Bukefalos 28 år!

Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Du får gärna ge Bigarreau en puss från mig. Har nämligen gått där och red henne ganska mycket i 3:an.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

jag kommer om det inte uppstår något problem i sista sek.
bor ju inte direkt nära,kommer åka kl. 04.00 på lör morgon.:P
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Åhh, hon var så söt. Men är hon fortfarande kvar?
(har också gått där)
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Har du varit på någon Plönningedag tidigare?

Jag gick där, tog studenten förra året och var med och red på någon fälttävlansuppvisning.
Riktigt trevlig dag, så du gör rätt i att åka dit!
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Ok, det tror jag med . men jag har nog ganska höga förväntnignar nu om jag ska dit :P:D har inte vart där.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Jag tror att hon är kvar. Vad jag fick veta när jag gick där så höll dom ganska hårt i henne pga hennes stam.

Gick ut -03
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Hej...

Går på Plönninge nu :)
Å Bigarreau står juh kvar här... Såå fiin häst :) haha
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Nu har jag varit på Plönninge, och oj vilket fint ställe! Ser fram mot Galopp-undervisningen i höst! Bakgrunden, stora ridhuset och nyaste stallet. Förgrunden Logen, nu stall.
PICT6028liten.jpg


Så mycket hästar att jag inte han med att ens se en fjärdedel. Men en ny kompis fick jag allt i fullblodet La Roy!
PICT5999zoom.jpg
PICT6000zoom.jpg
La Roy o Ninni på träningsbanan

PICT6009zoom.jpg
Stallplan
PICT6017zoom.jpg
Stallar och lilla ridhuset i bakgrunden.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Fina bilder du fick där :) jag var me där, men missade några timmar i början. Otroligt fin skola och omgivning! :P hoppas jag börjar där i höst!
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Va nere på plönninge i höstas. Så fiiint! Ska tillbaka o börja på galoppen i höst (har kommit in preliminärt :banana: )
Längtar :)
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Roligt (: visst många som ska gå galopp här :D :rofl: dock inte jag :angel:
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Någon som har några fler fina bilder från plönninge?? lägg gärna in dem här :D ;)
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

En mycket fin skola har varit där och tävlat en del :D
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Tack! roligt med bilder, men flera vore kul! (:
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Hur måna boxar är det inne på Logen numera? När jag gick där så var det bara 6 st.

Och på denna bilden.. är det vita spolplatser eller?
http://i11.photobucket.com/albums/a185/ninniw/2007-04-28 Plonninge/PICT6026.jpg

Är ganska sugen på att åka dit så fort jag kommer hem på semester till Skåne för att kolla in hur det ser ut nu. Jag ser ju att det har ändrats en hel del.

Logen är helt nyinredd vad jag förstod det som, och helt full med boxar. Två eller tre ”gångar” tror jag att det va... Bra mycket fler än 6 box i varjefall...

Det är spolplatser, också relativt nya vad jag förstod det som. De är anpassade för att kunna sela upp travarna i. Men används av hela anläggningens hästar.
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Jag har ockås kommit in där, men ångrade mig i sista sekunden, tycker det är något avskärmat från den "riktiga galoppen" Men annars var det verkligen ett kanon ställe, fastnade för La Roy direkt när jag var där i höstas, åkte ner på privat guidad tur runt hela stället!

Skulle gått där, men nej kan inte lämna täby för tillfället! Ellinor, hoppas du trivs där!
 
Sv: Plönninge gymnasiet Öppethus den 28e

Logen är helt nyinredd vad jag förstod det som, och helt full med boxar. Två eller tre ”gångar” tror jag att det va... Bra mycket fler än 6 box i varjefall...

Det är spolplatser, också relativt nya vad jag förstod det som. De är anpassade för att kunna sela upp travarna i. Men används av hela anläggningens hästar.

aha.. jo det behövdes ju fler boxar redan när jag gick där. Stället bara växer o växer ju.
Innan så fick dom ju gå ner med travarna till stora stallet och spola där men det var en dålig lösning eftersom det oftast stod ridhästar uppbundna där och sen behövs det ju fler spolplatser än 1-2 till över 70 hästar.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 050
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 079
Senast: Farao
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 619
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp