Otrogen, impulsiv? Sexmissbrukare?

Jag vill också vara i ett monogamt förhållande och givetvis är jag rädd för att både såra honom och att bli lämnad. Det är väl självklart att jag inte vill orsaka mer skada än det som redan skett.

Fast han har väl rätt att avgöra om han vill vara tillsammans med en person som ligger med andra personer? Nu pratar jag inte ens om dig och dina handlingar, tänker inte säga mer än att jag tycker du gjort fel. Men att döma dig och hata här är inget jag vill göra.. däremot tycker jag att det är sorgligt att du inte låter din man få avgöra hur han vill göra med det hela, när du säger att du älskar honom.
 
Om du gjort det två gånger nu, borde du inte komma ihåg då nästa gång vilken ångest du får efteråt? I synnerhet om du håller dig nykter.

Jag tycker egentligen att det låter ganska enkelt. Drick inte.

Ja, jag har varit otrogen i en annan relation också, men där var det mer att vi inte riktigt passade ihop och jag ville lämna honom.
I den här relationen är det snarare motsatsen.
Jag vill ha honom men kan inte låta bli att flirta med andra efter lite alkohol. Ja, jag borde sluta dricka.
 
Anledningen till att du knullar runt kan bara du svara på, men det är sjukt respektlöst att låta din man leva i en lögn, vilket han gör så länge du inte är ärlig och berättar vad du gjort och i vilken utsträckning.

Varför tycker du inte att han värd att få fatta beslut om sitt liv utifrån verkligheten, som han ju inte har en aning om hur den ser ut?
 
Anledningen till att du knullar runt kan bara du svara på, men det är sjukt respektlöst att låta din man leva i en lögn, vilket han gör så länge du inte är ärlig och berättar vad du gjort och i vilken utsträckning.

Varför tycker du inte att han värd att få fatta beslut om sitt liv utifrån verkligheten, som han ju inte har en aning om hur den ser ut?
För att det inte finns en anledning att såra honom en gång till. Vi har det bra och varför då förstöra det?
 
För att det inte finns en anledning att såra honom en gång till. Vi har det bra och varför då förstöra det?

Han är alltså inte värd att få fatta egna beslut om sitt liv för att du är "hänsynsfull" nog att inte vilja såra honom?

Om du inte knullade runt så skulle det inte finnas något att ljuga om, inget som skulle kunna såra honom och otrohet har en tendens att komma fram, förr eller senare och att då höra det av andra sårar ännu mer..
 
Han är alltså inte värd att få fatta egna beslut om sitt liv för att du är "hänsynsfull" nog att inte vilja såra honom?

Om du inte knullade runt så skulle det inte finnas något att ljuga om, inget som skulle kunna såra honom och otrohet har en tendens att komma fram, förr eller senare och att då höra det av andra sårar ännu mer..
Det kommer aldrig komma fram. Han jag var otrogen med har aldrig tidigare varit otrogen mot sin partner och vi kom överens om att hålla tyst om det.
 
Jag tycker att du ska fundera ett varv till på det där med öppet förhållande. Om du egentligen vill ligga med fler så ska du kunna göra det utan en massa alkohol och ångest inblandat. Prata med din man och se om ni kan komma fram till en lösning som passar er båda. Att hans behov av monogami ska gå före dina behov är ju inte heller rätt, ingen människa förtjänar att få sin sexualitet kontrollerad av någon annan.

Det hade också kunnat vara så att det inte är sexet du är ute efter, utan bekräftelsen? Vad tror du själv?
 
Det kommer aldrig komma fram.

Var inte så säker på det du, sånt har som sagt en förmåga att komma fram förr eller senare, men det är ju egalt.

Jag tycker mest synd om de som är tillsammans med någon som har noll respekt för sin partner och därmed låter denne leva i en lögn. Och du kan prata dig blå om att du inte vill såra honom, men till syvene och sist så håller du tyst av helt egoistiska skäl, för om du berättar så lär han bli besviken, ledsen, arg och ifrågasätta ert förhållande, ert liv och du vet nog att chansen är rätt stor att han dumpar dig. Vilket du inte vill och därför låter du honom hellre fortsätta leva i en lögn.
 
Var inte så säker på det du, sånt har som sagt en förmåga att komma framm förr eller senare, men det är ju egalt.

Jag tycker mest synd om de som är tillsammans med någon som har noll respekt för sin partner och därmed låter denne leva i en lögn. Och du kan prata dig blå om att du inte vill såra honom, men till syvene och sist så håller du tyst av helt egoistiska skäl, för om du berättar så lär han bli besviken, ledsen, arg och ifrågasätta ert förhållande, ert liv och du vet nog att chansen är rätt stor att han dumpar dig. Vilket du inte vill och därför låter du honom hellre fortsätta leva i en lögn.
Det är nog inte så vanligt att det kommer fram om alla inblandade är måna om att vara diskreta.
 
Vad skulle bli bättre av att jag berättar? Ingenting.

Jag har inte uttalat mig angående berätta eller ej. Jag har en åsikt men den är helt baserad på mina personliga värderingar så den är inte relevant här. Jag avsåg mer att belysa att det här faktiskt innebär att ni inte har det så bra, och att du som jag skrev i tidigare inlägg behöver söka professionell hjälp. Och helt avstå alkohol tillsvidare.
 
Jag tycker att du ska fundera ett varv till på det där med öppet förhållande. Om du egentligen vill ligga med fler så ska du kunna göra det utan en massa alkohol och ångest inblandat. Prata med din man och se om ni kan komma fram till en lösning som passar er båda. Att hans behov av monogami ska gå före dina behov är ju inte heller rätt, ingen människa förtjänar att få sin sexualitet kontrollerad av någon annan.

Det hade också kunnat vara så att det inte är sexet du är ute efter, utan bekräftelsen? Vad tror du själv?
Vi har pratat om öppet förhållande vid något tillfälle, men han var kategorisk och skulle aldrig vilja "dela" mig med någon annan. Jag har varit singel länge tidigare och aldrig varit i speciellt långa förhållanden just för att jag tycker om att variera partner. Jag blir aldrig nöjd och söker efter någonting nytt efter ett tag och har varit nöjd som singel eftersom jag då helt slipper skuldkänslor.

Jag har varit trogen honom i två år, första två åren har jag aldrig ens kommit på tanken att vara otrogen, och det är egentligen nu på senare tid som mitt gamla mönster gett sig tillkänna och då när jag varit berusad.

Det kan absolut vara bekräftelse eller någonting helt annat, sexet får jag ju redan i min relation och jag har aldrig haft så bra som med honom, han är perfekt på precis alla vis och därför vill jag absolut inte bli av med honom eller såra honom som jag gjorde första gången.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
555
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 889
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 848
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp