Bukefalos 28 år!

Påverkar butikspersonalen vilka butiker ni handlar i eller undviker?

Jag är rätt obrydd tills servicen verkligen blir dålig så ingen krånglig kund precis. Var igår in på en affär där personalen hälsade på varje avdelning vilket kändes lite överdrivet när vi bara gick rakt igenom butiken. Hade lite problem när den lokala Kicks-butiken gick från att alltid fått frågan " Behöver du hjälp med något?" till att kunna stå 10 min vid en hylla och se förvirrad ut men mest bli utstirrad som om man vore en snattare. Osminkad. Gjorde t.om ett test där jag gick ut och kom tillbaka efter en stund men inte ens som ensam kund fick jag någon respons. Nu i efterhand så hade jag givetvis bett om hjälp men var så förvånad haha. Sista gången som jag gick in där så fick jag JÄTTEBRA hjälp igen?! Då hade jag provat några gånger när jag ändå var på stan.

Hade även ett märkligt problem med min lokala Ica-butik då vissa inte hälsade eller ens log i kassan, kändes trist att inte ens bli uppmärksammad att jag stod där. Insåg att det var enbart tjejerna som betedde sig på det viset så började välja männens kassor...
 
Alla dagar påverkar det mitt val. Finns en jättre trevlig kille på MaxiMat går gärna dit och småpratar när han inte har mycket att göra:D

Samma med resturanger, fanns en hel skön kille på Wagamamas i Staines England och jag gick alltid dit när han jobba
 
Jag undviker butiker med två sorters personal, den som får mig att känna det som att jag är till besvär och den som går efter en in i provrummet och är som en igel på mig när jag går runt i butiken, antingen med blicken eller tom fysiskt. Att hälsa, le och kanske fråga en gång om jag behöver hjälp är jättetrevligt men utöver det söker jag gärna kontakt själv om jag behöver det.
 
Jag har bojkottat en skoaffär i flera år efter ett dåligt bemötande. Min son var 5-6 år och jag hade köpt nya skor till honom. De gick sönder i en rem efter ca 2 veckor och jag lämnade in dem för lagning som reklamation. Jag fick själv betala lagningen för de hänvisade till "onormalt slitage"! Vad är onormalt slitage på ett barn?

Jag bojkottar en skokedja "PIIIIIIP", sedan jag för några år sedan gick in för att hitta vettiga sandaler av stadigare typ med tåhätta fram, då jag skulle operera höfter och behövde ha något på fötterna när jag tränade igång igen.

En expedit kom rantande och rantade runt efter mig en lång stund när jag plockade bland skorna. Till sist fick JAG fråga om de hade det jag sökte. Hen var översvallande och sa "det har vi säkert, vilken storlek söks?" Jag log vänligt och sade "jag lever på 'stor' fot och har storlek 42". Då ändrades ansiktstuttrycket på expediten och hen sa "så stora fötter har inte kvinnor, men du kan prova på unisexavdelning" innan hon ointresserat vände sig och gick mot disken igen. "Ursäkta, men jag har smala a fötter och höga vrister, så sådana sandaler passar inte mig, så jag halkar runt i dem. Men tack för svar och bemötande, jag går vidare till XXX, här bredvid i stället" "Gör du det", sa hen innan hen vände sig mot kollegan och mumlade något.

Jag gick in till butik XXX och kom ut 10 minuter senare med ett par perfekta sandaler, till superpris. Och hade fått en förklaring. Det fanns/finns flera transvestiter i staden och dess omgivning och skokedjan "PIIIIIIP", vill inte ha transvestiter i sin butik i vår stad i alla fall... Butiken XXX har flera damskor i större storlekar, tack och lov. Så jag köper både tennisdojor, sandaler och walkingmodell av skor där.
 
Undviker helst en klädbutik här i stan där alla expediter (som jag träffat iaf) stinker parfym, det står som ett moln runt dem :yuck:
Jag är parfymöverkänslig och klarar inte av det... Tyvärr har de det största (och enda) utbudet av mammakläder. Borde säga till men måste ju inte in där så ofta som tur är!

Sen har vi en expedit på vår lokala matbutik som jag helst undviker, alla andra är trevliga men hela hon utstrålar bitterhet och kan verkligen inte se glad ut. Någon måste ha tvingat henne att jobba där...:cautious:
 
Jag sitter på Köpenhamns flygplats och insåg precis att det faktiskt finns en cafekedja jag undviker. Detta efter en artikel i media där det stod om sexistiska både anställningar och reklamjippon.
 
Jag är faktiskt rätt obrydd när det kommer till personal. Är det en butik jag behöver något ifrån så går jag dit. Jag tillhör skaran som inte vill bli sedd i affärer så är jättenöjd när personalen är upptagna med annat :o

Precis så är jag också - alltså rätt obrydd. Om jag väljer bort en butik är det inte på grund av personalen, utan på att de har dåliga rutiner för t ex reklamationer.

När jag bytte in min ipad på Mediamarkt för några år sedan hade de en kampanj, typ "få upp till 1600 kr för din gamla". Jag gick dit med min, killen undersökte den, knappade in i datorn och sa "du får 880 för den". "Jaha, varför så lite, vad är det som drar ner det?" frågade jag och fick svaret "vet inte, datorn kommer fram till den summan".

Det tyckte jag var skitkass fast det var ju inte hans fel, utan Mediamarkts som har det på det sättet.

Jag har dock gjort en framgångsrik reklamation där efteråt, men gillade inte hur det var organiserat kring reklamationer, fick dåliga svar. Så nu blir det inget mer Mediamarkt för min del.
 
Jag kom på ytterligare en typ av butikspersonal som kan få mig att byta butik. De som i sin ambition att få sälja in absurdum föreslår alternativ till det jag vill ha som inte finns inne. Just nu kommer jag inte på något verkligt exempel, men ibland kan det kännas som en Monthy Python-sketch.

Så brukar det alltid vara för mig inne på Kicks. Jag har ett par gånger fått hjälp med att hitta foundation, och så har vi provat en nyans som passar. Men de har bara test-tuben hemma... Första gången kände jag att det var okej, fick superbra service och expediten förklarade att hon varit sjukskriven ett tag och bad om ursäkt för att hon inte hade koll.
Senast igår var jag inne och frågade om en nyans jag provat tidigare och vet passar. Men då var den slut. Frågar personal som letar i en låda och sen handlöst bara säger "Nä, den är slut...". Sedan blev det tyst, och hon bara stod där. Då fick JAG ställa ledande frågor som "när tror ni att ni får hem den igen" och "vad är skillnaden på den andra foundationen som finns i rätt nyans?" :banghead:
 
Hur känner ni när det är dryg personal. Undviker ni stället eller spelar det ingen roll för er?

Jag blev jättesur på en bilfirma för tio-femton år sedan...

Var ute efter ny bil, eller halvny åtminstone i omkring 200.000kr-nivån.
Gick till bilfirman, iklädd jeans och en sweatshirt.

Gick och tittade bland de nya bilarna.

Det kom en försäljare och frågade "tittar du efter ny bil?"
"ja."
"I vilken prisklass? 30.000kr?"
"Nej, 180-200 tusen, fram- eller fyrhjulsdrivet med hög dragvikt på B-körkort. Har ni något?"
"Nej."

Dit går jag inte tillbaka.
Allt var rätt - utom att ta för givet en prisklass.
Och den bilfirman kommer jag inte att handla från.
 

Liknande trådar

Fritid Hur tycker ni att personalen ska bete sig när ni kommer in i en butik? Började diskutera detta med en kompis efter att vi varit inne i...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
10 559
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 361
Senast: Hiddeous
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 476
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp