Bukefalos 28 år!

Påverkar butikspersonalen vilka butiker ni handlar i eller undviker?

purity_666

Trådstartare
Jag är lite halvirriterad på att den butik som har mina hundars färskfoder är den djurbutik med sämst personal. Jag vill verkligen inte sponsra dom, vill inte handla där men måste ju. Det känns lite för fånigt att byta ut hundarnas mat mot en sån grej.

Men personalen har verkligen noll serviceanda. T.ex om två står i kassaområdet, en packar upp varor och en står i kassan, och de har en konversation så slutar de inte prata med varandra när kund kommer och ska betala. Det gäller vid privata samtal också. De säger "hej" och tar varorna men pratar med kollegan medan de slår in priset. Sen säger de summan och tar betalt, återgår då till sitt samtal. När de fått betalt och varan är i kassen får man kassen och sen fortsätter de sitt samtal. Det är ju sjukt otrevligt. Det har hänt flera gånger, både mot mig och vänner.
Är det en kund där som de känner och pratar med så kliver den kunden åt sidan från själva kassan, men personalen fortsätter samtalet med den kunden medan de hjälper mig. Återigen kan det vara privat samtal.
De säger aldrig hej när man kommer in och de frågar aldrig om man behöver hjälp.

En sak som mest ser osnyggt ut också är att någon/några ur personalen tydligen dricker massa läsk. Kassaområdet är fullt av 1.5 liters pantflaskor, tomma eller halvfulla. Det kan stå 4-5 tomma flaskor där.

Så jag önskar den andra butiken hade rätt foder också. Hade ju hellre handlat där.
Hur känner ni när det är dryg personal. Undviker ni stället eller spelar det ingen roll för er?
 
I ett fall - jag undviker Starbucks eftersom jag hatar att de frågar vad jag heter. Samma jävla amerikanska koncept worldwide. Jag mellanlandade på Heathrow i höstas och såg inte upp så det var på Starbucks jag hamnade. Fattade det först när de frågade vad jag hette :banghead:

Jag borde vara skojig och svara Bengt - men jag väljer att inte gå dit i stället.
 
Kan jag så väljer jag bort butiken med otrevlig personal. Samtidigt har jag också ringt butikschefen och klagat när jag blivit riktigt illa behandlad. Jag har jobbat i ett serviceyrke och blir verkligen vansinnig när personal inte kan bete sig. Det ingår i jobbet att vara korrekt och trevlig mot alla kunder.
 
Ja absolut spelar det roll. Jag undviker butiker med personal som är väldigt på. Jag vill kunna gå runt i fred men samtidigt känna att det finns personal till hands om jag behöver hjälp.

Mitt lilla när-Coop är dyrt men jag fortsätter handla där för personalen är så trevlig.
 
Ja det påverkar, jag avskyr att bli uttittad i butik och undviker därför aktivt vissa butiker om det är få människor i butiken just då. För då kan det vara så att de står och tittar på mig konstant, sjukt stressande!
 
Ja absolut spelar det roll. Jag undviker butiker med personal som är väldigt på. Jag vill kunna gå runt i fred men samtidigt känna att det finns personal till hands om jag behöver hjälp.

Mitt lilla när-Coop är dyrt men jag fortsätter handla där för personalen är så trevlig.

När jag var yngre ville jag helst inte bli sedd i affärer alls, framförallt inte klädaffärer. Jag ville gå runt och titta och prova helt i fred. Nu för tiden blir jag skitirriterad om inte en personal uppenbarar sig så fort jag lyfter på huvudet och ser frågande ut! :o:D Är det det som kallas att vara vuxen? :angel:
 
Fast eftersom tråden handlar om butiker och inte kaféer - jag kan inte komma på någon affär som jag undviker pga personalen. Om jag irriterar mig på någon är det nog bara i stunden.
 
Jag är lite halvirriterad på att den butik som har mina hundars färskfoder är den djurbutik med sämst personal. Jag vill verkligen inte sponsra dom, vill inte handla där men måste ju. Det känns lite för fånigt att byta ut hundarnas mat mot en sån grej.

Men personalen har verkligen noll serviceanda. T.ex om två står i kassaområdet, en packar upp varor och en står i kassan, och de har en konversation så slutar de inte prata med varandra när kund kommer och ska betala. Det gäller vid privata samtal också. De säger "hej" och tar varorna men pratar med kollegan medan de slår in priset. Sen säger de summan och tar betalt, återgår då till sitt samtal. När de fått betalt och varan är i kassen får man kassen och sen fortsätter de sitt samtal. Det är ju sjukt otrevligt. Det har hänt flera gånger, både mot mig och vänner.
Är det en kund där som de känner och pratar med så kliver den kunden åt sidan från själva kassan, men personalen fortsätter samtalet med den kunden medan de hjälper mig. Återigen kan det vara privat samtal.
De säger aldrig hej när man kommer in och de frågar aldrig om man behöver hjälp.

En sak som mest ser osnyggt ut också är att någon/några ur personalen tydligen dricker massa läsk. Kassaområdet är fullt av 1.5 liters pantflaskor, tomma eller halvfulla. Det kan stå 4-5 tomma flaskor där.

Så jag önskar den andra butiken hade rätt foder också. Hade ju hellre handlat där.
Hur känner ni när det är dryg personal. Undviker ni stället eller spelar det ingen roll för er?

Det påverkar jättemycket.
Jag skaffade till exemepel shop express på coop i närheten eftersom kassörskorna var så jäkla oengagerade och inte verkade bry sig om någonting. Shoppingupplevelsen blir betydligt bättre när jag slipper stå där och irritera mig på usel service.
 
Jag hade inte handlat där, jobbar man inom service så är ju kunden viktig, alla kunder. Tillhör butiken någon större kedja?

Hade just det fodret funnits i andra butiken så hade jag aldrig gått in i den här butiken.
Tror inte det är en kedja, men det är en stor butik, så ingen liten. jag har nog sett 5-6 olika personal ooh ingen är trevlig
 
Kan jag så väljer jag bort butiken med otrevlig personal. Samtidigt har jag också ringt butikschefen och klagat när jag blivit riktigt illa behandlad. Jag har jobbat i ett serviceyrke och blir verkligen vansinnig när personal inte kan bete sig. Det ingår i jobbet att vara korrekt och trevlig mot alla kunder.
Tyvärr är chefen likadan. Det är nog klimatet bland personalen för alla är likadana, men några är värre
 
Jag är lite halvirriterad på att den butik som har mina hundars färskfoder är den djurbutik med sämst personal. Jag vill verkligen inte sponsra dom, vill inte handla där men måste ju. Det känns lite för fånigt att byta ut hundarnas mat mot en sån grej.

Men personalen har verkligen noll serviceanda. T.ex om två står i kassaområdet, en packar upp varor och en står i kassan, och de har en konversation så slutar de inte prata med varandra när kund kommer och ska betala. Det gäller vid privata samtal också. De säger "hej" och tar varorna men pratar med kollegan medan de slår in priset. Sen säger de summan och tar betalt, återgår då till sitt samtal. När de fått betalt och varan är i kassen får man kassen och sen fortsätter de sitt samtal. Det är ju sjukt otrevligt. Det har hänt flera gånger, både mot mig och vänner.
Är det en kund där som de känner och pratar med så kliver den kunden åt sidan från själva kassan, men personalen fortsätter samtalet med den kunden medan de hjälper mig. Återigen kan det vara privat samtal.
De säger aldrig hej när man kommer in och de frågar aldrig om man behöver hjälp.

En sak som mest ser osnyggt ut också är att någon/några ur personalen tydligen dricker massa läsk. Kassaområdet är fullt av 1.5 liters pantflaskor, tomma eller halvfulla. Det kan stå 4-5 tomma flaskor där.

Så jag önskar den andra butiken hade rätt foder också. Hade ju hellre handlat där.
Hur känner ni när det är dryg personal. Undviker ni stället eller spelar det ingen roll för er?
Jag undviker absolut sådana ställen. Vill inte sponsra dem.

Kan du höra om den andra butiken har möjlighet att ta hem ditt foder?
 

Liknande trådar

Fritid Hur tycker ni att personalen ska bete sig när ni kommer in i en butik? Började diskutera detta med en kompis efter att vi varit inne i...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
10 651
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 405
Senast: Hiddeous
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 523
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp