasiga valpar för 10,000kr/st. jag bestämde mig direkt och köpte en av valparna. Nu visar det sig att kenneln inte är registrerad oss skk och hunden har därför ingen stamtavla men uppfödaren säger att den är renrasig.
Jag känner mig lurad, Vad kan göra?"
Vem är så dum att de tar med sig hunden hem från uppfödaren utan stamtavla? Ringer det ingen klocka då, när man inte får papperen vid betalning och överlämnande...ja då får man skylla sig själv.

Läser folk inte på alls innan de sprattlar iväg och köper hund :confused:
 
Vem är så dum att de tar med sig hunden hem från uppfödaren utan stamtavla? Ringer det ingen klocka då, när man inte får papperen vid betalning och överlämnande...ja då får man skylla sig själv.

Läser folk inte på alls innan de sprattlar iväg och köper hund :confused:

Är nog vanligt tyvärr. När jag gick på valpkurs med min första hund så var där ett par med en chihuahuavalp som inte var registrerad, men det var inga problem förstår ni, för uppfödaren hade sagt att de kan de göra själva sen bara :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
58 553
Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 905
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Lillefrun
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 644
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp