Bukefalos 28 år!

Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Min lilla rebell saknar jag så himla mycket! btw så vill jag med se bilder!
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

**kl**

Jag var ju på Plönninge i torsdags men alla hästar var ute i hagarna typ (kom ju precis under lunchrasten) och sen hade jag med mig min sambo som är superallergisk så det blev inget hästklappande utan bara en liten snabbkoll. Logen verkar ju ha blivit jättebra nu :)
Försökte få tag på Tina men det verkade som att hon hade åkt hem för dagen tyvärr :( (min gamla klassföreståndare nämligen). Hade ju annars varit kul att träffa henne igen.

Tog tyvärr inga bilder :(
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Stämmer det att Plönninge ej köpt in galopphästar till gymnasieutbildningen, utan att eleverna kommer att få lära sig "rida galopp" på halvbloden?
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Var har du hört det?

Kollar du på sidan 1 i denna tråden finns det lite bilder och där på bland annat ett fullblod så jag gissar ju o tror att dom har köpt fullblod till galoppen. Låter ju inte klokt annars.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Hört det från en elev på skolan. Visst, det finns bild på ett fullblod, men vilken ridskola som helst kan ju vara ägare till åtminstone ett fullblod!:d
Måste ju finnas någon på Buke som verkligen vet om det stämmer, som jag hört.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Det finns fullblod, dessa kommer att användas även inom annan undervisning, så de är inte bara där för galoppen.

Galoppundervisningen kommer att anpassas efter ryttarnas nivå. Till en början kommer fokusen onte minst att ligga på sits och grundridning (för er som missat det, att rida galopp innebär inte bara bomba runt på en ovalbana), vilket innebär att fullbloden till viss del inte är så lämpade. Jag har undervisning på ridskolehästar som varierar väldigt i ”fullblodsgrad” och det har visat sig väldigt givande! Det är dessutom inte så många fullblod som har tålamod med en ryttare som arbetar med att lära sig att reglera sin tyngdpunkt.

Med andra ord, hästar kommer att väljas ut som passar för uppgiften och ryttaren, och till en början kan det mycket väl röra sig om att halvblod kommer att användas i undervisningen.

När det väl blir tal om mer ”avancerad” galopp ridning kommer fullblod att användas.

Plönninge arbetar med att köpa in fler fullblod, men istället för att köpa in eller ta emot vad som hälst så letar de ”rätt fullblod”. Fullbloden kommer att bli fler, men det fanns ett utmärkt hästmaterial redan i våras när jag var där, så det behöver blivande elever inte oroa sig för...

Med vänlig hälsning Ninni Westerlund
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Huh? :eek:

Ja, man kan ju bomba på rakfliset också men det är för blött nu så det blir bomba på oval idag!

Precis... Man kan bomba på massa olika sätt... *blinkblink* Camilla, vi kan ju ta bombningsunderlag över en öl på fredag kanske? :cool:
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

åå va skojigt att läsa om plönninge...
om du ser Sune kan du väll krama lite på honom från mej.. skriv gärna hur han verkade må :) vore väldans skoj... om du ser Rebell kan du oxå gärna få skriva en komentar:)

Sune red jag när jag skulle rida ryttartestet i dressyren. Det gick väl lite sisådär :p
Rebell har inte varit här detta året jag har gått. Men hört namnet.

Här är lite bilder från skolan!
http://www.pixbox.se/alb_show_id248057_page0.html
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Fina foton från skolan!!!:) saknar den nästan lite nu när man ser korte... fast tyvärr fanns det inga på där jag bodde :p himmla osis

Å va skoj att red Sune "den stelaste hästen på planeten" :angel:saknar honom ....:( Tack för att du skrev :)
Hur går det för han? vet du om han fått nånny sadel tex. :angel:

Å nej har bella inte varit där alls(Rebell) va synd..vis.. nu blir sshameless här på buke ledsendå honom inte får nån raport på hur han har det...vistes att han flyttat men inte att det var innan terminens början


till nått annat.. vad är det för häst som du fotat ögonbilden på första sidan.. e skrämmande lik en häst här..:eek: tränset oxå ;)
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Hmm vem e du? Madde heter jag o kom från Skåne då, Höganäs.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Linda, kommer från Halmstad. Bodde inte på skolan, utan hyrde rum privat i Harplinge. Nä, vet nog inte vem du e så här på rak arm, men har rätt dålig koll på folk... :angel:
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Gick där 00-03.

såg väl ut såhär ungefär hela tiden
JQGOJMKOCOQRQ.jpg
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Jag går där så då var de en självklarhet att jag var där. Jag fick äran att stå i våran kiosk som vår klass har :P
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Sune red jag när jag skulle rida ryttartestet i dressyren. Det gick väl lite sisådär :p
Rebell har inte varit här detta året jag har gått. Men hört namnet.

Här är lite bilder från skolan!
http://www.pixbox.se/alb_show_id248057_page0.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id7051223.html
Måste vara rätt färska bilder, för skåpen där flyttades dit i höst :P
Själv så har man turen att få bo i ett enkelrum på Parkvillan :P
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

kl*
är det ngn som vet antagningspoängen till den galoppinriktade linjen?
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 050
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 128
Senast: Farao
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 642
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp