Otrogen, impulsiv? Sexmissbrukare?

Det du beskriver ang. alkoholen låter inte jättehälsosamt för mig dock.. tappar man regelbundet all kontroll och känner sig som förbytt kanske man har vissa problem där som kan vara värda att tänka över. Det menar jag inte på något dömande sätt, absolut inte. Jag har haft nära vänner som själva insett det och som vi gemensamt har hjälpt. Dvs, jag menar inte att det är ditt fel, men det kan ju vara så att du inte går bra ihop med alkohol som människa. Många gör inte det!
 
Jag vet inte vad du kan göra med dig själv TS, men du kan ju börja med att berätta för din man.

PS. Detta är min personliga åsikt och jag förstår att inte alla håller med om den här :)
Jag har tidigare varit otrogen mot honom en gång och då berättade jag allt.
Så sårad som han blev då, det vill jag aldrig mer uppleva!
Han mår bäst av att inget veta.
 
Jag har tidigare varit otrogen mot honom en gång och då berättade jag allt.
Så sårad som han blev då, det vill jag aldrig mer uppleva!
Han mår bäst av att inget veta.

Jag håller inte med dig. Vet att andra här på forumet antagligen tycker jag har helt fel här, och håller med dig dock. Jag har inte facit, men hade det varit jag så hade jag velat veta. Något av det värsta jag vet är när folk ska "bespara mig" saker.
 
Om han inte riskerar få veta det från någon annan så håller jag med.

Men varför dricker så mycket att du gör saker som du får ångest av efteråt?
Nej, han kommer aldrig få veta från någon annan.

Jag har inget bra svar på den frågan.
Jag behöver inte ens dricka mycket för att det ska gå utför och det är svårt att bryta när jag väl börjat dricka. Tyvärr ville mannen jag var otrogen med fortsätta affären även i nyktert tillstånd, men där var jag inte längre intresserad.
 
Jag har inget bra svar på den frågan.
Jag behöver inte ens dricka mycket för att det ska gå utför och det är svårt att bryta när jag väl börjat dricka.

För mig skriker det alkoholproblem. Just detta med att inte kunna bryta.. mina kompisar som hade problem var precis så, de kunde aldrig dricka en eller två öl, en öl blev alltid tolv öl - av bara farten. Det är väl rätt klassiskt. Jag tycker du ska satsa på att bli nykter, först och främst.

Men jag tycker fortfarande din man borde få veta och själv bedöma hur han vill göra med er relation. Varför ska han inte ha rätt att veta och ta beslut utifrån verkligheten?
 
För mig skriker det alkoholproblem. Just detta med att inte kunna bryta.. mina kompisar som hade problem var precis så, de kunde aldrig dricka en eller två öl, en öl blev alltid tolv öl - av bara farten. Det är väl rätt klassiskt. Jag tycker du ska satsa på att bli nykter, först och främst.

Men jag tycker fortfarande din man borde få veta och själv bedöma hur han vill göra med er relation. Varför ska han inte ha rätt att veta och ta beslut utifrån verkligheten?
Jag dricker inte speciellt ofta och det blir aldrig några tolv öl, men du har rätt i att jag kanske inte borde dricka alls.
 
Nej, han kommer aldrig få veta från någon annan.

Jag har inget bra svar på den frågan.
Jag behöver inte ens dricka mycket för att det ska gå utför och det är svårt att bryta när jag väl börjat dricka. Tyvärr ville mannen jag var otrogen med fortsätta affären även i nyktert tillstånd, men där var jag inte längre intresserad.
man kan ha problem med alkohol om man så bara dricker två öl om året, OM dom två ölen gör att man får problem.
 
Jag dricker inte speciellt ofta och det blir aldrig några tolv öl, men du har rätt i att jag kanske inte borde dricka alls.

Nej alltså, det jag reagerar på är detta med att om du börjar dricka, så kan du inte sluta.. den grejen. Att det är svårt att bryta. Sen om det är 12 öl eller en halv flaska vin, whatever.. Toleransen är ju helt olika för olika personer.
 
Jag har varit i ett öppet förhållande, det fungerade bra, men tyvärr inte ett alternativ med min nuvarande partner.

Men du, din partner vill vara i ett monogamt förhållande. Du verkar som att du inte vill eller klarar det. Varför menar du att han inte ska ha rätt att bedöma om han vill vara kvar i erat förhållande eller ej? Är det inte snarare så att du är rädd att förlora honom om du berättar, än att du är rädd för att göra honom ledsen?
 
Det var ingen ursäkt och jag ber inte heller om förlåtelse. Visar snarare på att beteendet är väldigt utspritt och vanligt, folk lever lyckliga ihop trots snedtramp och misstag. Hade inte det varit så vanligt så hade mina snedsteg minskat med 90%.
Det där inlägget känns ju lite som om du inte tycker det är nåt fel, alls, egentligen.
Då är ju frågan vad gör du här och skriver? För att få en klapp på axeln och medhåll?

Problem kan ju uppstå om det visar sig att han har en könssjukdom som du måste själv berätta om för din ääääälskade man.
 
Någon form av svar tror jag att man nästan alltid har inom sig, om man är ärlig mot sig själv. Att vara HELT clueless om varför man gör saker tolkar jag ofta som att man vill smita ifrån ansvar för vad man gör.
Jag tror att det blir till en kul grej i stundens hetta. Under alkoholruset så glömmer jag bort att jag sårar den som faktiskt betyder något för mig. Allt går ofta väldigt fort.
 
Men du, din partner vill vara i ett monogamt förhållande. Du verkar som att du inte vill eller klarar det. Varför menar du att han inte ska ha rätt att bedöma om han vill vara kvar i erat förhållande eller ej? Är det inte snarare så att du är rädd att förlora honom om du berättar, än att du är rädd för att göra honom ledsen?
Jag vill också vara i ett monogamt förhållande och givetvis är jag rädd för att både såra honom och att bli lämnad. Det är väl självklart att jag inte vill orsaka mer skada än det som redan skett.
 
Jag tror att det blir till en kul grej i stundens hetta. Under alkoholruset så glömmer jag bort att jag sårar den som faktiskt betyder något för mig. Allt går ofta väldigt fort.
Om du gjort det två gånger nu, borde du inte komma ihåg då nästa gång vilken ångest du får efteråt? I synnerhet om du håller dig nykter.

Jag tycker egentligen att det låter ganska enkelt. Drick inte.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 528
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
557
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 908
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 851
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp