Bukefalos 28 år!

Pendlingsavstånd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok.

Det är inget som af nämnt för mig. De har bara ställt krav.
De ska ställa krav, det är liksom lite det de är till för (de fördelar ju skattepengar, då är det krav på styrning hur det sker).

Har de inte haft någon anledning att anta att du behöver extra stöd har de inte tagit upp det. Lite ansvar får en faktiskt ta själv också, allt kommer inte serverat.
 
Kruxet är om du söker jobb så kommer arbetsförmedlingen att ha krav på ett visst antal sökta jobb/månad och det är därför jag rekommenderar att kolla om du kan vara aktuell för arbetslivsinriktad rehabilitering. Då slipper du många av de krav som arbetsförmedlingen annats har, samt stöd och hjälp för att komma ut på arbetsmarknaden på ett sätt som passar dig bättre.
Fem jobb i veckan måste en bekant söka.
 
Nämn gärna att du hållt på med hästar. Även bland icke-hästfolk har hästtjejer ett bra rykte. Man framstår som rejäl, inte rädd för att jobba hårt, inte rädd för lite skit under naglarna och van att ta ansvar.

Agree!

Har ett hyfsat stort företag/lager på orten där kompisen jobbat. Hennes chef sa många gånger till henne

'Har du inga fler hästkompisar som vill jobba här, ni är så vana vid att hugga i, att jobba, det märks så tydligt. vi vill ha fler såna' 😁
 
Agree!

Har ett hyfsat stort företag/lager på orten där kompisen jobbat. Hennes chef sa många gånger till henne

'Har du inga fler hästkompisar som vill jobba här, ni är så vana vid att hugga i, att jobba, det märks så tydligt. vi vill ha fler såna' 😁
Det är få andra företeelser som unga kan vara intresserade av i dagens Sverige som ger den erfarenheten av fysiskt arbete.
 
Agree!

Har ett hyfsat stort företag/lager på orten där kompisen jobbat. Hennes chef sa många gånger till henne

'Har du inga fler hästkompisar som vill jobba här, ni är så vana vid att hugga i, att jobba, det märks så tydligt. vi vill ha fler såna' 😁
Också hört detta.
 
Då denna tråd trots ett halvhjärtat försök från mig att få den att handla om ursprungsfrågan känns det som det mera blivit en allmän rådtråd till TS igen och då TS startat en ny om en närliggande fråga kanske även hon tycker så. Jag väljer att låsa denna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 654
Senast: Elo
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 968
Senast: Ramona
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
603
Fordon Många här bor antagligen lantligt och har långa pendlingsresor. Var går din gräns? När måste man vara beredd att flytta för jobb?
5 6 7
Svar
136
· Visningar
6 877
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp