Bukefalos 28 år!

Påverkar butikspersonalen vilka butiker ni handlar i eller undviker?

Hade just det fodret funnits i andra butiken så hade jag aldrig gått in i den här butiken.
Tror inte det är en kedja, men det är en stor butik, så ingen liten. jag har nog sett 5-6 olika personal ooh ingen är trevlig
Större kedjor brukar utbilda sin personal i kund bemötande inklusive butikschefer. Och då har även butikschefen en chef som åtminstone i teorin ska vara intresserad av kunders upplevelse av butiken i fråga.
Har du frågat om den andra butiken kan ta hem samma foder?
 
Jo det påverkar.
Där jag bor har vi Netto & Coop brevid varandra, men handlar numera i princip bara på Coop eftersom personalen är så jäkla trevlig där.
Det mest tråkiga är att andra djurbutiken i samma område har supertrevlig personal. Ser man vilsen ut frågar de om man vill ha hjälp. I kassan småpratar de och när man går önskar de alltid trevlig dag/helg/god jul eller så. Tror jag ska fråga om de funderat på att sälja det fodret. Fast det är en stor kedja så de kanske inte kan påverka så mycket
 
Det mest tråkiga är att andra djurbutiken i samma område har supertrevlig personal. Ser man vilsen ut frågar de om man vill ha hjälp. I kassan småpratar de och när man går önskar de alltid trevlig dag/helg/god jul eller så. Tror jag ska fråga om de funderat på att sälja det fodret. Fast det är en stor kedja så de kanske inte kan påverka så mycket
Hoppas de kan ta in det!
Det har inget annat liknande foder då? (Det var väl färskfoder?)
 
Jag undviker absolut sådana ställen. Vill inte sponsra dem.

Kan du höra om den andra butiken har möjlighet att ta hem ditt foder?

Större kedjor brukar utbilda sin personal i kund bemötande inklusive butikschefer. Och då har även butikschefen en chef som åtminstone i teorin ska vara intresserad av kunders upplevelse av butiken i fråga.
Har du frågat om den andra butiken kan ta hem samma foder?

Ja ska fråga, men det är en stor kedja så vet inte hur mycket de kan påverka. Men personalen där är fantastisk
 
En speciell klädaffär undviker jag som pesten efter ett uselt bemötande. Jag hade två kuponger som jag lämnade fram. Personen fnös till och gav tillbaka dem.
"Glöm det."
"Eh.. jaha..?"
"Du kanske ska läsa lite bättre. Eller skaffa glasögon."
"Va?"
"Ja, det står här att det endast gäller blablabla."
"Jaha, okej. Ursäkta"

Alltså va? Människan jobbar dessutom typ jämt så nu går jag inte dit mer.
 
Ja. Vi har en hästaffär här i stan där personalen är sjukt otrevliga. De pratar bara med varandra, eller med kunder som de känner privat. Det märks jättetydligt att de är kompisar och att det är ett privat samtal de bedriver. Nu har mitt jobb startat upp en hästavdelning, och det kommer in hur mycket folk som helst som påpekar hur skönt det är för att de slipper gå till den andra butiken nu. Innan var nätet enda alternativet. Och då är vi ändå MYCKET dyrare än den andra butiken.

Som personal kan jag ju erkänna att det kan hända att man står och pratar med en kollega när det kommer kunder. Men då slutar man ju, och väntar tills kunden gått? Man fortsätter ju inte babbla om privata grejer? Jag tyckte till och med att det var pinsamt att svara i jobbets mobiltelefon inför en annan kund, tycker det ser illa ut även om det ingår i jobbet.
 
Om personalen är otrevlig försöker jag absolut undvika den affären igen. Inte alltid det går, men i den mån det går. Jag har alltid handlat i min lokala Ica, men den butiken börjar bli rörig, försämrad och en hel del otrevliga och okunniga i personalen att jag börjat handla på Coop. Går fortfarande till Ica ibland för de har vissa grejer de inte har på Coop, men inte alls i samma utsträckning.

I ditt fall skulle jag försöka fråga om den trevliga butiken kan ta in ditt foder.
 
Det påverkar mig absolut!

Det värsta jag vet är de som så fort man kommit in i butiken frågar om det är något speciellt man letar efter. Jag vill att de säger hej och frågar om jag behöver hjälp, och sedan vara tillgängliga i butiken men inte förfölja mig, inte stirra ut mig, inte tjata om det är något de kan hjälpa till med. I sådana situationer har det hänt att jag sagt något i stil med att jag gillar att titta runt och se om jag hittar något jag gillar, men ditt beteende stressar mig så jag väljer att gå till en annan butik istället.

Sedan många år tillbaka bojkottar jag en elektronikkedja efter att jag blivit lika illa behandlad i flera av kedjans butiker flera gånger. Jag tar kölapp och väntar på min tur. Alla före mig får hjälp länge och omständigt. Det blir min tur och jag talar om vad jag söker. Jag blir visad hyllan och när jag vänder mig om för att fråga mer har personalen försvunnit och tagit nästa i kö. Alla som fått hjälp länge är män, alla kvinnor blir nonchalerade som jag.

En tredje typ av butik som jag undviker är de som frågar för mycket. På en Coop i närheten hade personalen stora namnbrickor och frågade alla kunder "hej jag heter xxx vad heter du?" vilket jag tycker är alldeles för påfluget så jag valde en annan Coop med självscanning.
 
Det påverkar enormt mycket.

Uppenbarligen är det chefen som har satt standarden i butiken och har man ingen att vända sig till förutom den kommer det inte ge stort gehör tyvärr.

Jag har full förståelse om jag kommer in i en butik som har massor med kunder och expediterna inte hinner med att säga Hej eller fråga om hjälp så länge de är trevliga i både kassan och om man skulle be om hjälp.

Aldrig varit med om att man blivit frågad om namnet och det skulle jag tycka bli för mycket. När jag jobbade inom hotell & restaurangen svarade man alltid i telefonen med namnet men inte tusan presenterade jag mig framför gästen eller bad om deras namn om de inte hade bokat rum.

Jag åker hellre en bit extra, betalar mer om det är bra och trevlig service
 
Jag undviker absolut sådana ställen. Vill inte sponsra dem.

Kan du höra om den andra butiken har möjlighet att ta hem ditt foder?
Ja man kAn faktiskt be om att butiker tar hem vissa saker, och ibland kan de göra det lätt som en plätt, har själv bett om någon viss ost på Ica tex.
 
I ett fall - jag undviker Starbucks eftersom jag hatar att de frågar vad jag heter. Samma jävla amerikanska koncept worldwide. Jag mellanlandade på Heathrow i höstas och såg inte upp så det var på Starbucks jag hamnade. Fattade det först när de frågade vad jag hette :banghead:

Jag borde vara skojig och svara Bengt - men jag väljer att inte gå dit i stället.


Hatar det! Varför vill de veta det liksom. Man kan ju köpa kaffe var som helst och få rätt- utom där.


Clas Ohlson avskyr jag innerligt. Personalen är inte otrevlig, bara hopplös att hitta.
 
Absolut! jag frågade i en affär om de inte kunde ta hem kattmat i större förpackningar av ett känt svenskt märke, först visste ingen något men efter lite insisterande från min sida så fick jag prata för den som var ansvarig för beställningar. de skulle höra av sig ... tror du att de gjorde det? slutade med att jag köper min kattmat på annan affär.

Har en mindre lokal ICA affär som brukade ta hem fodermorötter till mig - var bara att ringa och beställa så kom det dagen efter - jag var väldigt frekvent kund där :)

Tyvärr känns det som att de flesta större butikerna har ganska oengagerad och okunnig personal :p
 
Jag är lite halvirriterad på att den butik som har mina hundars färskfoder är den djurbutik med sämst personal. Jag vill verkligen inte sponsra dom, vill inte handla där men måste ju. Det känns lite för fånigt att byta ut hundarnas mat mot en sån grej.

Men personalen har verkligen noll serviceanda. T.ex om två står i kassaområdet, en packar upp varor och en står i kassan, och de har en konversation så slutar de inte prata med varandra när kund kommer och ska betala. Det gäller vid privata samtal också. De säger "hej" och tar varorna men pratar med kollegan medan de slår in priset. Sen säger de summan och tar betalt, återgår då till sitt samtal. När de fått betalt och varan är i kassen får man kassen och sen fortsätter de sitt samtal. Det är ju sjukt otrevligt. Det har hänt flera gånger, både mot mig och vänner.
Är det en kund där som de känner och pratar med så kliver den kunden åt sidan från själva kassan, men personalen fortsätter samtalet med den kunden medan de hjälper mig. Återigen kan det vara privat samtal.
De säger aldrig hej när man kommer in och de frågar aldrig om man behöver hjälp.

En sak som mest ser osnyggt ut också är att någon/några ur personalen tydligen dricker massa läsk. Kassaområdet är fullt av 1.5 liters pantflaskor, tomma eller halvfulla. Det kan stå 4-5 tomma flaskor där.

Så jag önskar den andra butiken hade rätt foder också. Hade ju hellre handlat där.
Hur känner ni när det är dryg personal. Undviker ni stället eller spelar det ingen roll för er?
Kan du inte be den bra djuraffären att beställa hem det foder du använder?
 

Liknande trådar

Fritid Hur tycker ni att personalen ska bete sig när ni kommer in i en butik? Började diskutera detta med en kompis efter att vi varit inne i...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
10 651
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 537
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 405
Senast: Hiddeous
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 527
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp