Otrogen, impulsiv? Sexmissbrukare?

Ja, jag dömmer alla som är/har varit otrogna. Tycker att det är värre än det mesta. Riktigt djupt avskyvärt.
Jag har personligen nolltolerans för otrohet. Så på något sätt delar vi uppfattning. Men jag skulle INTE uttrycka mig på sättet du gör mot en annan människa. Vad tillför dina kommentarer? Bete dig som en vuxen(om du nu är myndig..) människa och tilltala andra med respekt.
 
Ni har det verkligen inte "bra" när du ligger runt på fyllan och ljuger för honom. Verkligen inte enligt vad han antagligen inte skulle tycka. Som du verkar vara mycket medveten om eftersom du inte vill berätta.
"Ligger runt och inte berättar", det har hänt en gång att jag inte berättat, förra gången fick han veta allt. Jag vill berätta, men kommer inte göra det för att jag vet hur ledsen han skulle bli.
 
"Ligger runt och inte berättar", det har hänt en gång att jag inte berättat, förra gången fick han veta allt. Jag vill berätta, men kommer inte göra det för att jag vet hur ledsen han skulle bli.

Jag tror helt enkelt inte på det, ledsen. Jag tror inte det har nått att göra med omtanke för honom, och istället allt att göra med din rädsla för att han skulle dumpa dig.

Det hände en gång, du berättade, han blev förkrossad men förlät dig ändå på nått vis. Sen gör du om det igen, och nu vill du inte berätta eftersom du vet hur fel det du gjorde är. Vad har jag missförstått?
 
Så jävla bra har ni väl inte när du måste dra ner byxorna när du får alkohol i kroppen?

Problemet är ju inte att nån vill ha sex på fyllan. Det är att de vet att de har en partner som blir förkrossade om de ligger med andra på fyllan-men ändå väljer att skita i det och göra det ändå.
 
Vi har pratat om öppet förhållande vid något tillfälle, men han var kategorisk och skulle aldrig vilja "dela" mig med någon annan. Jag har varit singel länge tidigare och aldrig varit i speciellt långa förhållanden just för att jag tycker om att variera partner. Jag blir aldrig nöjd och söker efter någonting nytt efter ett tag och har varit nöjd som singel eftersom jag då helt slipper skuldkänslor.

Jag har varit trogen honom i två år, första två åren har jag aldrig ens kommit på tanken att vara otrogen, och det är egentligen nu på senare tid som mitt gamla mönster gett sig tillkänna och då när jag varit berusad.

Det kan absolut vara bekräftelse eller någonting helt annat, sexet får jag ju redan i min relation och jag har aldrig haft så bra som med honom, han är perfekt på precis alla vis och därför vill jag absolut inte bli av med honom eller såra honom som jag gjorde första gången.

Här känner jag mest att du måste fundera på vad du egentligen vill.
Vill du INTE leva i ett monogamt förhållande? Isåfall kanske inte nuvarande partner är den rätta, om han bara kan tänka sig ett monogamt förhållande.
Vill du vara med honom till varje pris måste du låta bli att vara otrogen, och det låter som att du menar att det är alkohol som leder till otrohet så låt bli den då. Eller undvik miljöer där du kan lockas till att vara otrogen.

Tror som flera andra att det vore nyttigt för dig att prata med någon professionell.
 
Det kan det faktiskt vara. TS har uppenbarligen någon form av problem, men det innebär inte att kärleksrelationen är kass, även om TS agerat fel.

Mår du bra av att agera domare?
Det är klart att kärleksrelatonen är kass eftersom hon kan utan problem knulla med alkohol i kroppen. Tyder inte på nån vidare "kärlek" i mina ögon
 
Hur vet du att han vill veta då? I hans läge hade jag INTE velat veta.

I detta teoretiska exempel gör du ett val som du inte ger honom chansen att göra. Du är den som är otrogen, som inte följer det eran relation "ska" vara. Sen börjar du prata om "är jag sexmissbrukare?" för att hitta ursäkter, IMO.

Jag kan ju inte tvinga dig eller säga att du ska göra som jag tycker. Jag värderar väl ärlighet högt helt enkelt, och att inte berätta är helt enkelt totalt oärligt och själviskt.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 596
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
564
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
18 088
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 880
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tokiga annonser och svar
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp